Wat past er niet goed aan deze deken? (schoftwondje)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Wat past er niet goed aan deze deken? (schoftwondje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:01

Storm76 schreef:
Omdat ze haar hoofd naar beneden brengt in de wei komt er spanning te staan op de bovenkant van je deken, bij haar schoft dus. Dat gaat schuren en dan krijgt je een wondje.

Zorg ervoor dat de deken wat verder naar voor toe gelegt word, er is ruimte genoeg van achter dus ze zal geen koude billen krijgen. Doe daaromheen een lossen singel, geen elastische maar een smalle longeersingel. Daardoor zal de deken mooier naar voor blijven liggen en kan het wondje genezen en niet verder stuk gaan.

een deken schuift vaak vanzelf naar achteren toe he,sommige dekens zakken tot achter de schoft,daar moet je denk ik wel even naar kijken?

de mijne stond ook ineens met een schoftwondje en ik heb gewoon de voorsluiting losser gedaan.
zijn deken zakt gelukkig niet naar achteren,maar geeft wel meer ruimte nu Knipoog

xsaarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:02

Ik zou als ik jou was de deken lossen doen en meer naar voren schuiven. de meeste mensen gaan dan zo een borst schoft beschermer gebruiken. ik zelf heb een hekel aan die dingen. ze schuren nog erger dan de deken op dat moment zelf al doet. als het kan een zou ik een paar gaatjes bij de dekenriempjes doen en een bontje bij de schoft aanmaken! maar dat ben ik Knipoog

groetjes

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 16:08

Bedankt voor jullie uitleg allemaal!

Vorige keer had ik wel een zadelstuk laten staan. Maar toen had ik haar in oktober al geschoren. Aangezien ik haar dit keer heb geschoren vanwege het verharen, dacht ik van dat scheer ik het stukje gewoon helemaal weg. Volgende keer zal ik dus een stukje laten staan Ja

Mijn pony staat nou met een andere deken buiten en die knelt naar mijn idee minder.
Ik heb de voorsluitingen losser gedaan, de deken verder naar voren geschoven en een longeersingel om gedaan.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:10

en.. zit de deken beter als hij losser zit? ben benieuwd....

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 12:59

Er ligt nou een andere deken op, deze ligt naar mijn idee beter Ja

xsaarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:16

haha oke mooi!
Weer een probleempje opgelost! Haha!