tips tegen koud op het paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

levine

Re: tips tegen koud op het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:18

je hebt speciaal warmte "ondergoed"dat is een shirt en een broek en dat is speciaal spul en dat helpt echt! dat kun je gewoon bij bijv. het kruidvat kopen:D

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:18

ik heb van die zooltje met wol aan de bovenkant (vilt eigelijk) en van dat zilverfolie-achtige aan de onderkant. Die zijn echt heerlijk warm

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:19

Veel laagjes aantrekken.
Zelf rijdt ik altijd met een thermorijbroek van eurostar, de Karin.
Dan voeten: dunne sokken en daaroverheen stapp-horse in combinatie met jodphurs en chaps. Nooit geen koude voeten.
handschoenen aan en sjaal om.

Als je echt bevriest is het verstandig om voorzichtig af te stappen en even met je paard te lopen, zo ben je zo van de kouheid af.
Succes.
gelukkig kan ik zelf goed tegen de kou.............. Haha!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:19

Met rijden heb ik het eigenlijk niet snel koud, behalve met instappen, maar dan heb ik mijn jas nog aan. Op stal inderdaad goede schoenen of thermoboots, een goed rijbroek, en een hele dikke jas, sjaal, en dunne handschoenen.

Redseven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:20

Ik gebruik handenwarmers met kooltjes. Die stop ik altijd in mijn zakken van mijn jas, alleen ben ik ze wel eens vergeten uit mijn jas te halen tijdens het rijden en kwam er stoom uit mijn jaszak Haha! . Ze zijn verkrijgbaar in de viswinkel. Echt een aanrader.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:25

Ik kwam gisteren van mijn paard en bleef wijdbeens- in o benen stand staan, met mijn handen nog als klauwtjes waar teugels in pastte. Ik was een beetje bevroren. Maar het was wel een fantastische rit.
Het enige wat bij mij echt koud wordt dat zijn mijn voetzolen. Vooral als ik weer een poosje zelf loop. Dan worden mijn voetzolen helemaal "dood". Helemaal zonder bloed er in en dan lijkt het alsof ik alleen maar op de botjes loop. Au au. Ik vind die tip van maandverband in je laarzen en plastic zakjes om je voeten wel interessant, maar krijg je met die zakjes niet het koude zweet in je sokken. Want dat lijkt me ook weer niet zo fijn.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 07:54

Tegen koude voetzolen zijn die zooltjes met dan zilverfolie achtige ideaal. Dat zorgt ervoor dat de kou van de grond niet omhoog trekt naar je voeten

vivaldi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:11

Gisteren een themo rijbroek van pikeur gekocht met fleece binnenin, echt een aanrader!!! Nu moet ik alleen nog iets verzinnen voor mijn koude tenen.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:49

hey lenneke hebje dat echt op je cap? Dat lijkt mij ook wel wat. Waar zijn ze te koop?? Ik heb altijd een hemd en een t-shirt met lange mouwen aan en dan een vest en bodywarmer. thermorijbroek en mijn ariat laarzen. dat gaat lekker ik heb het niet koud met rijden.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:53

Men neme - een brave pony
- Of iemand die je pony wil vasthouden.
Ga maar eens van A naar C lopen en dat de grond aantikken. Wedden dat jij het warm krijgt? Clown

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:55

loez schreef:
Ik ga dit topic even volgen. Heb snel last van ijskoude handen en voeten. Niks werkt. Ook geen boterhamzakjes om je voeten Tong uitsteken

Als je thuis nog warme voeten hebt en je smeert ze bijv. na het douchen voor je weggaat in met goed vette zalf, vaseline, nivea, dan blijven je voeten langer wamr omdat de warmte niet weg kan door de vettigheid. Snel je sokken aan en warm houden thuis en dan op pad.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:30

mrie schreef:
Ik kwam gisteren van mijn paard en bleef wijdbeens- in o benen stand staan, met mijn handen nog als klauwtjes waar teugels in pastte. Ik was een beetje bevroren. Maar het was wel een fantastische rit.
Het enige wat bij mij echt koud wordt dat zijn mijn voetzolen. Vooral als ik weer een poosje zelf loop. Dan worden mijn voetzolen helemaal "dood". Helemaal zonder bloed er in en dan lijkt het alsof ik alleen maar op de botjes loop. Au au. Ik vind die tip van maandverband in je laarzen en plastic zakjes om je voeten wel interessant, maar krijg je met die zakjes niet het koude zweet in je sokken. Want dat lijkt me ook weer niet zo fijn.

