Mijn paard wordt gek van de vliegen!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: Mijn paard wordt gek van de vliegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:55

Ik ben benieuwd of er al meerdere mensen dat Citronella hebben geprobeert mijn merrie word als een idioot gestoken door die rottige horzels!

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:59

parouscha schreef:
Ik ben benieuwd of er al meerdere mensen dat Citronella hebben geprobeert mijn merrie word als een idioot gestoken door die rottige horzels!

Jah inderdaad, mijn pony netzo. Wordt er helemaal gek van, drijfnat van het zweet met deze warme dagen door die vervelende horzels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:16

Ik heb de citronella ook,maak er mijn stallen mee schoon,ruikt heerlijk maar tegen dazen helpt het geen steek (letterlijk).
Ik woon in een zeer daasrijk gebied en vooral mijn jongste paard wat net onder het zadel is ,heeft er veel last van .
Ik heb nu ook het deken van nicki's Keet en atexdaasspray.Met die combi komen we een lesuur daasvrij door.

Ik ben met het deken het bos en al in geweest en ze hielpen echt super ,blijven goed zitten ook.
Wat in de atex daasspray goed helpt is het bestandsdeel hertshoornolie.Dit kan je ook puur per fles kopen.Tegen woordig maak ik zelf een fles met een deel hertshoornolie /water /citronelladruppels.Dit om de geur voor mensen ook wat aangenamer te maken.Hte goedje plakt zo,dat na een fikse regenbui je paard nog stinkt.

Alleen als je een schimmel ,wit wilt houden , je krijgt er bruine vlekken van.Maar op mijn zwarte valt het niet op.Op de schimmel gebruik ik ze alleen als het echt nodig is.Maar een schimmel heeft zo wie zo minder last van dazen

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:01

Annetje schreef:
Ik heb bremsen bremse, die stinkt ontzettend, maar werkt net zo goed. Daarnaast heb ik ook nog een moskio uitrijddeken, ik wil toch wel graag ook relaxed kunnen stappen in het bos zonder dat het paard lekgeprikt wordt en helaas werken daar de smeersels niet tegen.

Ik heb dat spul ook, het werkt bij mij echt niet.. Verdrietig

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:07

Maar als je olie achtig spul op je paard smeert moet je dus niet in de zon komen, dan gaat dit namelijk branden

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:23

ik gebruik de laatste tijd de spray van bremsenenbremse! hij is vrij prijzig maar geen daas in de buurt
spray ze iedere dag n beetje in en tadaa!

rozenmoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:52

Citronella werkt inderdaad erg goed!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:06

ik lees ook even mee..
ik gebruik nu vliegvrij van sectolin, als ik het goed heb, de oude fles, dus niet dat bruine spul.
eerst werkte het goed, maar nu komen er toch nog steeds de hele tijd dazen.
en mijn pony doet hetzelfde als het paard van de ts, lekker met zijn achterbeen helemaal naar voren. wat dus al opgeleverd heeft dat al 2x als mijn zus afstapte, hij met zijn been in de stijgbeugel zat... een deken lijkt me niet zo praktisch, dus ik lees even mee op zoek naar het goede smeerseltje Tong uitsteken

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:10

Dat ga ik ook es proberen, die citronella. Vandaag ook weer op een ritje gemaakt door t bos. Was alsof ik op een bom zat, echt wegrennen voor de vliegen Boos! . Ik gebruik nu veerust en een vliegennetje voor de ogen, maar echt helpt t niet. Vooral niet meer als madam begint te zweten. Helpt die citronella nog wel als ze gaan zweten? Mijn merrie zweet nog al snel namelijk Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:57

Je moet met citronella wel oppassen ,je smeert zeep op je paard zonder het af te spoelen.Bovendien tast je wel de vetlaag aan.Dit zou ik zeker niet gebruiken met paarden die 24/7 buitenstaan.

_Wouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:01

die injecties zij niet zo duur en te verkrijgen bij je dierenarts

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:03

Een injectie tegen de vliegen, daar heb ik nog nooit van gehoord. Wat is dat dan voor spul?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:10

rat4 schreef:
Annetje schreef:
Ik heb bremsen bremse, die stinkt ontzettend, maar werkt net zo goed. Daarnaast heb ik ook nog een moskio uitrijddeken, ik wil toch wel graag ook relaxed kunnen stappen in het bos zonder dat het paard lekgeprikt wordt en helaas werken daar de smeersels niet tegen.

Ik heb dat spul ook, het werkt bij mij echt niet.. Verdrietig

Bremse wertk bij mij alleen tegen de dazen, maar niet tegen de vliegen die zitten gewoon nog op mn pony's. Ik ga inderdaad ook eens die citronella proberen, ik word er zelf ook helemaal horendol van.

_Wouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:09

_Wouter schreef:
doe anders gewoon een vliegendeken op en een middeltje wat de huid dikker maakt ofzo

dat middeltje heten citronnella
ofzo

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:16

Wouter: injecties tegen vliegen en citronella zou de huid dikker maken? Heb je enig idee waar je over praat?

Michaela38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 14:39

Ik heb igg de tip van Annetje opgevolgd en heb nu een hele mooie vliegendeken!