rijden in regen, wie gebruikt wat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winxz_Bas

Re: rijden in regen, wie gebruikt wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:10

werken de rainlegs?, en waar kan ik een waterdichte regendeken vandaan halen? sites?

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:18

ik heb ook alleen de mogelijkheid tot buitenrijden.
de bak en longeercirkel is nu dus veel te nat,dus dan rijden we tijdelijk niet.
als ze nat is geworden door de regen tijden het rijden,doe ik er even een zweetdeken op en als ze dan weer opgedroogt is gaat de gewone deken er weer op.

@winxz_bas : ik heb ook rainlegs,ik vind ze echt ideaal.je bovenbenen blijven mooi droog en warm.het enige wat misschien nat word is de een beetje de zijkant van je benen.verder zijn ze ook in de winter heerlijk warm.ze bevallen mij dus erg goed.ik heb ze gekocht bij de paardendrogist,maar je kan ze ook krijgen bij de welkoop/wielersportzaak.

een waterdichte regendeken kan je bij veel sites krijgen,ik heb de mijne gekocht bij www.allesvoorjepaard.nl ,goed en snelle service.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:19

Rijd gewoon met een waterdicht uitrijdeken op. En verder kan jij van die rainleggs en een regenjas aandoen. Je hebt ook van die waterdichte uitrijdekens met vanbinnen fleece voor als je paard zweet.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:20

Ik heb gelukkig een paard dat weet dat ze niet van suiker is Haha! Knipoog en een rainstopper. Dat is zo'n lange waxjas, type cowboy. Er zijn er veel die me uitlachten in het begin, maar aangezien ik degene ben die droog van bosritten in de regen terugkom lach ik nog steeds het hardste Haha! ! Die jas valt over je zadel, over je benen en alleen je hals is wat bloot, maar daar kan je een sjaaltje oid instoppen.

Mijn paard krijgt in de stallenloods kuil te eten na het rijden, kan even een soort van opdrogen en gaat dan weer de wei met schuilstal in. Ook rijd ik haar als ze nat is, gewoon dekje erop zadel erop en gaan. Nog nooit drukplekken oid gehad, wel altijd even nagekeken of er geen modder onder het zadel zat.

In de winter als ze flink heeft gewerkt krijgt ze ook kuil om zich warm te eten en gaat ze onder een zweetdeken tot ze redelijk droog is, tenzij ze tochtvrij kan staan dan mag ze zo opdrogen.

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:11

Hier nog eén met een lange waxjas, een Australische Drizabone, inderdaad heerlijk! Inmiddels een dikke 8 jaar oud, nog zo goed als nieuw en heerlijk droog...

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:32

Ik rij met een regenjas meestal gewoon door, (buitenritje) op het moment dat mijn onderbroek nat is van de regen stop ik Bloos
Dan heb ik er geen lol meer in.. Clown
Ik wil nog eens rainlegs kopen, lijkt me ideaal!
Pony regent gewoon nat en kan daarna op stal opdrogen.

missylinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:01

Zal gewoon wachten tot dat de regen is opgehouden!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:56

Anne Marie schreef:
Hier nog eén met een lange waxjas, een Australische Drizabone, inderdaad heerlijk! Inmiddels een dikke 8 jaar oud, nog zo goed als nieuw en heerlijk droog...

Dat gaat een heel mooi zicht worden als wij saam mét jas én knollen gaan rijden! Je zou bijna regen gaan bestellen hihihi!

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:26

Ik kan ook alleen maar buiten rijden en als ´t regent dan ga ik gewoon rijden, als het echt giet dan wacht ik met opstijgen maar als ik er al op zit maakt het toch niet veel uit. En na het rijden niet te lang uit stappen, maar zet ze gelijk op stal en zweetdeken op.
Het nadeel is dat als het geregend heeft dat ik altijd het zadel en hoofdstel wéér in moet vetten want als het opgedroogd is is het allemaal veel ste stijf. Heeft iemand hier misschien nog tips voor?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:39

Onze bak valt heel goed mee. het water blijft er meer op staan dan dat het omgewoeld wordt. Dus ze zakken niet tot de kogels weg ofzo. Ik rijd gewoon in de winter buiten, zoveel mogelijk. Lukt meestal altijd, behalve bij vriesweer of hele erge regenval. Ik rijd vaak ook wanneer het behoorlijk regent. (geen stortregen natuurlijk). Soms met uitrijdeken (wordt geschoren in de winter, dus dan vind ik het minder fijn dat hij kletsnat wordt). en daarna krijgt hij een zweetdeken op. Hij is het wel gewend. Vind het ook niet heel erg om in de regen te lopen. Ook plassen enzo maakt hij geen probleem van dus dat valt wel mee.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:43

