Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ireen_ schreef:Als ze onweer voorspellen zet ik haar binnen.
De kans is niet groot, maar toch gebeurt het ieder jaar wel een paar keer dat er ergens een paard dodelijk geraakt wordt in het weiland.. het zal maar net die van jou zijn.
Daarbij wil ze meestal zelf graag naar binnen als er onweer dreigt.
("binnen" is bij mij in de uitloopstal, maar dat is lang niet zo open als het weiland).

Miss_Montana schreef:Lekker binnen, zoals nu met die onweer moet ik er echt niet aan denken dat ze op een open weiland staat. Het getroffen worden door de bliksem gebeurd dan niet snel maar ik ga mezelf ook niet aan het risico blootstellen door nu in een weiland te gaan lopen. Dus waarom zou ik met mijn paard het risico wél nemen?

Er staan bomen in de buurt (niet in de wei) en de wei is groot zat om te rennen. En ergens durf ik met vrij veel zekerheid te zeggen dat ze niets geks gedaan hebben; er wonen 2 meiden met zicht op de wei en als het uit de hand zou zijn gelopen dan hadden zij wel ingegrepen. En tegen water kunnen ze heus wel
Toen ik de paarden nog aan huis had - vroegâh - haalde ik ze wel naar binnen als het van dat noodweer als van de week was, maar het was bij ons altijd heel erg hevig en er sneuvelden nogal eens wat bomen die in de wei terecht kwamen. Het was daar gewoon veiliger om ze binnen te hebben als het echt tekeer ging, maar verder... Laat maar lekker lopen hoor

Broccoli schreef:Ik heb geen eigen paard, maar ik zou mijn paard toch liever zetten. Maar ik ben ook gewoon een schijterd wbt onweer hoor.