Wat willen jullie paarden als ze nu in het land staan?...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Wat willen jullie paarden als ze nu in het land staan?...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:51

Tor zn deken is absoluut waterdicht Lachen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:54

Saskia71

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:56

Tiemen staat iedere dag van 08.00 tot een uur of 16.00 in het land. Heerlijk vindt ie het!
Vanmorgen werd er een nieuwe ruin geintroduceerd in zijn groepje, dus stond hij iets langer op stal dan de rest, daar was het hij NIET mee eens. Naar buiten, naar buiten, ik wil ook naar buiten!

De wei is vooraan bij het draadje inderdaad enkelhoogte blubber op het moment, maar 3 meter naar achteren is het gewoon droog. Lang leven het lekker buiten kunnen staan, ook met dit weer! Knipoog

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:59

Mijn vriend staat ook een paar uur in de paddock maar houdt zich nog vrij 'netjes'.. ik maakte mij er wel een beetje zorgen over zulke diepe modder. Maar hij beweegt wat trager, maar heeft wel een frisse neus gehaald.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:00

die van mij staan op dit moment ook liever binnen dan buiten. Op het land is al helemaal geen optie. Als ik mijn haflinger in de bak zet dan draait ze zich het liefst om en wil weer op box. Trouwens alle paarden die bij ons op stal staan wilden vandaag liever binnenstaan. Kan ze ook geen ongelijk geven zat vandaag liever ook binnen dan dat ik buiten bezig was

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 21:24

Ben blij dat mijn paarden niet de enigen zijn..Vond het al zo zielig.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:16

Bij mij staat alles 24/7 buiten. Van het weekeind had ik er 1 op stal (moest op wedstrijd) met uitzicht op de padock. Maar die liet zelfs haar eten voor wat het was toen de deur open ging. En ik kon er niet meer tussen springen om haar tegen te houden Knipoog. Het viel mee, 2 druppels op haar vacht droogde zo weer en ze had geen vieze voetjes gekregen op het bestrate stuk.

Maar die van mij willen dus echt het liefst gewoon buiten staan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:21

Wij hebben watjes, ze willen alleen maar naar binnen........ Alles is een grote benden. Als het maar 1 dagje droog is zijn de paddocks en de longeer- en rijbak ook weer droog.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:25

Ik moest vanochtend het hek ook stevig aan drukken. Er stonden 3 konten tegen aan Rolleyes
Om een uur of 5 cirkelen ze als vliegtuigen die toestemming nodig hebben om te landen, voor het hek,
en sprinten richting stal.

Sneu misschien, maar ik wil ze niet de heledag binnen hebben.
Laatst bijgewerkt door tones op 22-01-08 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:25

Die van ons staan nog steeds 24/7 buiten, op het grote land. Het leek ze tot nu toe niets te deren, al die regen.

Maar ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik gisteren twee van drie betrapt heb op het 'binnenstaan in de inloopstal'. Ik denk dat ze het wel prettig vinden on éventjes een uurtje hooi te eten zonder aanhoudende regen.

Maar evengoed verdwijnen ze daarna gewoon het grote land weer op, hoor. Dus of ze het nu écht vervelend vinden... kdenk het niet Lachen

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:32

De bak is echt vol met blubber...

gelukkig is de wei wel wat droger...

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:37

Mijn bekakte dametje wil ook niet naar buiten. Ze moet, omdat ook ik (nog even) binnenbakloos ben en dus niet kan rijden of longeren. Ze wordr er erg chagrijnig van en wacht totdat ze naar binnen mag.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:39

Mijne hebben geen hekel aan de regen, zijn bikkelhard, staan het liefste en het natste en blubberigste gedeelte dan in de droge gedraineerde paddock.
Oh en rollen in plassen met die weer hoort er ook bij, hoe natter en hoe viezer hoe beter!
Ik heb 3 varkens Cool

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:40

MIjne gaan voor het hek staan tot ze weer naar binnen mogen!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 18:40

Hoi, vandaag heerlijk weer, echt super! Ze staan nog op het land, met volle maan, romantisch plaatje. Ze lopen! Ja, ze kunnen het nog!!!
Ik laat ze mooi nog ff buiten!
En het is al langer licht, wat nu goed zichtbaar is.. Haha!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:50

Bojangles schreef:
Mijne hebben geen hekel aan de regen, zijn bikkelhard, staan het liefste en het natste en blubberigste gedeelte dan in de droge gedraineerde paddock.
Oh en rollen in plassen met die weer hoort er ook bij, hoe natter en hoe viezer hoe beter!
Ik heb 3 varkens Cool

Ken er nog 2 Clown

Moet wel zeggen dat het van de week 's nachts zo slecht was, dat ze volgens mij de hele nacht met z'n 4en in de schuilstal hebben gestaan. Tenminste ik kon de hele stal leeghalen, terwijl ik de dag ervoor een nieuwe baal vlas erin had gegooid. Normaal houden ze stal een week schoon Clown

