kan ze al zonder deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Winx

Re: kan ze al zonder deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:20

En binnen is het ook nog warmer he, nou doe hem gewoon lekker af geen gezeur meer. Ik blij, zij blij.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 20:34

ze staat nog steeds onder de 150 grams. Ik durf niet zo goed de 0 grams op te doen, ben ik nu een schijterd? ik vind het zo wisselvallig, s'nachts is het best koud..

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:54

karev schreef:
ze staat nog steeds onder de 150 grams. Ik durf niet zo goed de 0 grams op te doen, ben ik nu een schijterd? ik vind het zo wisselvallig, s'nachts is het best koud..

150 grams is niks vergeleken bij geschoren paarden onder een 500 grams.. en als je paardje een redelijke wintervacht heeft kan het makkelijk hoor.. vroeger stonden ze ook niet onder dekens.. en je moet het gewoon in de gaten houden.. vind je het s'nachts koud doe je er een zweetdeken op.. en zolang je paardje niet op stal op de tocht staat is er niks aan de hand..

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 22:23

maar weet je wat het is, ze staat niet aanhuis, en als ik er s'nachts een dikke deken op gooi, moet ze daar overdag ook mee op lopen, omdat ik er maar 1x per dag kom, en de stalbaas niet van 30 pony's de dekens gaat wisselen.
het is een fjord, en ze staat vanaf sept. onder de deken, dus ze heeft geen wintervacht.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:22

Ik heb vandaag miijn pony de deken af gedaan. Ik heb er genoeg van en zij ook, ze wordt er narig door. En ik ook aangezien de sluitingen heel moeilijk gaan door de stront Tong uitsteken Ze stond er pas in november ofzo onder en haart ook uit, dus heeft wel een wintervacht.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:29

karev schreef:
maar weet je wat het is, ze staat niet aanhuis, en als ik er s'nachts een dikke deken op gooi, moet ze daar overdag ook mee op lopen, omdat ik er maar 1x per dag kom, en de stalbaas niet van 30 pony's de dekens gaat wisselen.
het is een fjord, en ze staat vanaf sept. onder de deken, dus ze heeft geen wintervacht.

Mijn pony stond er al eind augustus onder aangezien ze toen al begon met een wintervacht en fjorden hoeven al helemaal niet onder een deken vind ik.. toen ik mijn fjord had had ze altijd een deken op gehad en toen ze bij mij kwam heeft ze er nooit meer een opgekregen..
fjorden zijn van nature al gebouwd op de winter aangezien ze gekweekt zijn in koude sneeuw landen dus geloof me bij een fjord kan de deken al gewoon af..
Zo lang een paard niet geschoren is of een echte zomervacht heeft kan deze gewoon zonder deken staan..

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 18:39

@be gentle: dat weet ik ook wel dat een fjord geen deken nodig heeft, maar ik rij 3 a 4 x per week , en als ik na 10 min stappen al een nat paard heb, en na het rijden ook nog ens een half uur aan het droog stappen ben, is het practischer om haar niet tedy te laten worden, maar een deken erop te leggen, zodat de vacht kort blijft, en veel sneller droog is, dus vandaar een deken.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:06

Ik heb vandaag mijn pony haar deken weer overgedaan. Ze was veel te fris weer voor haar doen en ze voelde ook niet warm aan. En ze kuchte weer wat meer. Dus heb hem maar weer over gedaan, vertrouwde het echt niet. En kies dus liever safe.