Pads & zomer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Pads & zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:20

Ik heb laatste een zadelvormig dekje laten maken door een bokker.
Mijn zadel heeft nogal brede zweetbladen, dus een normaal zadelvormig dekje kan er niet onder.

Ik heb de vorm geknipt uit een krant, die opgestuurd en zij heeft er een dekje van gemaakt. Ik kon kiezen welke stof ik wilde.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:28

Geen dekje is voor mij geen oplossing omdat ik een kunstofzadel heb.

Ik heb zelf altijd gewoon een simpele katoenen dekje van HH of een katoenenpad-ding van HH. Alles met suedine oid laat ik liever links liggen Lachen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:29

HAR - - > SV

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:02

hestejente schreef:
Zonder dekje zweet je paard veel minder, eigenlijk alleen een beetje als het echt flink heet is. Als je er een katoenen dekje onder legt, waar je paard dus wel van gaat zweten, en dat dekje raakt doorweekt, dat is pas slecht voor je zadel. En als zonder dekje zo slecht is voor het leer van je zadel, leg je dan ook lapjes onder het leer van het hoofdstel tegen het zweet? Nou dan.

Misschien omdat het gemiddelde zadel wel ietsiepietsie duurder is dan een gemiddeld hoofdstel? Clown

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:28

en bij een zadel gaat het met name over de kans dat het zweet in het wol kan gaan zitten en het dan dus kan gaan proppen.

en de meeste mensen schaffen iets vaker een nieuw hoofdstel aan dan een nieuw hoofdstel. daarnaast gaan het bij een zadel om een groter oppervlak waar het onder gaan zweten bij een hoofdstel gaat het om kleine stukjes.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:01

Lenneke_ schreef:
Ik heb laatste een zadelvormig dekje laten maken door een bokker.
Mijn zadel heeft nogal brede zweetbladen, dus een normaal zadelvormig dekje kan er niet onder.

Ik heb de vorm geknipt uit een krant, die opgestuurd en zij heeft er een dekje van gemaakt. Ik kon kiezen welke stof ik wilde.

Bij wie heb je dat laten doen en heb je er een foto van?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:18

Dianne_Figo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:34

Ik heb ook wel dekjes van BR. Ook BR event, ik vind ze wel fijn, maar met opdrogen duurt het aardig lang, pads zijn daar fijner in. In de zomer kijk ik niet vaak naar welk dekje ik op zou doen, me pony zweet bij alle dekjes even erg... Dus dat verschil zie ik niet echt maar doe wel minder vaak een pad op.

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:58

Meestal rijd ik met een wat dikkere, omdat die het zweet beter opnemen en ze niet drijfnat wordt. Voor pony maakt het niet uit; ze zweet net zo hard onder een dun dekje als onder een pad. Maakt dus niet echt veel verschil.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:45

ik heb een pad in zadelvorm van podium.... De onderkant van die pad is van sympanova. Daarom kan 'k na het rijden die pad gewoon afspuiten met de tuinslang en zo is die en ineens proper en als 'k em dan terug op moet leggen vlak daarna (vb na een rustpauze op tocht), is die lekker koel.
In die pad zitten ook luchtgaatjes zodat het zweet kan verdampen. Vind zulke pad het meest prettige idee. Als ik in de zomer in de bak rij gebruik 'k em ook. Alleen vrees ik dat die van podium niet onder een gewoon engels zadel gaat passen omdat die volgens mij te kort gaat zijn. Maar eventueel zou dan de london pad van grandeur (www.boomloosrijden.nl) wel een oplossing kunnen zijn. Die zijn langer en meer geschikt voor engelse type zadels. De inlages die standaard in zulke pad zit, kan je er gewoon uithalen zodat je met een gewoon dekje rijdt eigenlijk.

Het is natuurlijk wel een investering... ze zijn niet zo goedkoop, maar ze gaan echt héél lang mee!