Waterdichte regendeken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xChamberlain

Re: Waterdichte regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:10

Rambo Pling

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 18:21

Ik heb besloten om een regendeken van Global te proberen. Een stalgenootje van mij heeft deze en haar paard stond van de week met de plens buiten, haar paard was droog gebleven onder dr deken, mijn paard helaas niet.
Ik ben dus erg benieuwd.
Laat de regen maar komen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:44

Hebben jullie paarden nu echt allemaal regendekens op?
In deze tijd van het jaar?

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:51

die van mij niet hoor, lekker zonder. Het is een paard, haha!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:54

runningkawa schreef:
Zit er hard aan te denken aan een canvas deken voor de winter....

De Canvas dekens die ik heb meegemaakt bleven nooit waterdicht, verder vind ik ze al té zwaar om op te krijgen..
Gebruik voor mijn paard Rhino en Amigo.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:27

Mijn pony draagt nu een regendeken Ja behalve als het echt droog blijft of boven de 20 graden komt. Maar zij heeft door ziekte (en leeftijd?) een verminderde weerstand en snel luchtweginfecties. Een gezond paard zou bij mij nu geen deken op krijgen.

Degenen die bucas roepen; welke regendeken van bucas hebben jullie? Ik ben zelf ook groot fan van bucas, maar wil geen deken met fleece of voering.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:46

In ieder geval eentje van de Horseware familie (Rambo, Rhino of Amigo), komt uit Ierland dus daar weten ze wel hoe ze goede dekens moeten maken! Ik heb zelf een Rhino en Amigo, vooral vanwege de super pasvorm, dat ding ligt altijd recht. Het meerendeel bij ons op stal heeft idd Bucas dekens, die hangen altijd scheef...

Stanleytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:19

Ik lees even mee, ben ook op zoek naar een ECHTE waterdichtdeken. Heb vorig jaar een br en horepower gehad. Beiden lekten helemaal door. Helaas...

Edit; Typo Knipoog

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:05

Stanleytje schreef:
Ik lees even mee, ben ook op zoek naar een ECHTE waterdichtdeken. Heb vorig jaar een br en horepower gehad. Beiden lekten helemaal door. Helaas...

Edit; Typo Knipoog

Ik kan je echt een Amigo aanraden. Deze ligt nu bij mijn pony op en ze rolt ermee (niet op het droogste stuk Tong uitsteken) slaapt er mee en staat er in deze plensbuien mee op Ja. En ze is helemaal droog, de deken waait niet op en de prijs was ook nog leuk Ja

Stanleytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:53

Ik geloof dat in augustus de amigo turnout light afgeprijsd was tot 60,- bij Divoza. Misschien een handige tip? KnipoogDan heb ik het over deze:
Afbeelding

marrie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:45

Rambo en Bucas.
Prima regendekens

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:57

De horseware dekens vind ik geweldig ik heb zowel de rhino als de amigo.
De nieuwzeelanddeken heb je van verschillende merken de enige echte is die van renco zijn echt waterdicht en blijven ook heel. Ze kosten alleen wel wat.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 23:05

Ik heb weatherbeeta en harry's horse. Ik heb nog nooit een doorlekkende deken gehad, wel inregenen bij de schouders. Avn de week hebben de paarden bij ons een dag de regendekens opgehad, want het was echt heel erg met de regen. Ze hadden het ook echt koud. Het zijn ook geen jonkies meer. Voor de rest staan ze de hele zomer bloot.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:40

Nog geen maand Knipoog .
Maar het geeft niet hoor, ondertussen zit er ook al een scheur in dus ik heb al vervanging. Verder hebben ze een extra schuilstal, dus hij gaat tegenwoordig binnen staan als het regent Haha! .[/quote]

Dat is vrij nieuw Tong uitsteken
Ze hebben een schuilstal?
Nou als de deken zo'n regenbui niet aan kan, paarden houden daar ook niet van ( neem ik aan ) dan staat je paard vast gauw onder de schuilplek!
Tong uitsteken Knipoog[/quote]

Klopt, vaak dreigt de lucht alleen maar en dan staan ze al binnen. Soms drammen ze dan door, dan wil hij in zijn eigen stal (wij hebben een overdekte stal met een rij boxen erin. De box op de hoek heeft dan weer een deur naar de paddock/ bak en land. Dit gebruiken we als schuilstal). In de schuilstal ligt namelijk geen stro, dan komen ze er helemaal niet meer uit Bloos .
Maar een waterdichte deken is wel prettig hoor.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:58

ik heb zelf 2 amigo dekens de light en de medium. helemaal geweldig, super pasvorm en ligt altijd recht. en een stukje goed koper als rhino en bucas.

ik raad global niet aan want die had ik voor mijn pony. ik vind de deken te nauw op de borst.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:07

Heb tot nu toe goede ervaringen met de regendekens van Pagony, zijn ook niet duur en regelmatig in de aanbieding.

mek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:08

Amigo of Bucas..

Ik had een Amigo gekocht Tong uitsteken maar deze hadden geen bilboorden. ( wel nodig bij mijn paard)
Nu heb ik een mooi Bucas Tong uitsteken Gewoon standaard; BLAUW! hihi