Paard buiten in modder = dierenbeul?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Paard buiten in modder = dierenbeul?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:06

Als een paard zelf kan kiezen om droog te staan of in de blubsie , dan is het een situatie waar honderd-duizenden andere paarden in Nederland een moord voor zouden doen , want die HEBBEN helemaal geen keuze. Staan verplicht binnen of in de modder , die van jou heeft dan niks te klagen Lachen

Althans : als die ECHT geen reden heeft om in de blubber te gaan staan. Stel dat je maar heel weinig hooi geeft dan gaan ze alsnog de wei in om wat grasjes te zoeken. Of als het dier alleen staat en er staan paarden van de buren aan de andere kant , dan moet hij min of meer alsnog de blubber in en dat zou ik wel sneu vinden. Maar als er eigenlijk voor de hele dag ruim genoeg hooi en water aanwezig is op een droog stuk dan heb je het prima voor elkaar hoor Ja

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:07

Paarden die goed verzorgt worden, correct behandeld, naar beste kunnen en met goed verstand gereden worden hebben het niet slecht of ze nu 24x7 in de wei staan of 20 uur per dag op een stal. Het is maar net wat het paard gewend is en waar de eigenaar zich prettig bij voelt.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:08

veel paarden staan het hele jaar door in de stal. Jou paardje heeft het alleen maar beter omdat hij de hele dag door buiten kan staan en lekker vrij kan lopen. Die blubber vind ik helemaal niet zielig hij heb een stal en verhard stuk en krijgt gewoon te eten. Alsof je je paard niks te eten geeft en hem de hele dag met ze voetjes in de blubber laat staan Tong uitsteken je weet zelf wel beter!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 21:11

Tja maar toch snap ik die mensen niet, ze zien overduidelijk een schuilstal en verhard stuk grond. Maar goed, blijkbaar willen ze niet verder kijken dan hun neus lang is...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:12

Als ze er nou ook een altijd goed gevulde hooiruif / zak / net bij zien dan is het weer een heel ander beeld denk ik ?

Als je elke keer daar langskomt en je ziet nooit iets te eten dan kan het er wel sneu uitzien natuurlijk.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:13

Je kan mensen die geen verstand van paarden hebben niet kwalijk nemen dat ze zo reageren. Probeer je er niet al te veel van aan te trekken.

xCill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:15

Ik vind het altijd best wel sneu lijken zo in de blubber, maar goed je moet toch wat de hele dag op stal is ook niet echt leuk. Mijn pony's staan als het zo hard regent binnen en als het droog is zet ik ze lekker buiten.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 21:17

pmarena schreef:
Als ze er nou ook een altijd goed gevulde hooiruif / zak / net bij zien dan is het weer een heel ander beeld denk ik ?

Als je elke keer daar langskomt en je ziet nooit iets te eten dan kan het er wel sneu uitzien natuurlijk.

Komt omdat het hooi en water in de schuilstal ligt denk ik...

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 21:19

Rhodos schreef:
Je kan mensen die geen verstand van paarden hebben niet kwalijk nemen dat ze zo reageren. Probeer je er niet al te veel van aan te trekken.

Nee oké, maar toch irriteer ik me eraan aangezien het regelmatig gebeurd. Tong uitsteken

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:19

mensen roepen dat altijd joh. Me vorige verzorgpaarden stonden de hele dag in de bak had ook een schuilstukje en snachts als het koud was of stomt in de stal. meestal was ook niet de hele bak blubber omdat hij wel gedraineerd was. Er lag regelmatig ook hooi in de bak. Maar ook toen bleven mensen roepen dat het zielig was en alles. Je moet er gewoon boven staan mensen roepen het gewoon snel in zo;n situatie terwijl er niks zieligs aan is.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:19

Volgende keer die mensen maar eens een kijkje laten nemen en zelf met hun neus op de feiten zetten, dat dit meer is dan niet-zielig Bloos

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:20

runningkawa schreef:
Paard in de modder is geen dierenbeulerij, als ze tenminste een plek hebben om droog te staan.
Dus jou paard staat imo goed.

