Gelukkig zijn er hier op bokt.nl wel mensen die last hebben van teken! Mijn paard is dus niet wit maar zwartbruin en wordt elk jaar vanaf april belaagd door teken (met name zwarte en witte teken). Ze zitten op haar neus, onder haar hoofd, bij haar uier en in de huidplooien tussen haar voorbenen. Is er hier iemand die hier ook zo veel last van heeft?? En wat is ertegen te doen? Ze loopt elke dag een uurtje of 6 in de wei met aan 2 kanten struiken/bomen.
Mijn paard krijgt meestal niet hele grote zwellingen op plekken waar de teken gezeten hebben. Omdat het uitdraaien van de teken niet altijd makkelijk is (zeker niet als ze bij het uier zitten) heb ik bij de dierenwinkel een busje Frontline spray gekocht. Serieuze bocht waardoor teken doodgaan en binnen 24 uur eraf vallen. Het werkt super, een beetje op een doekje sprayen en daarmee de tekenplek behandelen. Zo loop je niet het risico dat er een stukje van de kop van de teek in de huid blijft zitten en gaat ontsteken. En mijn paard (uiteraard de Frontline eerst getest op een klein stukje huid) heeft geen allergische reactie ofzo van de spray.