Paarden wel/niet naar buiten met storm?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Re: Paarden wel/niet naar buiten met storm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:23

Joto schreef:
Ik zet ze straks binnen, maar dat is meer voor vliegende takken en omvallende bomen (vorige keer ook al gebeurd) En het zijn dikke eiken bomen. Ga ze vanmiddag nog wel rijden

Dit vind ik wel een ander verhaal! Groot gelijk heb je dan hoor, dat je ze voor de veiligheid binnen doet Haha!
Hier staan geen bomen dus kan ook niks afbreken en op de paardjes landen. Is een open gebied hier!

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:27

Dan ben ik misschien een muts maar mijn paardje gaat na een uurtje of 3 toch weer lekker naar binnen. Die vind het echt helemaal niet leuk buiten. Ze heeft toch even buiten gestaan maar daarna mag ze naar binnen. Ook omdat we meestal met dit weer niet rijden te veel wind bij ons in de polder.

Met een weersalarm blijft mijn paardje zoiezo binnen ik heb geen zin in een dakpan boven op haar koppie. Dat de rest het risico wilt nemen prima maar ik zie op dat moment geen een gelukkig paard in de paddock staan.

Als ze in het land zou staan zou het voor mij nog weer anders zijn. Dan kan ze zich bezig houden nu staat ze alleen als een zielig vogeltje in een hoekje te wachten tot ze naar binnen mag. Nou dan vind ik het banketstaaf om haar zo te laten staan. Maar is het nou mooi weer dan laten we ze rustig weer langer staan maar dan heeft ze het ook aangenamer buiten Haha!

aleida_thijsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:07

Mijn paarden staan gewoon buiten, en gaan vanavond naar binnen als het donker word (zoals altijd). Ze vinden het juist wel lekker, beetje in de storm spelen!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:09

Ik heb ze net binnengehaald omdat ik zo aan het werk ga. Ze hebben lekker de hele morgen buiten gestaan. Het gaat nu wel steeds harder waaien en vies koud regenen dus vandaar maar alvast naar binnen. Normaal gesproken staan ze tot een uurtje of zes buiten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:35

Het regent hier nog steeds niet en het waait alleen maar hard, maar dat is dan nog geen storm. Knipoog

nicolaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:36

Hier staan ze binnen. Wij zitten hier midden in de polder en het is hier nu vreselijk slecht weer en naast ons staan hoge bomen. Moet er niet aan denken dat er iets naar beneden komt. Bovendien willen ze niet eens buiten staan met dit weer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:37

Ik heb geen stal dus hij moet wel in de wei blijven, maar al had ik een stal dan bleef hij ook op de wei staan.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:41

gewoon lekker een uur in de paddock gehad, zowel de jongste (7) als de oudste (24)!

Maar toen het behalve hard waaien ook begon te regenen heb ik ze binnengehaald, want de combi kletsnat-harde wind-koude is niet echt lekker en gezond voor een paard! Maar ze dachten er zelf anders over hoor en stonden nog lekker Haha! Bloos !

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:43

ik heb me ponys ook gewoon nog buiten staan de hele dag al, als het zo te erg word doe ik ze na binnen, maar ze hebben een goede wind en waterdichte deken op dus en kunne ze tenminsten even lekker hun benen streken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:44

ik heb alles buiten staan en daar blijven ze ook Lachen qua bomen kan er niks boven op ze vallen gelukkig. pony van een vriendin van mij heeft er ooit bijna onder gelegen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:47

ik ga die van mij nu wel even binnen (paddock dan ) zetten, we hebben hier nog weleens last van erg grote afwaaiende takken. het gaat steeds harder waaien dus lijkt het me een goed plan. heb lekker lijnzaad gekookt vanmorgen dus ze vind het vast niet erg Bloos

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:47

mmm, ze stond buiten maar besloot met een ander paard door de poort te duiken om lekker naar binnen te gaan. Dus ze staat nu binnen. Mietje