De bak waar ik in rij is als het geregent heeft een echte K*t bak haha, maar helaas voor paardlief moet ze toch echt lopen, en omdat ik zoveel mogelijk in het bos probeer te rijden maar als ik ben ben voor onweer toch gewoon in de bak ga.
ik rij met een regen jas en meer niet, paard ook niet.
We zijn niet van suiker Tong uitsteken

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:11

Zooo, Twistermahoi, dat zal wel schuren aan de billen. Hihihihihi... Sorry... Clown

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:15

Breghje schreef:
Anne Marie schreef:

Dat gaat een heel mooi zicht worden als wij saam mét jas én knollen gaan rijden! Je zou bijna regen gaan bestellen hihihi!

Foei Bregh! Pas op hè! Regen is altijd bah!
Voor het plaatje kunnen we gewoon met droog weer een keer met onze jassen en knollies op route, toch? Koe Moeten we wel aan iemand vragen foto's te maken.

Duerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:12

ik rijd gewoon door met regen. of ik begin in de regen. maakt mijn niets uit. ik zit daar na wel helemaal onder de modder.. wil het veel geregend hebben. maarja even afspuiten en zweetdekentje erop! Haha!

Priincessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:17

Ik rijd ook gewoon door in de regen hoor, maakt mij niet zoveel uit. Tong uitsteken

landolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:37

Ik rij ook gewoon door in de regen. Zolang ik maar een paard onder mijn kont heb lopen die wel door de regen wil sjouwen vind ik heb niet zo erg. Ik rij liever in de regen buiten waar ik de ruimte heb om lekker te rijden dan dat ik naar binnen ga 10x20 bak. Na het rijden stap ik ze binnen uit en zet ze dan met een zweetdeken op

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:31

Ik heb vorige week voor het eerst gereden in de regen, daarmee bedoel ik dat het echt best hard regende maar ik vond gewoon echt dat het nog even moest Knipoog Was de hele dag vrij en zat steeds te wachten tot het droog werd maar dat werd het niet, toch wilde ik nog graag wat doen.
Ze staan bij ons 24/7 buiten, maar hebben nu wel een gevoerde regendeken op en dus geen dikke wintervacht.
Heb daarom heel vlug een borstel over de zadelplek gehaald en vlug opgezadeld, ondertussen goochelend met een zweetdeken zodat hij niet te nat werd.
Ik heb de zweetdeken over mijn zadel gedaan en ben daarop gaan zitten.
Verder had ik de pony een rij-vliegenmasker omgedaan, omdat hij helemaal niet houdt van nattigheid op zijn hoofd door het rijden (hij wil prima door de plassen -die er dan ook in overvloed zijn in onze bak- maar dan alleen met zijn neus in de lucht, anders spettert hij zichzelf nat Knipoog. Omdat ik toch een beetje dressuurmatig wilde rijden wilde ik die reactie dus voorkomen. Zelf heb ik laarzen aangedaan en een lange regenjas die je vanaf onderen open kunt ritsen. (vorig jaar gekocht bij de Zeeman voor E15,00 helaas hebben zij ze niet meer in het assortiment!) Deze valt perfect over mijn benen en daardoor ben ik zelf helemaal droog, zeker ook nog met een cap op.
Toen ik al met al klaar was en in de bak kwam was het inmiddels wel zo'n beetje weer droog geworden Koe
Maar volgende keer wil ik het wel weer zo proberen, ik denk wanneer je een vliegenmasker omdoet (die van mij heeft ook nogeens oren en een neusnetje en is speciaal voor tijdens het rijden) en een dekentje op (hetzij een zweetdeken die je daarna thuis laat drogen hetzij een uitrijdeken die waterdicht is) je paard er geen problemen mee zal hebben om in de regen te rijden.

Mocht je paard gewoon op stal staan enz. dan zou ik ook iets minder moeite doen hoor.
Maar wij hebben geen stal, ze staan 24/7 op de wei maar hebben wel dekens op, dus ik kan ze niet kletsnat van de regen weer met hun deken op in de wei zetten.

pattyspeedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:39

IK doe dn altyd mijn regenjas aan!!:P
Meer niet!
X