Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Limpia schreef:Naast het wasmiddel gebruiken wij een speciale impregnatie. Deze maakt de deken niet waterdicht, maar waterafstotend. De ademende werking van de deken blijft in tact.
Ik heb zelf ook een ademende stal- en weidedeken en heb deze de afgelopen weken al verschillende keren gewassen. Zelfs met de buien van de afgelopen dagen staat mijn paardje tevreden droog onder zijn deken.
Ik weet dat het niet gebruikelijk is om je deken bijna wekelijks te wassen, maar ik kan het natuurlijk niet maken mijn paard onder een vieze deken op stal te zetten. Dit is geen reclame.
, maar wel fris.
Paarden schuren met de dekens langs de boxwanden en rollen buiten in het zand.
josie schreef:Waar heb je die laten wassen dan?
.
Het zweetdeken van mijn paard heb ik toevallig deze week nog mee naar huis genomen om te laten wassen, maar verder gebruikt ze geen dekens, dus valt er ook niet zoveel te wassen (paard is niet geschoren ofzo). 
Maar ik denk dat je het ook wel in de ruitersportzaak aan de stof kunt voelen natuurlijk, of die waterdicht zal zijn of niet, mocht je twijfels hebben. loveginger schreef:ik had een vraagjee (ik weet hij staat hier niet goed maar weet niet waar die anders moet en hoe dat werkt) maar ik heb winterdeken die waterdicht hoort te zijn dat is die dus niet. dus wou ik vragen weten jullie een goede deken die ECHT waterdicht is en blijft.
bedankt & verplaatsen mag
ps; sorry voor het plaatsen hier
[/quote]

Leonieke schreef:mijn eigen ervaring is dat de Bucas dekens altijd waterdicht zijn en blijven. En ik was wat af