ikenindi schreef:eline_di schreef:Interessant toppic.
Wij hebben dat in de weide en in de paddock ook. Ze gaan 's avonds naar binnen dus er is geen schuilgelegenheid, maar warm is het wel inderdaad.
Ik zou ook denken water, maar is dat niet een druppel of een gloeiende plaat?sorry even lollig
als je lauw tot warm water gebruikt gaat het lichaam het water laten verdampen en dat kost warmte, dus gaat er wat warmte van het lichaam weg. als je te koud water gebruikt is het natuurlijk niet goed.
waar ik mij trouwens wel over kan verbazen is dat er geen schaduw is bij jullie?
veel mensen vinden paarden die in de winter buiten staan zielig, maar die zijn minder zielig dan een paard in de felle zon zonder schaduwmogelijkheid. een paard kan beter tegen kou dan tegen hitte. is het niet verplicht dat paarden schaduw moeten kunnen vinden?
Ik ben er zelf ook niet al te blij mee. Maar we hebben 3 weides en 2 paddocks. En de staleigenaar moet dan overal een schuilplaats bouwen en dat ziet hij niet zo zitten, helaas.
Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat hij dat niet wil aangezien de indeling van de weides regelmatig wisselt.
sorry even lollig
. Neem ik ook vaak mee op wedstrijd als het warm is en je merkt gewoon dat ze verkoeling krijgt.