Schoft kapot door dekens !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Re: Schoft kapot door dekens !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 11:32

At ericprast: Ik heb 2 dezelfde merk dekens ook precies dezelfde maat alleen heeft de een een bontje en de andere een ronde schoft gedeelte zonder bontje.. de een is alleen 0 grams en de ander 200 grams.. met die van 0 grams heb ik nergens problemen mee ja nu wel omdat de korsten er al zitten heb alleen problemen gehad met die deken zonder bontje..
Als ik de dekens gewoo op hun plek ligt en de volgende dag weer kom ligt de deken op precies dezelfde plek deze schuift dus niet naar beneden, daarbij is de deken helemaal gevoerd met fleece en dus zacht ook heeft hij geen extreme schoft..

Ik neem wel adviezen aan al lijkt dat in jouw ogen niet zo.. ik heb een borstbeschermer besteld en zodra het overdags boven de 10 graden word gaat de deken er af..

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:52

Verplaatst MD --> VSW.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:58

Een deken met z'n schoftdingetje. Dat staat dan ''omhoog'' en dan heeft die er geen last meer van. Met rijden moet je je dekje heel goed omhoog trekken en z'n borstbeschermer zou ik maar niet aandoen. Bij mij kreeg die toen alleen maar meer schuurplekken. Lachen

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:40

Ik had dit probleem ook altijd bij mijn paard. Werkelijk alle dekens schuurden haar op de schoft, een keer zelfs zo erg dat het tot bloedens toe open lag. Ik heb de deken er direct afgetrokken en ben gegaan voor dekens met een betere pasvorm en een halve hals. Ik heb nu al jaren probleemloos Rambo's en Rhino's op haar liggen, prima dus! Juist de bontjes die veel dekens hebben schuurde haar op de schoft.

Hoe is je paard gebouwd? Paarden met een hoge schoft hebben ook niet altijd baat bij zo'n BH! Bij sommige schuurt dat nog erger als de deken zelf....

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:07

Ik heb bij mijn paard (met goed passende deken) hetzelfde probleem. Heb nu een schapenwollen poetshandschoen kapotgeknipt en een stuk los tussen de deken en de schoft gelegd. Schoft begint nu te genezen ondanks dat ze de deken gewoon op heeft. Af en toe het bontje wisselen en de oude wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:23

VSW --> SV.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:11

ik zou een deken kopen die goed past, of eentje die een halve hals heeft en dus niet op de schoft ligt of een western deken met teruggesneden schoft.