Ik ben iig blij dat ze zelf kunnen bepalen of ze binnen of buiten staan. En dat ze buiten ook nog op de stoep met droge voeten kunnen staan Lachen

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:53

Die van mij trekt zich er echt niks van aan. Die galopeert als een gek door de modder en gaat keihard onderuit... Daarom ben ik wat voorzichtiger met dit weer, ik wil geen blesures, zelf houdt hij nergens rekening mee lijkt het wel...
Hij is deze dagen wel gewoon naar buiten geweest, maar iets korter. Een dag op stal houden is gewoon geen optie, dan gaat hij de dag daarna wel dubbel zo hard uit zijn dak.
Als hij elke dag naar buiten gaat is het even rennen en dan is hij weer zo mak als een schaap.
Voor de rest gaat hij ook het liefst midden in een plas water staan eten, dus ja hij heeft het wel naar zijn zin dacht ik zo... Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:00

Mijn paard boeit het echt niet. Die staat heerlijk met z'n kuddemaatjes en vanmiddag reed ik nog even met de auto langs (ze staan nu net achter de boerderij, alle hekken staan open, dus ze hebben zo'n enorm stuk om op te lopen) en toen zag ik hem zelfs lekker galopperen door het land. Haha!
Ik heb zo'n lekker gek en vrij paard. Maar vannacht toen het zo regende dacht ik wel aan hem, dan vind ik het echt niet fijn dat die regen maar doorgaat.....
Morgen schijnt het weer te gaan regenen, toch? Boos!

GhostBuster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:17

die van mij gaat met dit weer niet in het land hoor veel te koud

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:22

Ik denk dat het zo zit: paarden zijn gewoontedieren...dus ze willen het zo, zoals ze gewend zijn.
Die van mij willen 's ochtnds heel graag naar buiten en tegen het donker staan ze te wachten bij het hek. Het is hun inwendige klok die ze dat vertelt. Hun bioritme.
Als ik ze niet iedere avond voor het donker binnen zou zetten, zouden ze daar ook niet bij het hek staan...dan zouden ze niet beter weten. Maar aangezien ik dat wel doe, willen ze ook graag naar binnen. En 's ochtends graag naar buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:23

Modder geen probleem, maar ik vind wel dat er altijd buiten een droog stukje moet zijn. (dus niet alleen de stal als ze lang buiten staan)
Dan kunnen ze kiezen. Wat ze dan doen moeten ze zelf weten Lachen

(Hier is het gelukkig niet nat...al denkt de buurman er heel anders over, zijn land ligt een stuk lager)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:27

Mijn poown staat nog heerlijk te grazen.
Hij is natuurlijk ook ernstig ondervoed dus hij moet ook wel Rolleyes
Maar ik zie hem eigenlijk nooit in de paddock of onder de overkapping staan. Terwijl hij daar vanuit de wei zelf naartoe kan lopen. Hij heeft gewoon veel te veel honger Haha!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:29

@Tagya: Toen ik maandagochtend kwam toen was het bij ons ook heel erg, water kon nog amper weg, er was zoveel regen gevallen en de sloten zaten gewoon vol. Waren nog wel droge stukken maar ik had de helft van het erf afgezet en de hooibak erheen gesleept, dus ze konden lekker hoog en droog staan, onder het afdak nog wel, en tot dinsdagochtend hebben ze daar lekker mogen staan. Daarna was de paddock weer zo goed als droog.

Ik vind dat ze ruim de ruimte moeten hebben om droog te staan met de voeten.
En daarnaast genoeg ruwvoer om zichzelf warm te houden maar dat is weer een ander verhaal Bloos

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:12

Het was bij mij trouwens ook erg nat. Als het nu zou gaan vriezen heb ik mijn eigen schaatsbaan in het weiland. Gelukkig heb ik een hele grote paddock (45 x 20) waar de paarden droog kunnen staan.
Ik woon nu op de Veluwe en hiervoor in Flevoland.
Ik vind het een verademing om te zien hoe snel het water hier toch weer weg is, in vergelijking met de klei in Flevoland!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:25

Mijn pony's deert het ook niet. Ze staan altijd buiten hier, dag en nacht en zomer en winter. Ze weten niet beter zien er echt uit als varkens. Heb ik ze net een beetje schoon gemaakt. Gaan ze weer in de bagger liggen rollen. Dus ik heb zo'n idee dat ze het alleen maar leuk vinden. Ze krijgen genoeg ruwvoer om zich warm te houden wat voor weer het nou is.
Ik ben al die natte troep al wel zat. Boos! Maar de paarden geven er echt niks om. Er zijn droge stukken in de wei, maar ze staan het liefst in de enkelhoge bagger. Maar van mij mag het nou wel een tijdje droog blijven hoor!