Schaaf / schuurplekken door deken?? Wat doen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zannatjuh

Re: Schaaf / schuurplekken door deken?? Wat doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:36

mijn pony heeft dat ook gehad maar niet omdat de deken niet goed lag die lga namelijk ook prima maar heb nu bortbeschermer en helpt perfect

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:41

Heb ook al verschillende dekens moeten kopen omdat de schoft kapot ging, heb toen een tijdje een borst/schoftbeschermer om gehad maar schrok me kapot toen ik m af deed. Heb nu een ongevoerde deken van Amigo en een gevoerde van Rhino en nergens meer last van gelukkig.

Cassanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 19:45

Bedankt voor alle reacties !!

Ik word er alleen zo onzeker van, ik wil het beste voor mijn paarden en als dat betekent dat ik een nieuwe deken moet kopen,
dan is dat maar zo.

Maar de 1 zegt dit en de ander weer zus en zo en de derde weeeeeeeeer wat anders Huilen

Dat maakt het er niet makkelijker op.. Ik ga eerst proberen zo'n beschermer en dan aan de binnenkant van de deken ander stofje
laten stikken, zijn de schaafplekken weg, zonder beschermer proberen en dan als het dan terugkomt andere deken.. Hopelijk doe ik het dan goed?!?!?

Weet iemand ook toevallig hoelang het kan gaan duren tot de plekken er beter uitzien. Ze zijn nog niet super heftig en bloed ook niet, maar je kan al wel op de huid kijken..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:58

Borstbeschermer zou ik niet doen, mijn vorige paard kreeg daar ook drukkingen op de schoft/hals van.

Van Bucas en BR kreeg zij ook behoorlijke schuurplekken.

Dominick werkt goed, die schuren niet of nauwelijks, alleen die voorsluitingen... Boos!
Ik heb nog de dekens met de enkele voorsluitingen en had er vorig jaar winter 2 kapot, dus paniek met een naar achteren glijdende deken!

Dekens zijn inmiddels beide weer gemaakt met een stevigere gesp, hopen dat deze het wel houden, want de dekens liggen erg mooi!

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:31

Alle Dominick dekens hebben tegenwoordig 2 borstsluitingen.
Het probleem van 1 sluiting die kapot gaat hoort dus gelukkig tot het verleden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:34

Limpia schreef:

dat wordt dus sparen voor een nieuwe... Cool

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:09

Cassanova schreef:
Bedankt voor alle reacties !!

Ik word er alleen zo onzeker van, ik wil het beste voor mijn paarden en als dat betekent dat ik een nieuwe deken moet kopen,
dan is dat maar zo.

Maar de 1 zegt dit en de ander weer zus en zo en de derde weeeeeeeeer wat anders Huilen

Dat maakt het er niet makkelijker op.. Ik ga eerst proberen zo'n beschermer en dan aan de binnenkant van de deken ander stofje
laten stikken, zijn de schaafplekken weg, zonder beschermer proberen en dan als het dan terugkomt andere deken.. Hopelijk doe ik het dan goed?!?!?

Weet iemand ook toevallig hoelang het kan gaan duren tot de plekken er beter uitzien. Ze zijn nog niet super heftig en bloed ook niet, maar je kan al wel op de huid kijken..

Met de beschermer werd het bij mijn paard niet minder, het verergerde alleen maar. Ze had toen ook alleen maar het haar eraf, tot ik de beschermer erom deed, toen werd het een vieze pussige wond.

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:12

borstbeschermer raad ik ook af vorig jaar winter had ik er ook 1 nou haar hele schoft ging kapot en kon daardoor ook een tijdje niet rijden omdat het gewoon zeer deed bij mijn paard.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:15

Ik heb dit ook gehad bij mijn paard. Ik heb toen de BR Jos Lansink deken gekocht (geloof tenminste dat die zo heette). Ik wilde persee een deken met gladde binnenkant, omdat mijn paarden dan hun borst niet meer kapot schuren. En deze deken was een stuk goedkoper dan de Anky deken (die heeft ook zo'n gladde binnenkant).

Wat ik dus zou doen: een deken met een gladde binnenkant zoeken i.p.v. een stoffen binnenkant.
Maar dat is weer mijn ervaring.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:48

Nouvel schreef:
Limpia schreef:

dat wordt dus sparen voor een nieuwe... Cool

Mijn enige borstsluiting heeft het ook begeven, Licor stond bloot op de wei Ach gut
Maar ik heb er nu twee sluitingen laten opzetten, dus Ellis, je kan je deken gewoon ook bij een handige harry binnenbrengen, die er een extra sluiting opzet Haha!

Ik heb heel goede ervaringen met de pasvorm van Dominick, echt super dekens!
Ik ga nog een licht versie bijbestellen denk ik, heb nu enkel de 380 grams.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:09

Daar heb ik ook aan zitten, maar blijft de pasvorm op de schouders dan hetzelfde, gaat het niet meer trekken voor?
ik heb er 1 nieuwe stevige gesp op laten zetten, hoop dat het werkt...

