deken op of af met dit weer??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

amanda2

Re: deken op of af met dit weer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:44

AnoukSem schreef:
Die van mij hebben m nog op. De ene merrie had een halsdeken op, toen het mooier weer werd heb ik de hals eraf gehaald, en nu heeft ze een teddyberenvacht op de hals! Heb haar nu een ongevoerde regendeken van Bucas op, want ze ging ook al op andere plekken dik in het haar staan. Het is zo raar, in de winter staat ze onder haar deken en heeft ze een mooi vachtje, nu het mooier weer wordt staat ze dik in het haar!

Dat heeft die van mij nu ook, lijkt wel of zijn zomervacht weer doorgegroeid is. Verdrietig

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:58

Ik heb hem er gister afgehaald en hij gaat er ook niet meer op. Als het zo rond de 15 graden overdag is en 'snachts boven de 5 gaden en het stabiel weer is en de komende dagen goed weer is voorspelt (niet te koud of te veel regen) gaan de dekens bij ons op stal af. Mijn schimmeltje heeft het er heeeerlijk van genomen, door lekker te rollen en te kriebelen met haar weidegenootjes Haha! .

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:34

De dekens zijn nu af bij ons, sommige paarden hebben wél een deken op omdat hun eigenaren dat graag willen. Lachen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:27

Bij mij is af is af.
Ik heb hem vorige week zaterdag afgedaan.
Afgelopen week wel wat mindere dagen gehad maar koud was het niet echt, vond ik.
Bij ons hebben hem er ook een aantal weer opgedaan omdat het weer wat slechter werd van de week.

Niientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:57

Hier hebben de meeste ook de dekens af. De raampjes van de stallen gaan 's nachts ook dicht.
Alleen als hij in de regen naar de wei gaat krijgt mijn pony nog zijn 0 grams regendeken op.
Maar inderdaad af is af.

yyvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:55

deken is nu af, de mijne loopt overdag 2 uurtjes in het land,langer is niet nodig.
alleen 's nachts heeft hij nog wel een deken om,
maar ik denk dat ik van de week gewoon helemaal geen deken meer opdoe.

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:38

Het is 's nachts al boven de 10 graden, en overdag is het al helemaal warm! Zelfs geschoren paarden kunnen nu wel zonder denk ik, in de zomer is het ook wel eens dit weer (dan doe je ook geen deken meer op)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:52

aleida_thijs schreef:
Het is 's nachts al boven de 10 graden, en overdag is het al helemaal warm! Zelfs geschoren paarden kunnen nu wel zonder denk ik, in de zomer is het ook wel eens dit weer (dan doe je ook geen deken meer op)

tuurlijk kunnen geschoren paarden nu zonder deken Knipoog
de mijne is geschoren en staat nu dag en nacht buiten Haha!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:54

0 grams zomerdeken (tevens regendeken) heeft hij nu snachts op Lachen dit alleen als het kouder word al 10 graden 's nachts Lachen

overdag lekker zonder Ja

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:49

Ik vind het dat geen enkel paard nu nog een deken op moet hebben, het is echt wel warm zat.
Ik heb ze al zeker 6/8 weken af en ook al allemaal gewassen en schoon in de kast.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:51

Ik denk dat ik hem een week of 4 geleden al af gedaan heb, zo koud is het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:52

Ik kan niet begrijpen dat mensen nu nog dekens op hun paarden hebben, mensen denk na, dat is je reinste dierenmishandeling.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:08

Ik heb hem al een paar weken af.. Een stalgenootje heeft hem alleen 's nachts nog op maar hij zou makkelijk zonder kunnen.. Scheve mond

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:03

Ja maar stel je voor dat hij het koud krijgt!! Iedereen 200 grams op, anders is het zielig Clown

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:04

russel schreef:
Ik kan niet begrijpen dat mensen nu nog dekens op hun paarden hebben, mensen denk na, dat is je reinste dierenmishandeling.

the same here...

heb mijn deken ruim 1,5 maand al dag en nacht af!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:06

Jana_en_Ik schreef:
Er is al een ellelang topic over welke deken men NU op zijn paard heeft...

]
Is gesloten Knipoog

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:06

Die van mij heeft zijn regendeken sinds maandag eraf en heeft nu een vliegendeken op Knipoog

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:07

Dekens af en mijn paard is geschoren!!!
Van vliegen nog geen last, hier en daar ééntje maar daar heeft hij zijn lijf en staart voor om weg te wapperen dus heeft hij nog wat te doen.

paard moet zich lekker paard kunnen voelen en nu kan hij weer lekker krabben zonder dat er een deken in de weg zit ofzo.

Ik hou in principe aan boven de 10 graden in de nacht (staltemperatuur, niet buitentemp.).

Bij ons op stal staan ook nog paarden met dekens op en ik vind het gewoon echt ronduit zielig, alhoewel de paarden geen zielige indruk afgeven. Ik zie alleen niet zo het nut ervan in, van al dat inpakwerk maar goed, dat is mijn persoonlijke mening. Bovendien kost het de dieren wel extra energie om al die warmte kwijt te raken of koel te blijven.
Vliegendeken wanneer al die zoemers er weer zijn vind ik wel logisch trouwens...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:08

Tjeempie; zijn er echt mensen die er nu nog een deken op hebben liggen? Arm paard....
Misschien moeten deze mensen even een rondje sauna doen in een skipak? Clown

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:13

russel schreef:

noob staat overdag zonder, 's nachts nog met zijn 300 grammer. heb het van de week 1 nacht gelaten (alleen dunnere deken op), met het gevolg dat hij barstte van de spierpijn en steenkoud aanvoelde 's ochtends. Noob is gewoon een koukleum Clown

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:14

Mijn paard staat zonder deken nu. Dag en nacht. Vind het er nu gewoon te warm voor. Vind dat niks hoor met die hitte. Er zijn er bij mij op stal wel paarden die ze nog op hebben maar niet veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:16

benangelique schreef:
russel schreef:

noob staat overdag zonder, 's nachts nog met zijn 300 grammer. heb het van de week 1 nacht gelaten (alleen dunnere deken op), met het gevolg dat hij barstte van de spierpijn en steenkoud aanvoelde 's ochtends. Noob is gewoon een koukleum Clown

Dan is er toch wat mis met je Noob, want het is s'nachts boven de 5 graden en op stal waar meerdere paarden staan al gauw 10 graden, als hij dan ook nog genoeg ruwvoer krijgt. 300 grams Lips are sealed , volgens mij wordt ik in de maling genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:18

Lekker af hoor, zowel 's nachts als overdag. Die van mij is ook een koukleum maar met dit weer heeft ze echt geen deken nodig. Ook 's avonds niet.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:22

Af!! Tis potverdorie zomer!!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:26

ook al is het maar een vliegendeken, die van mij staat zelden zonder deken. Zodra ik maar 1 dag zijn deken aflaat dan zit ie zo weer in zijn vacht. Hij is vorige jaar geschoren en heeft sinds dit jaar eindelijk een zomervacht. En dat wil ik ook graag zo houden Lachen