jep, je krijgt wel zweetvoeten,( het ademt voor geen meter, vandaar de warmte ) , maar zolang je je voeten binnen dat zakje houdt is het allemaal prima. thuis doe ik mn schoenen uit en snel mn sokken ook en dan gaan mn warme sloffen aan Haha!

en lenneke, oohja die heb ik ook in mn schoenen zitten, helpt redelijk Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:32

Hmmmm wij hebben gisteravond met onze dameszadel les allemaal de rijrokken aangedaan... Was erg lekker warm. Ik ben alleen ban dat 99,9% van de bokkers niet zo veel aan deze tip heeft Tong uitsteken

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:35

Die boterham zakjes doe ik ook, maar meer eigenlijk omdat ik dan beter mijn laarzen weer uitkrijg! Vork

Verder rijd ik eigenlijk nooit met handschoenen (uitzondering wedstrijden.) vind dat ik daar niet echt 'grip' mee heb.
Maar jij kan het natuurlijk altijd doen.

Verdere tips voor in je laars, ik heb van die hele zachte sokken, net zo zacht als een nieuw handdoek ongeveer. Tong uitsteken!
Die helpen wel een beetje. Maar alsnog uitkijken met afstappen! :p

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:36

Lenneke_ schreef:
Afbeelding
Haha!

Zoiets heb ik Haha! en ook al ziet het er niet uit, het is wel heerlijk warm Ja (m'n bril beslaat er gewoon van ROFL )

Afbeelding

lysannehooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:41

whaha leuke foto:P
maandverband??in je rijlaars?
werkt dat echt?:P
ik heb altijd verschrikkelijke last van m'n vingers en tenen,
maar ik heb daar iets met m'n aders,het bloed stroomt er dan niet meer heen.
word het eerst wit,dan blauw,en alsmaar paarser en donkerder Haha!
echt heel vervelend,maarja ..
ik ga alles even uitproberen..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:41

Bontje op je zadel helpt ook wel tegen koude billen Haha!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:42

lysannehooi schreef:

Maandverband? Bloos!
En het dan gewoon op de binnenkant plakken, net zoals wat je in je ondergoed doet? Hih...Nagelbijten / Gniffelen

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:43

lysannehooi schreef:

jep daar heb ik ook last van Renaud ofzoiets Knipoog
lastig he.. momenteel ( ben net terug van t paard ) zijn mijn vingertoppen wit en mijn handen rood/paars met oranje vlekken Knipoog
dat met die handschoenen werkt het beste, gewoon de warmte van je paard gebruiken

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 15:07

Sjafrane schreef:
hey lenneke hebje dat echt op je cap? Dat lijkt mij ook wel wat. Waar zijn ze te koop?? Ik heb altijd een hemd en een t-shirt met lange mouwen aan en dan een vest en bodywarmer. thermorijbroek en mijn ariat laarzen. dat gaat lekker ik heb het niet koud met rijden.

Ik heb hem niet, zou hem best willen hebben, alleen vind ik ze met vezendkosten uit Amerika best prijzig

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:27

Ik heb altijd een thermo broek t-shirt aan onder mn kleren die ik normaal met de wintersport draag, werkt perfect! Haha!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:06

Boven: veel laagjes die lekker lang zijn zodat ze goed in m'n broek passen Clown en dan 1 hele dikke fleece trui (liefst iets te groot) daarboven een jas. Dan dikke handschoenen met die nopjes op zodat je die ook kan aandoen als je wilt rijden, muts, sjaal (die ik allebei uit doe als ik ga rijden) en tijdens het rijden doe ik m'n jas uit, want ik kan echt niet met een dikke jas rijden en doe ik m'n dikke bodywarmer van Eurostar de 'Ember' aan (met de nep-bont gevoerder kraag omhoog) en dan heb ik lekker warm Haha! en mijn cap natuurlijk
Onder: een dikke rijbroek, als het echt koud is een legging er onder, een paar dunne sokken, daarover HH kousen (die zijn aan de voet warmer dan de Stapp kousen!) eventueel nog een paar sokken en mijn bergschoenen, als ik ga rijden doe ik direct mijn jodphurs + chaps aan.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:09

Lies_Miek schreef:
Malliot(Vast fout) onder je rijbroek aantrekken helpt bij mij
Edit:En thermolaarzen zijn fantastisch Haha!

Inderdaad Tong uitsteken

xxlinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:10

eerst een paar rondjes rond de bak rennen Haha!
of idd de stal uitmesten
en natuurlijk warme kleren aan trekken

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:54

Hele warme kleren inderdaad, dikke sjaal, thermoboots, veel bewegen van te voren Vork

Dat geval op de vorige pagina is ook wel erg hilarisch Haha!
Daar zou je mij echt niet in zien hoor Huilen van het lachen Dan maar koud.