Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MSQuincyTE schreef:Een sleezy zou ik ook niet gebruiken voor elke dag dan gaan je manen er als nog aan

Obi schreef:MSQuincyTE schreef:Een sleezy zou ik ook niet gebruiken voor elke dag dan gaan je manen er als nog aan
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb een fleece sleezy bij mijn paard op en nergens last van.

Marijuhhhhh schreef:Zit die sleezy van jou ook over het hoofd? Lijkt me voor het paard niet heel prettig.
.Leonieke schreef:Mijn paard zijn vacht groeit ook vreselijk snel aan op de plaatsen waar geen deken valt.
Ik heb de Bucas Power Turnout full neck voor hem gehad, daar gingen iderdaad zijn manen van kapot. Die binnen stof is te ruw. Daar gaan de haren in zitten.
Nu doe ik een losse fleece hals eronder, daar zit speciaal een galdde strip in ter bescherming van de manen. Hij heeft deze winter nog steeds een volle bos.
Ik gebruik deze hals overigens ook met een deken zonder hals, of met een zweetdeken als hij bezweet is. Super makkelijk!!
Voor mijn shet heb ik bij erg koud weer ook een losse Harry's Horse hals met nylon voering op zijn deken. Zijn manen gaan ook niet stuk.
IK denk dat vooral een gladde binnen voering van de hals ter hoogte van de manen heel belangrijk is.
ze gaan niet kapot, ze verstikken & vallen dan uit als je bijv borsteld. Allejandro schreef:Zonde van de manenze gaan niet kapot, ze verstikken & vallen dan uit als je bijv borsteld.
helaas wel erg makkelijk met erg koud / ruw weer.
Marijuhhhhh schreef:Leonieke schreef:Mijn paard zijn vacht groeit ook vreselijk snel aan op de plaatsen waar geen deken valt.
Ik heb de Bucas Power Turnout full neck voor hem gehad, daar gingen iderdaad zijn manen van kapot. Die binnen stof is te ruw. Daar gaan de haren in zitten.
Nu doe ik een losse fleece hals eronder, daar zit speciaal een galdde strip in ter bescherming van de manen. Hij heeft deze winter nog steeds een volle bos.
Ik gebruik deze hals overigens ook met een deken zonder hals, of met een zweetdeken als hij bezweet is. Super makkelijk!!
Voor mijn shet heb ik bij erg koud weer ook een losse Harry's Horse hals met nylon voering op zijn deken. Zijn manen gaan ook niet stuk.
IK denk dat vooral een gladde binnen voering van de hals ter hoogte van de manen heel belangrijk is.
Heb je die fleecehals er gewoon los onder zitten? Of zit die op een of andere manier vast. Hoe zit die gladde strip precies? Ga volgend jaar voor mijn pony ook 1 met nek komen, maar zijn manen moeten er echt niet onder lijden.