Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kitty1 schreef:Ik sleep mijn paddock ook bij vorst met mijn minitrekkertje. Maar mijn rijbak is nu ook zo hard als beton dus wordt rijden moeilijk. Hoe doen jullie dit?
'T is net een maanlandschap met al die kraters.runningkawa schreef:Ook hier gaat alles naar buiten. En voordat ze in de wei staan moeten ze door de bak.
Maar hier wordt dus ook voordat er vorst voorspelt gesleept. Dan is het niet gevaarlijk
polly2 schreef:Ik doe het al jaren. En het valt mij op dat mijn paarden zich aanpassen aan de bodemgesteldheid. Dus ze lopen voorzichtiger. Bovendien doen die van mij nooit echt gek, omdat ze elke dag ruimschoots beweging hebben buiten.
Als je bedenkt dat paarden die bijv. bij de Oostvaarderplassen lopen altijd op de bevroren grond lopen (en dat is klei, dat is pas bobbelig), dan moeten wij volgens mij gewoon niet te veel "trutten" met onze paarden.
aerdenhout1 schreef:Ik heb alleen maar buiten boxen...ik kan wel janken!!
maikeltje schreef:Rijden doe ik wel buiten, de straat op als het niet glad is.
Maar in de bak begin ik er niet aan, heb vandaag ook niet gereden![]()
Ook al is ie vlak, er ligt toch een laagje ijzig zand bovenop en mijn paard heeft vierkant ijzers. Als ie los is dan kijkt ie wel uit, maar als ik erop zit dan let ie teveel op mij en maakt ie sneller een schuiver ben ik bang....
Winx schreef:Waarom zouden ze binnen moeten blijven nu het ineens gaat vriezen?
De paarden in andere landen en het wild lopen toch ook gewoon over bevroren grond? En ze houden er ook rekening mee tenminste de meeste. Als ze er nooit uitkomen is het wat anders maar ja...

aerdenhout1 schreef:Ik heb alleen maar buiten boxen...ik kan wel janken!!