Ik heb ook de dunne dekens van Dominick, die gebruik ik ook als onderdeken, bevalt super!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:10

Ik zal het je snel kunnen vertellen, deken is nu binnen, mag hem maandag gaan halen Haha!

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:28

[quote="runningkawa"]Een andere deken kopen, helaas....
Hij past dan toch niet helemaal.
Sommige dekens hebben het ook omdat ze geen gladde stof hebben.

Er bestaat wel een paarden borstbeschermer voor, maar heel veel mensen, waaronder ik, hebben daar geen goede ervaring mee omdat daar de schoft van kapot gaat.[/quote

Dit fenomeeen herken ik helemaal mijn paard heeft op der schoft ook een hele lelijke wond zitten van de elastiek op de schoft die dus knellde. De maat is perfect want ik heb XL dus groter kan ik hem niet verkrijgen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:48

Ik heb zelf geen dominick deken maar ken een meisje die heeft er ook nog en met 1 sluiting maar is er super tevreden over.
Ze heeft hem al 6 of 7 jaar en ze gebruikt hem nog steeds.

Zo'n paardenbh zijn rotdingen en ook een witte plek op de schoft.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:02

mijn paard heeft een deken van HH met loopsplitten. Vorig jaar had ze een dek die niet goed paste en ja, daar kreeg je kale plekken. Deze deken pas haar dus beter dan de vorige. Met een borstbeschermer los je niet het probleem van een niet goed zittend dek op.

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:01

Wij geven garantie op de Dominick dekens. Krijg je toch schuurplekken op borst of schoft, dan nemen wij de deken gewoon terug. Je loopt dus geen financieel risico als je een Dominick probeert.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:32

Limpia schreef:
Wij geven garantie op de Dominick dekens. Krijg je toch schuurplekken op borst of schoft, dan nemen wij de deken gewoon terug. Je loopt dus geen financieel risico als je een Dominick probeert.

Dat is pas service zeg!

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:48

Nat1503 schreef:
Limpia schreef:

Dat is pas service zeg!

Zeg het voort. Zeg het voort.
Wij kunnen dit doen omdat we uit ervaring weten dat bij de meeste paarden de problemen zijn opgelost. En het zou toch erg zijn als je eerst honderden euro's uit moet geven voordat je een goede passende deken hebt. Dit wordt zo voorkomen. Niet goed, geld terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:39

VSW --> SV.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:41

Mijn deken heeft ook 2 witte strepen op de schoft bezorgd helaas. Ben bang dat die niet meer wegtrekken Boos!

Heb nu andere deken en tis nu over.
Heb dan ook een súpergevoelig dier hoor..

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:39

Door een beschermer kunnen de schuurplekken inderdaad verdwijnen, maar mijn paard kreeg weer op andere plekken van de beschermer Boos! . Dat kan dus ook. Ik ben er niet zo'n voorstander van.

Mijn paard is ook vreselijk gevoelig. Heb alle merken en modellen dekens geprobeerd. Wat ik nu doe is de volgende dingen:

- Gladde binnenstof in de schouder, GEEN fleece of wollig weefsel.
- Binnenstof zeer goed DROOG houden, anders gaat het plakken en juist schuren. (met regenachtig weer wil dat namelijk wel eens vochtig woren).
- Schouders insprayen met glans spray, goed laten drogen en dan de deken erover.
- En wat niet voor iedereen mogelijk is, maar wat bij mijn paard goed helpt is wekelijks wassen en dan onder het solaruim.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes ermee.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:47

Ik heb sinds kort zo'n borstbeschermer , en die werkt erg goed. Ze vallen wel heel erg klein ik heb voor mijn fjord de grootste maat moeten nemen omdat het anders in haar hals gaat snijden en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling..

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:40

Cassanova schreef:
Zijn er nog mensen die wel een goede ervaring hebben met zo'n borstbeschermer?

ik niet , had hem bij mijn pony en paard gehad
maar die kregen daar plekken van op de schoft...

het enigste wat helpt is toch een goed passend deken kopen Knipoog

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:39

en hoe zit het met de duo dominick dekens is het dan met de diktes bijvoorbeeld is dan 1 deken 480gr of is dat samen bij een duo

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 23:10

Sjafrane schreef:
en hoe zit het met de duo dominick dekens is het dan met de diktes bijvoorbeeld is dan 1 deken 480gr of is dat samen bij een duo

De Duo bestaat uit een Sport Lite (voor/najaarsdeken die je kan vergelijken met ongeveer een 100 grams deken) en een Sport Stable of Combi. De Stable heb je in twee uitvoeringen 380 en 480 grams. De Combi is een stal- en weidedeken van ongeveer 350 gram.
Je bepaalt dus zelf de uiteindelijke dikte bij twee dekens.

Voor meer vragen kan je me altijd pb-en.