Lentekriebels??? Ik word gek van die dolle paarden!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nina88

Re: Lentekriebels??? Ik word gek van die dolle paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 11:22

Hahaha JoCo, geweldig! En zooo herkenbaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 11:27

Herkenbaar. Ja
Sheila is altijd wel druk buiten maar vanochtend scheen het zonnetje en toen ik haar naar buiten deed draafde ze naast me mee met dat koppie hoog in de lucht en die oortjes zo ver mogelijk naar voren. *LOL*

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:24

ben blij dat ik niet de enige ben die er last van heeft, net met mijn normaal gesproken doodbraaf paard het bos in geweest en alles was eng, Herten die hem normaal niet boeien, boompje wat anders lag, werd er gek van. Vreemde was dat hij niet vooruit te branden was, energie dan weer niet echt, maar alles is gewoon opeens eng. Denk inderdaad dat het tijd is dat ze de wei op gaan Lachen De omheining is vanavond bij ons helemaal nagelopen en waar nodig gemaakt, dus lang gaat het denk ik niet meer duren voor ze lekker naar buiten kunnen Lachen)

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 20:29

barbara28 schreef:
ben blij dat ik niet de enige ben die er last van heeft, net met mijn normaal gesproken doodbraaf paard het bos in geweest en alles was eng, Herten die hem normaal niet boeien, boompje wat anders lag, werd er gek van. Vreemde was dat hij niet vooruit te branden was, energie dan weer niet echt, maar alles is gewoon opeens eng. Denk inderdaad dat het tijd is dat ze de wei op gaan Lachen De omheining is vanavond bij ons helemaal nagelopen en waar nodig gemaakt, dus lang gaat het denk ik niet meer duren voor ze lekker naar buiten kunnen Lachen)

Volledig herkenbaar Haha! ! Zelf ook buiten gaan rijden, en ipv een fatsoenlijke draf, produceerde madam een zweef gang,
waar ik amper op kon lichtrijden, en wat bijna niet vooruit ging!

En ik galop waren de Verschrikkelijke Noodstoppen er weer, aw aw aw wat doet dat toch pijn als je weer eens met een slag op de boom van je zadel terecht komt Bloos

Maar ja, mijn vriendin ligt er altijd over hihi (met mijn paard dan) Tong uitsteken

Hannnah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:43

Je bent niet de enige Pling Ik heb het ook. Vooral als je begint met galopperen, dan worden ze nóg drukker. Geen idee hoe te helpen... Bloos

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:46

klinkt heel bekend! Vooral zijn grasverslaving komt weer naar boven bij die van mij! Lieve help. Laatst is ie zo ver gegaan dat ie het gras (heel mooi en goed verzorgd grasveld) heeft omgeploegt omdat ie ontsnapt was. zucht. Tijd voor heel warm weer dat ze zich niet zo willen uitsloven omdat het te warm is:P

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:46

Bij ons merk je het ook, ze krijgen er steeds meer zin in! Soms wel leuk maar soms ook echt niet.. Maarja, dat verschild per persoon! Ik vind het soms niet erg, ze zien dr wel weer blij uit!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:51

JoCo schreef:
En ik galop waren de Verschrikkelijke Noodstoppen er weer, aw aw aw wat doet dat toch pijn als je weer eens met een slag op de boom van je zadel terecht komt Bloos

Dat moet je eens proberen met een western zadel, en dan bijna op die knop terecht komen, geloof me, dan hoef je geen vent te zijn om te gaan jubelen...

Maargoed, Miepje Horlepiep was vandaag ook weer een fuifnummer, en dat voor zo´n ouwe bok...Normaal gesproken is ze altijd rustig en beheerst buiten, maar wat ze vandaag in de kop had mag Joost weten. Dribbelen, gespannen lopen, en o, wat waren die grassprieten toch weer eng vandaag.

En dat gras...Geef ze een milimeter teugel en hap gaat dat bekkie...Zo heeft ze ook geleerd dat als ze ´struikelt´ ze snel een hap gras kan snaaien. Wat een beest...

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:56

Mijn altijd zo kalme kwpn merrie had gisteren bedacht dat ze een arabische hengst was, aan de longeerlijn hield ze zich keurig. Totdat ze helmaal even los mocht. Ze ging rennen, bokken hinneken, showen echt ik herkende haar niet meer terug haha. Hield mijn hart vast voor die sprongen. Na een kwartiertje was het over en vond madam het welletjes hihi

Martje70

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:56

Mijn ruin denkt in het voorjaar ook altijd weer dat hij hengst is. En dit voorjaar is het wel HEEL erg. Alles is eng. Overal moet van geschrokken worden.

Longeren voor het rijden heeft ook totaal geen zin omdat hij daar alleen maar meer conditie van krijgt en omdat hij dan lekkere warme spieren heeft wanneer ik opstijg. Moe worden kent hij niet in het voorjaar!