Eczeem deken - vraagjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ikdeliefsteh

Re: Eczeem deken - vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:57

loveginger schreef:
ik had ook nog even een vraagje hoe doen jullie het bij wedstrijden in trailer enz? gewoon oplaten net zoals anders en dan daar af met poetsen en opzadelen en zou je voor het rijden ook een vliegenuitrijdeken moeten doen om te voorkomen dat ze onder het rijden gaan steken?

ik doe hem in de trailer op, en heb een vliegenuitrijdeken die doe ik op, en wat jij al zegt

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:24

Ik ben deze topic ook even aan het volgen omdat mijn haffie op de camping vorig jaar toch wat last kreeg. Ik wil dit jaar ook een deken aan gaan schaffen zodat hij er in de vakantie minder last van heeft. Maar nu is mijn vraag: staan jullie paarden alleen in het land of in een groep? Zijn de dekens bestand tegen groepen? Welke wel en welke zeker niet? Alvast bedankt voor de tips!

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 15:36

Mijn paard staat met meerdere paarden in het land, hij blijft gewoon heel. (zie hierboven welke ik heb)
Maar ik hoor ook verhalen van paarden die in de wei staan met een vernielzuchtige kuddegenoot: Dan gaat ie dus aan flarden. Is dus afwachten.... Succes

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:25

Ik heb 2 friezen met exceem. Ik gebruik helemaal geen deken, omdat ze met hengsten in de wei staan: dat houd geen deken uit! Ik gebruik een middel uit duitsland, wiemerskamper. Ik begin in maart te smeren en dat om de dag: mijn paarden schuren 95% minder, ook als ze gereden zijn en zweten. Ik moet wel zeggen dat het niet zeer goedkoop is (ongeveer 150 euro p.j) maar ik ben er tevreden mee. Voor mij is dit de beste oplossing

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:19

ooo heerlijk meer mensen die het probleem hebben haha..zag er helaas nooit zo veel hier op bokt .. en idd de mijne heeft het dus ook ik heb een rambo deken die was vorig jaar ook getest als beste exceem deken. hij is wel prijzig maar super goed.. ik heb hiervoor een pagony deken gehad en die had mevrouw na een half seizoen al kapot.. hoe ?? geen idee maar het is op plekken waar madam niet schuurt..dus ben niet echt kapot van pagony meer.. en dan de hele tijd dat over de hoofd af en weer over het hoofd aan.. de boet heeft dat niet is alles met gespen en klittenband en die blijft serieus super zitten.. echt perfect voor haar.. hij is wel licht maar ik probeer hem in het seizoen zelf een keer snel te wassen en na het seizoen. denk goed na over de deken je kunt beter een keer een dure en goeie kopen dan elk seizoen 60/80 euro kwijt zijn aan een deken ..

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:24

Ben zelf een beetje van de pagony afgestapt, las ook dat die vaak uitrekt en t een onding is om om te doen... denk nu aan de WB softmesh deken.. is een fijnmazige vliegendeken, mijn paard heeft er niet heel veel last van (vorige zomer niet eens behandeld met dat weer en hij heeft niet geschuurd) dus denk dat dat wel volstaat...

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:22

Mijn pony heeft ook eczeemdeken hij krijgt 2 prijzige dekens a 160 euro maar dat is wel een betere dan zon een van 80 euro zeg maar .... die raken snel uitgelebberd enzoo. ..

ilovemaccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:57

ik laat bij me paardje altijd de deken op, alleen als ik wat ga doen met der,
ze heeft er ook mega last van,, heb nu een pagony deken vn divoza maar zit er over na te denken om een grijse te nemen, maar de merk premiere is dat een goede merk..?
met regenen heb ik hem gewoon op, heb 2 dekens dus kan afwisselen of ik doe regendeken erover heen gaat prima !!