Paarden met alleen maar blub...dat vind ik écht niet kunnen

Zo denk ik er ook over Ja Hebben ze een stalletje en droge plek, dan kunnen ze droogstaan, doen ze dat niet, dan is het hen eigen keus

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:21

pmarena schreef:

Weet niet of dat echt verschil maakt. Blubber stoort de mensen ook.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:23

Denise schreef:
Mijn vzpony's staan precies zo hoor, en ze zijn dolgelukkig Knipoog

Mijne ook Ja

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:24

Onze paarden staat nu constant in de blubber
ik vind het ook niet fijn om te zien maar het kan gewoon nog niets anders.
als ik mijn eigen land heb maak ik een stukje met zand waar ze op kunnen lopen in de winter. maar nu staan ze op klei wat in de zomer mooi is met gras, en in de winter natte zooi van blub.
ze hebben altijd hooi. en sochtends en savonds bietenpulp met handje muesli.
ik vind onze ponies absoluut niet zielig. zelfs met de storm niet, want ze hebben een stalletje om te schuilen. links voor rechts achter er onder! beter kan niet?

Door en door nat kan bij geen enkel paard dat een goede vacht heeft naar mijn mening. hebben mensen de vacht van het paard dat 24/7 word buiten gehouden wel eens bekeken in de stromende regen? dat is gewoon weg... gaaf!!
Ik wil er eens foto's van maken, echt prachtig. de ene streek haren gaat naar rechts, de andere streek haren gaat naar links.zodat het langs de zijkant van de buik netjes op de grond druppelt, als het hard regent in straaltjes:)

Dus ik vind, dat jij geen dierenbeul bent, maar ik begrijp mensen die hier geen verstand van hebben, of hun paarden 24/7 op stal hebben met een deken best dat ze denken dat jou en onze paarden zielig zijn. Wij vinden paarden op een bepaalde manier toch ook zielig dat ze binnen moeten staan? Dus infeite denken we hetzelfde tegen elkaar, alleen worden de 24/7 eigenaren wat harder aangepakt omdat het grootste deel van de paardenwereld de paarden binnen houd, zoals wij mensen prettig vinden.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:27

Lous schreef:
Volgende keer die mensen maar eens een kijkje laten nemen en zelf met hun neus op de feiten zetten, dat dit meer is dan niet-zielig Bloos

blijfie aan de gang Tong uitsteken

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:28

Dierenbeul... zomaar je paardjes in de blub zetten... Haha!

Ik mocht willen dat ik hem in de blub zou zien staan.
Helaas in de randstad is er niet altijd plaats om ze zo te zetten...
Die van mij komt wel vaak in het paddock tegenwoordig sinds ik op
een andere stal sta maar zelfs dat vind ik eigenlijk te weinig.

Toch maar een boerderijtje zoeken... Clown

Nee hoor, zolang jij vind dat ze goed staan is dat jouw verantwoording...
en ze kunnen de stal in... ze hebben hun natje en droogje... wat willen ze nou nog meer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:31

ik vind het niet zielig hoor,ze kunnen schuilen als ze willen,dat vind ik wel belangrijk.....die van mij gaan s'avonds op stal,nadat ik de hoeven heb schoongemaakt met water(niet de benen hoor)
maar dat vind ik leuk dus ach.....

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:32

Nee hoor, ik vind je geen dierenbeul of dergelijke. Een paard dat ruw gehouden word is geen misdaad. Je zegt net zelf dat ze een verhad stuk grond heeft van 5x4. En een schuilplaats. Prima toch?!
Harstikke gezond zei de D.A. Laatst bij ons op stal. Wij hebben loopstal met buitenbak (blubberbak (nu) met verhard pad) en daarnaast nog weide gang.
Je hebt teminste niet van die paarden die niet door het water/de blubber druven te banjeren als je aan t buiten rijden bent. Iets wat er wel een keertje was toen we een paard hadden die een manege gewent was Ach gut Arm ding!

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:36

Emilia schreef:
runningkawa schreef:
Yup Lachen
Jij bent de enige die het heeft over niet buiten zetten Lachen

Ik zeg niet dat DAT het beste is. Ik zeg wat ik zou doen en dat is puur mijn gevoel. Gewoon het idee dat hij lekker droog staat en niet in de regen. Weet heus wel dat ze tegen regen kunnen. Mensen kunnen er ook tegen, maar prettig vindt een mens het niet.Tenminste ik niet.

