Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zorg wel dat hij het niet koud krijgt!

SusieQ87 schreef:Ik heb eigelijk dezelfde vraag als TS.
Ik zit eraan te denken om mijn fjord(zie profiel) te scheren, of helemaal of half blanket. Bij helemaal; hoeveel grams zou erop moeten ? en bij half blanket ?
Hij staat op stal en ik begin nu met zijn conditie wat op te bouwen.
miisshOrse schreef:Ik kreeg ook te horen dat ik het na December beter niet meer kon doen. Waarom? Dat weet ik zelf eigenlijk niet.. volgensmij bracht je dan de ' regulering' in de war..
mariekie schreef:Hoe bedoel je gevoeliger voor schuren?

kaatjemuts schreef:SusieQ87 schreef:Ik heb eigelijk dezelfde vraag als TS.
Ik zit eraan te denken om mijn fjord(zie profiel) te scheren, of helemaal of half blanket. Bij helemaal; hoeveel grams zou erop moeten ? en bij half blanket ?
Hij staat op stal en ik begin nu met zijn conditie wat op te bouwen.
bij helemaal; volgens mij is een 300 gr meer dan warm genoeg
bij half: hangt er vanaf hoeveel haar je eraf scheert, je moet als t ware zijn haardikte vervangen, dat is hiet dus vanaf 0 gr. tot ong 300 gr. volgens mij

SusieQ87 schreef:De lange haren en het meeste haar zit wel precies op de half blanket plaats zeg maar. Want bovenop zijn ze al een stuk korter en meer "normaal"
Sowieso wilde ik er een fleecedeken oid met hals onder doen want die kan anders koud worden ondanks zn lange manen, toch ?
Ik zou er wel graag uitkomen voordat ik ga inslaan op Jumping Amsterdam

kaatjemuts schreef:SusieQ87 schreef:De lange haren en het meeste haar zit wel precies op de half blanket plaats zeg maar. Want bovenop zijn ze al een stuk korter en meer "normaal"
Sowieso wilde ik er een fleecedeken oid met hals onder doen want die kan anders koud worden ondanks zn lange manen, toch ?
Ik zou er wel graag uitkomen voordat ik ga inslaan op Jumping Amsterdam
als je er nog een fleecedeken onder doet, dan zou ik dek die niet dikker is dan 150 gr opdoen... je moet m dan wel goed in de gaten houden of ie t niet te warm krijgt, want anders krijg je zeker schuurplekken (op de plekken waar hij geschoren is, bv borst)
'T is dat je zover weg woont, anders had ik t wel willen doen....

SusieQ87 schreef:Hier op stal kunnen ze hem ook voor mij scheren, 55 euro is dat normaal ?
Dan word hij wel helemaal geschoren. Dus dat wilde ik toch wel laten doen en dan 400 gr deken erop. of fleecedeken met hals en 300 eronder.
Jammer dat er niet zoveel reageerd word.

, trouwens je hebt ook veel paarden die worden al vroeg in het jaar geschoren en dan rond deze tijd worden ze nog een keer geschoren.