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:49

Ze staan gewoon buiten, kunnen ze lekker uitwaaien. Vork

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:52

Ik heb ze vanmorgen ook gewoon buiten gegooid. Mijn zusje is zo'n mieperd, want ik mocht haar pony niet buiten gooien. Ze vond het geen lekker weer. Net alsof die pony daar om geeft. Ze staan bij ons op de vlakte, dus er kan niets gebeuren.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:00

Ze staan bij mij altijd buiten en ook nog eens op de vlakte, dus de wind heeft hier vrij spel. Het waait behoorlijk hard (stormachtig) en het is erg koud.
Ik heb ze op het moment op de wei staan, maar straks gaan ze weer op de paddock. Dan zoeken ze hun schuilstal op en waarschijnlijk blijven ze daar de hele tijd in staan. Kennelijk houden ze niet zo van op de wind staan. Clown

Het is de bedoeling dat er dit jaar nog een (hogere) haag wordt geplant aan de lange (wind)zijde van de bak, zodat ze wat minder last hebben van de wind...

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:25

Niks gemerkt van die 'zware' storm hier. Vork
Mijn paard staat tijdens 'stormen' eigenlijk haast altijd buiten.
Ze zou de hele tent afbreken als er een storm is en als ze dan ook nog eens binnen in zo'n klein hokje zou moeten staan. Nagelbijten / Gniffelen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:32

Waarom niet? Kunnen ze lekker uitwaaien in de storm. Ik zou ze alleen binnenhalen als het echt heel hard gaat regenen.

stephanieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:53

ik wil me paard wel buiten zetten , maar de wei bij ons is een grote blubber zo. Een paard bij ons op stal heeft daardoor al mok gekregen.

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:57

Het waaide hier behoorlijk hard vandaag maar ze hebben lekker buiten gestaan zoals altijd, zolang het niet regend staan ze buiten Lachen

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:59

Mijne staat in de winter nooit op het land, maar hij is vandaag wel gewoon lekker binnen gereden, en buiten een rondje gewandeld.

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:43

Onze paardjes staan gewoon de hele dag van 8.00 tot 18.30 buiten op de wei.
Lekker met een Rambo-deken met halve hals op en ze hebben het nergens over.
Ze hebben wel aardig beschutting van een grote beukenhaag.
Het moet wel heel bar weer zijn willen we ze binnen houden.
Zoals vorig jaar met die vreselijke storm zijn ze maar een half dagje naar buiten geweest.

Vera81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:52

De mijne staan ook 24/7 buiten en echt geen enkel probleem, ben wel even een keer "extra" gaan kijken of het dak van mijn redelijk nieuwe schuilstal er nog op lag. Pling

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:55

Mijne staan ook 24-7 buiten en zelfs zonder schuilstal.
Ze zijn zéér vindingrijk met de bosjes en bomen etc om toch een beschut plekje tegen de wind te vinden.
Ík slaap vannacht vast weer k*t, maar als ik morgen kom, is er weinig an de hand. Het boeit ze beiden vrij weinig dit weer.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:05

heb ze vanmiddag wel buiten gehad, maar de ene is net een op hol geslagen los en rond vliegend projectiel (ze hebben in ieder geval wel beweging gehad Haha! ) en heb ze op een bepaald moment naar binnen gezet omdat het dak van het kippenhok van de buren in gedeeltes in mijn bak belandde.... Heb vanmiddag dus een oppasmiddag en opruimmiddag gehad....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 07:39

Mijn arabier/welch staat snacht zowiezo binnen maar overdag buiten, toch wou die graag naar binnen en de rest ook.
Maar het heeft bij ons niet echt geregend gister.
Mij shet staat dag en nacht buiten met inloopstal, die stondgister gewoon buiten te knabbelen.
Hij heeft wel een gewoonte sinds die in de loopstal staat, er is een hoek waar hij wil liggen en de pensionhoudster zegt dat 9 van de 10 keer hij daar smorgens nog ligt te slapen.
Lekker in het stro in een hoek.
Ze zijn al een paar keer gaan kijken of die wel oke was en soms slaapt zijn fjordenvriendje naast hem.
Dus ze kiezen toch zelf wel.