Wintervacht nu al verliezen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mazoe

Re: Wintervacht nu al verliezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:16

Lijkt me heerlijk als ze weer een nieuw vachtje krijgen! Mijne is geschoren, maar hij ziet er toch een stuk mooier uit in zijn normale haren!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:17

Nou, mijn draver houdt alles nog angstvallig vast haha. Haha! Die verliest sporadisch eens een haartje, maar dan houdt het ook echt op.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:47

Mijn paardje verliest nu ook haar vacht een beetje Tong uitsteken Tja, de dagen worden weer langer en echt koud is het niet...

Lysanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:18

Kan heel goed, het is behoorlijk warm voor de tijd van het jaar.
Enkele paarden bij ons op stal zijn ook al bezig met verharen

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:19

Mijn haflinger laat al plukken haar los! met poetsen hebben we de borstel al vol!
Het is ook wel heel zacht weer!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:25

Hier haart alles.................... 2 katten, 3 honden, 5 paarden, zelfs de kippen laten veren los.............. Rolleyes

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:34

linky schreef:
Hier haart alles.................... 2 katten, 3 honden, 5 paarden, zelfs de kippen laten veren los.............. Rolleyes

hahahaha, erg he!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:36

Tieneke schreef:
Mijn paardje staat 24u/24 buiten zonder deken.

Hij heeft enkele maanden stilgestaan, omdat we zonder passend zadel zaten. Nu hebben we dat weer en zijn we terug begonnen met het opbouwen. Veel was hij niet verleerd (lees: hij gaat beter dan ervoren!), maar zijn conditie was uiteraard niet meer super.
Toch zweet hij amper bij het rijden, behalve de laatste keer dat ik reed, toen was hij dat wel.

Maar ik merk nu dus dat hij al wintervacht verliest! Is dit wel normaal? Ik vind het namelijk wel erg vroeg. Nu ja, veel vriezen doet het niet, dus aan de andere kant is het misschien wel logisch?

Ik kan me in ieder geval herinneren dat hij ook vroeg was met het aanmaken van de wintervacht, vroeger dan andere paarden hier in de buurt...

mijn paarden beginnen ook al allemala te verharen dus maak je geen zorgen Knipoog

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:37

Gelukkig lees ik nu dat één van mijn parden niet de enigste is Haha! .

Het is niet dat het al heeel erg is, maar ik moest minstens 2/3x de borstel leeghalen..
Ik vind het best vroeg voor deze tijd van het jaar, zover ik me kan herinnen heeft ze de afgelopen jaren er wat langer over gedaan.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:54

Ik zou wel willen dat die van mij al ging verharen, maar hij laat helaas nog geen haartje los.

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:01

2 van onze ponys verharen ook al veel Haha!

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:02

De dagen worden alweer snel langer en dat heeft invloed op de vacht. volstrekt normaal dus. het advies voor een dunne regendeken indien er geen schuilstal op het land is, zou ik ook hebben gegeven

DaisyFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:10

Mijn paard haart ook gigantisch! Ik kan er wel een trui van breien Tong uitsteken
Volgens mij heeft het echt met de klimaatsverandering te maken... Je ziet het trouwens aan nog wel meer dingen in de natuur, planten en dieren zijn wat van slag door de zwakke winter.

Nú kan het nog niet zo veel kwaad, maar ik maak me toch een beetje zorgen om een paard met een zomervacht in een vriesperiode in februari of maart! Nou ja, zo ver is het nog niet, dus laten we hopen dat de temperatuur in de + blijft...

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:39

DaisyFlower schreef:
Nú kan het nog niet zo veel kwaad, maar ik maak me toch een beetje zorgen om een paard met een zomervacht in een vriesperiode in februari of maart! Nou ja, zo ver is het nog niet, dus laten we hopen dat de temperatuur in de + blijft...

Daar zat ik ook een beetje mee, wat als het in februari toch ineens weer "winter" wordt? Ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van dekens en ik krijg vooralsnog rondom mij het advies dat de natuur zichzelf wel regelt....

supermopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:31

Die van mij is geschoren maar is nu twee weken erna ook verschrikkelijk in de rui, er komen echt hele plukken vanaf. Heel vreemd.

lindenhofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:37

Bij mij heeft 1 paard ook een flinke wintervacht.
Hij is ook al begonnen met te verharen.
Zijn vacht is echter zo dik dat hij nog wel een vorst periode aankan. Ik geloof dat de natuur dit zelf wel regelt.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:59

icoliene staan overdag de hele dag buiten met een deken op maar die verhaard ook als een gek...

noellakinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:06

hier nog 1! Haha!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:22

Gisteren toen ik mijn paardje aan het borstelen was met de rosborstel had ik inderdaad ook wat last van wat haaruitval.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 09:38

nathalie2302 schreef:
DaisyFlower schreef:

Daar zat ik ook een beetje mee, wat als het in februari toch ineens weer "winter" wordt? Ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van dekens en ik krijg vooralsnog rondom mij het advies dat de natuur zichzelf wel regelt....

die van mij is toch echt nog tot mei bezig met verharen Lachen het is niet zo dat hij opeens in zijn sexy jasje zit Knipoog
vorig jaar ging het ook opeens nog vriezen, op die dagen liet hij gewoon geen enkel haartje los! dan regelt hij zelf dat hij zijn jas moet vasthouden dus Lachen

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:15

Lijkt me gewoon normaal, bij ons staat er ook 1 ontzettend te verharen.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:32

Mijn jonge paard begint nu ook te verharen!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:14

Mijn 4 jarige was in december al behoorlijk aan het verharen. Ik weet niet waar die het weg haalt, want hij zit ontzettend kort in z'n vacht Tong uitsteken
M'n patientje staat zonder deken, maar die laat nog geen enkel haartje los. Behalve dan haar kolletje, maar die is het hele jaar door in de rui Clown

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:44

Mijn merrie verhaart ook als n gek Pling

owi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:48

Bij mijn paard beginnen ook de eerste haren in het rond te vliegen.

Overigens is mijn paard er altijd zo vroeg bij. Zodra de dagen weer langer worden gaan de eerste haren er al weer uit. Nu zal dit jaar de temperatuur ook wel alles extra versnellen.