Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lenneke_ schreef:De buik zou ik niet zo gauw scheren bij een paard dat 24/7 buiten staat ivm liggen in het (natte) gras
anniee schreef:Ziet een model er overigens niet een beetje gek uit icm met een haf met dikke vacht?
loulou schreef:Lenneke_ schreef:De buik zou ik niet zo gauw scheren bij een paard dat 24/7 buiten staat ivm liggen in het (natte) gras
ik scheer alles behalve de benen, dus ook gewoon de buik.
mijn paard is nooit ziek. en mijn pony is ook nooit ziek geweest.
enigste DA kosten die ik heb gehad was toen hij kreupel was door een klap van een ander.
en als je daar toch bang voor bent zijn er ook dekens met buikflap.
het is gewoon een kwestie van goed naar je paard blijven kijken. en als het nodig is een extra deken.

anniee schreef:@ Lenneke, wat voor deken heeft Anouar dan op?
Over dat buik scheren dacht ik ook al dat het niet zo handig zou zijn. Maar volgens mij zijn er wel staldekens met een buikflap maar geen regendekens of zijn die er wel?
Ziet een model er overigens niet een beetje gek uit icm met een haf met dikke vacht?
). Ik rijd springwedstrijden met hem, dus moet je nagaan.. hoe nat hij is van het zweet als ik het rondje heb gereden
. Toch wil ik geen dekens en niet scheren.
En dan lekker op de wei. En ja wat minder intensief rijden. Amber_ schreef:Ik vind het gewoon eng, mijn vorige pony werd doodziek in de storm vorig jaar. Zijn deken regende teveel in en lekte toch door na 2 dagen NON stop regenen. Jaa.. en dan ?
runningkawa schreef:Daar zou ik voor een 24/7 buiten paard niet voor kiezen.
Die haren zitten er niet als het niet nodig zou zijn, dan had de natuur ze niet uit gevonden
anniee schreef:Amber_ schreef:Ik vind het gewoon eng, mijn vorige pony werd doodziek in de storm vorig jaar. Zijn deken regende teveel in en lekte toch door na 2 dagen NON stop regenen. Jaa.. en dan ?
Ja daarom start ik dit topic dus ook, om ervaringen van mensen te weten te komen.
Jij hebt er dus geen goede ervaringen mee?
Lenneke, jij hebt hem dus merendeel zonder hals buiten staan als ik dat goed begrijp?
Lenneke_ schreef:Ik zeg ook niet dat ze er ziek van worden. Ziek word je immers van een virus
Maar het lijkt me gewoon wat comfortabeler en van die behaarde buik hebben ze niet zo gauw last.

Amber_ schreef:.
Ik vind het gewoon eng, mijn vorige pony werd doodziek in de storm vorig jaar. Zijn deken regende teveel in en lekte toch door na 2 dagen NON stop regenen. Jaa.. en dan ?