Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

mirjamvdkamp schreef:Nou de mijne loopt ´s nacht buiten en overdag staat hij binnen zonder deken. Maar ´s nachts heb ik een fleece deken op of een 0 grams regendeken! Meneer krijgt het anders echt koud en word hij ziekjes. Jaja ik weet dat hij daarin best een mietje is maar ik heb liever een gezond paard, dan een ziek paard. Winterhard zou hij dus nooit worden!
Noah2006 schreef:Misschien is het handig te informeren wat je paard ophad voordat je hem/haar kocht? Dan weet je een beetje waar de vacht aan gewend is.
Verder heb ik aangaande dit topic ook een vraagje aan jullie:
- Mijn paard (fries) is 2,5 en wil ik lekker zonder deken laten, hij heeft een dikke vacht maar nu wel een buitenstal, is dit verstandig?
- Daarnaast heeft hij erg veel last van traanogen door de vliegen, vliegenspray e.d. werken daar niet tegen, is een vliegenmasker too much? De andere ruinen in de wei zullen het er wel af gaan slopen denk ik..
wendyke schreef:mijn paard heb ik nu ook een 0 grams regendeken opliggen met die wind en regen in de wei kan het makkeklijk vind ik
Nouvel schreef:noah, ik zou een 2,5 jarige die nog geen deken gewend is en ook nog niet echt aan het werk hoeft geen deken op doen...
tamaramt schreef:Nouvel schreef:noah, ik zou een 2,5 jarige die nog geen deken gewend is en ook nog niet echt aan het werk hoeft geen deken op doen...
idd, zei ik dus ook![]()
alleen als hij wel al in training gezet wordt dit jaar (weet niet wanneer hij 3 wordt)dan adviseer ik wel een deken van min. 300 grams aangezien de fries in een buitenstal staat
Noah2006 schreef:Bedankt voor jullie tips, hoe kom je aan die cafzalf? Is die te koop bij een ruitersportzaak?
Ik ga hem volgend jaar winter pas inrijden, dus dan laat ik hem nog even zonder deken. Hij krijgt ieder jaar een dikke wintervacht, het is dan net een beertje dus dat zou best goed moeten komen denk ik. Als het echt gaat sneeuwen dan zou ik er nog een lichte deken op kunnen doen denk ik.
Mirel schreef:ik doe mijn paard dit jaar voor het eerst geen deken op (tenminste dat is de bedoeling) Hij heeft mij vorige winter 4 dekens gekost want ik doe hem om hij pakt hem met zijn tanden bij de borstsluiting beet en blijft net zo lang trekken tot dat het ergens kapot gaat. Het is voor mij dus een dure hobby om hem steeds een deken om te doen en gezien zijn gedrag vind hij het denk ik niet heel erg prettig.
Hij heeft een goede vacht en is al lekker bezig met zijn winter jas. Verder ben ik er van overtuigd dat een paard het prima zonder deken moet kunnen, en de mijne staat 24/7 zomer en winter buiten.
Mirel schreef:ik doe mijn paard dit jaar voor het eerst geen deken op (tenminste dat is de bedoeling) Hij heeft mij vorige winter 4 dekens gekost want ik doe hem om hij pakt hem met zijn tanden bij de borstsluiting beet en blijft net zo lang trekken tot dat het ergens kapot gaat. Het is voor mij dus een dure hobby om hem steeds een deken om te doen en gezien zijn gedrag vind hij het denk ik niet heel erg prettig.
Hij heeft een goede vacht en is al lekker bezig met zijn winter jas. Verder ben ik er van overtuigd dat een paard het prima zonder deken moet kunnen, en de mijne staat 24/7 zomer en winter buiten.