Gelukkig zijn mensen geen paarden en hebben paarden héle andere behoeftes dan jij. Sommige mensen moeten echt wat meer over het paard leren..

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 21:37

Fritsiej schreef:
Nee hoor, ik vind je geen dierenbeul of dergelijke. Een paard dat ruw gehouden word is geen misdaad. Je zegt net zelf dat ze een verhad stuk grond heeft van 5x4. En een schuilplaats. Prima toch?!
Harstikke gezond zei de D.A. Laatst bij ons op stal. Wij hebben loopstal met buitenbak (blubberbak (nu) met verhard pad) en daarnaast nog weide gang.
Je hebt teminste niet van die paarden die niet door het water/de blubber druven te banjeren als je aan t buiten rijden bent. Iets wat er wel een keertje was toen we een paard hadden die een manege gewent was Ach gut Arm ding!

Hahaha, mijn paard vind het heerlijk om in de blubber te stampen. Ze gaat met buitenritten ook vaak in de grootste plas staan die ze kan vinden en stampen maar. Als gevolg dat zowel paard als baasje onwijs vies zijn.
Nee vind het heerlijk zo. Geeft me een goed en voldaan gevoel.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:38

Emilia schreef:
Ik zeg niet dat DAT het beste is. Ik zeg wat ik zou doen en dat is puur mijn gevoel. Gewoon het idee dat hij lekker droog staat en niet in de regen. Weet heus wel dat ze tegen regen kunnen. Mensen kunnen er ook tegen, maar prettig vindt een mens het niet.Tenminste ik niet.

Udella schreef:
Gelukkig zijn mensen geen paarden en hebben paarden héle andere behoeftes dan jij. Sommige mensen moeten echt wat meer over het paard leren..

Nou, weet wel zeker dat ik die van mij er geen plezier mee doe. Hij is geschoren namelijk.

Edit: Hij staat lekker met een 350 gramms deken en een 150 gramms deken in een droge warme stal.

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:39

Dan moet je dat erbij zetten..
En dan als nog, als een paard moest kiezen voor een stal of een weide en het regent eventueel, dan gaat het paard 9 van de 10 keer echt wel naar de wei.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:42

Ow dan zou die van mij wel erg zielig uitzien nu. Heeft dan geen blub grond maar aangezien ik vorige week de hoefslag omgevreesd heb en dan wat breder heeft meneer zich lekker in de losse zand gerold die ook net nat was. Gevolg is dat ik vandaag tegen een moddermonster aan keek wat zeer doorwaaid was en nog eens verregend. Ach wat is hij toch zielig, stal kan hij de hele dag in als hij wilt maar dat zie ik hem eigenlijk alleen in de zomer doen tegen de vliegen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:42

zeer zeker niet..tja kijk modderige paadjes in zoon wei oke voor voorbijgangers tja kan me het wel voorstellen maar ze weten duidelijk niet veel..zowiezo als ze nu nog mager zijn oke!

het ziet er miss onverzorgt uit mja een buitenpaardje kun je 10x per dag poetsen of zelfs wassen erna zien ze er toch weer niet uit Tong uitsteken

hij heeft de keuze te staan waar hij wil...dus zijn keus als hij daar wil staan.

mn da heeft zelfs voor een vorig vz paardje van me toen ik nog veel jonger was, de eigenaar gezegt dat ze een stuk moeten maken met modder omdat dit goed bleek te zijn voor zijn hoef.

nu is ze helemaal in orde Lachen

tis wel zielig als ze er 24/7 in moet staan en dus geen andere keuze heeft!
maar das niet het geval..en persoonlijk moedig het alleen maar aan dat je paard zijn natuurlijke vrijheid heeft...hoop wel dat hij buren heeft of gezeldschap want staat hij alleen dan is het weer zielig. zolang er gezeldschap in de buurt is tja..laat de dierenbescherming komen dan Tong uitsteken ze zullen toch niks vinden als jij het tegendeel bewijst