zwart paard zwart houden in de zomer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: zwart paard zwart houden in de zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:17

Bedankt Beantsje, voor je toelichting.
Zomerzwart komt bij Friezen voor, zwartbruin niet.

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:18

suleilitha schreef:
Het gaat om je benaming Myrano, die is namelijk fout, je spreekt bij een Fries echt nooit van een bruine. Er zit wel degelijk een verschil tussen een Fries die "zomerbruin" is en een paard wat echt zwart/bruin is.

Ik heb ook niet gezegd dat een fries bruin is, had het alleen over echt zwart en bruin zwart.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:19

NatasjaM schreef:
Je hebt zomerzwart en gitzwart bij paarden. Zomerzwart verkleurt in de zomer richting heeeeel donkerbruin en gitzwart heeft een blauwige glans en blijft ook in de zomer gewoon zwart van kleur. Beide paarden zijn dus écht zwart, maar met een andere uitwerking. Gitzwart komt veel minder vaak voor dan zomerzwart, vandaar dat je heel vaak 'verkleurde' zwarte paarden ziet in de zomer.

Klopt en wij hebben drie hele leuke voorbeelden daarvan in het land lopen Haha!

De friezen verkleuren zomers altijd ietsje, waar het zweet het meeste zit. Winters zijn ze pikzwart en zouden we ze alleen buitenzetten als de zon niet schijnt is het hetzelfde verhaal. Maar de draver blijft gitzwart met geen enkele bruine haar. Zij heeft ook een totaal andere haartype, maar soms lijkt het wel apart. Daarnaast zweet zij ook veel harder maar verkleurt ze niets Haha!

Wat je kan doen is een witte hele dunnen deken kopen. Dit houdt je paard zwart, maar ook koel als de zon hard schijnt en houdt ook de vliegen weg. Verschil tussen wit paard en de zwarten is hier enorm, dus dit is zeker aan te raden.
Middeltjes helpen niet tot zelden, tenzij je je paard inkleurt met zwarte watervaste stift Tong uitsteken

TwistFire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 20:43

IndianLady schreef:
Black-ass-knight bestaat niet, het is black as night. Knipoog Heb je geen andere ruitersportzaken in de buurt of kan je ruitersportzaak het niet bestellen?

ik bedoel wel degelijk Black-as-KNIGHT, zoek maar eens op google, en kijk direct nog eens deze link.
http://www.chevalinternational.com/page2.html

het is een voedingssuplement om bij het eten te geven.

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:48

Je kan ook een nylon deken op leggen, zo'n exceemdeken. Als je je paard echt zwart wil houden is dit de beste oplossing. Zo'n exceemdeken stoot de UV stralen af (die bleken de kleur af).
Het black as knight middeltje werkt echt langs geen kanten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:56

Alle pogingen om je paard zwart te houden, doe je alleen maar voor de mooiigheid. Ik doe er niet aan, bovendien sloopt die van mij in de winter al zijn dekens al, ik ga me niet nog eens arm kopen aan zomerdekjes, omdat hij zo nodig diepzwart moet blijven. Een deken tegen exceem, dat begrijp ik volledig, maar om een paard op warme dagen onnodig met een deken te laten lopen, alleen voor de kleur, ik kan dat niet vatten, eigenlijk.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:39

Myrano schreef:
Ja, dat is zo, er bestaan ook donkerbruine friezen..
Het zijn dus zwarte friezen maar met een donkerbruine schijn..
Echte zwarte paarden, die dus in de zomer ook nog 'zwart' zijn, zie je bijna nooit, spijtig..

echte onzin hoor.

mijn fries is in de winter PIK zwart, echt donkerder kan niet. en echt geen donkerbruin.

nu zie ik haar toch wat verkleuren. ik douche haar bijna elke dag (als het weer het toelaat)

Ingeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:51

Ik heb ook een zwarte pony,
Krijgt de laatste tijd ook wel wat lichtere/bruine plekken.
die van mij heeft meestal gewoon een zomerdeken op. maar met 30 grade niet hoor! Tong uitsteken
dan is der gewoon niks aan te doen.
xx succes!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:13

No way dat mijn zwarte groninger met een deken op naar buiten gaat in de zomer.... dan maar verkleuren. En ja, de mijne is zwart, zoals op zijn stamboekpapieren staat.

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:59

Mijn fries was ook altijd zwart.. maar hij begint steeds bruiner te worden.. Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:01

Ik zou toch echt even de zoekfunctie gebruiken als ik jouw was, er loopt nu nog een topic hierover! Je kan zó veel informatie vinden met de zoekmachine Scheve mond