Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Petulan schreef:Ik rij thuis ook in een natte bak, ik denk persoonlijk niet dat het echt slecht is. Wel als de bak 1 grote diepe blubberzooi wordt, maar zolang het nog goed berijdbaar is, lijkt het me geen probleem! Na het rijden even de benen afborstelen en even droogwrijven met een handdoek, en dan kunnen mijn paarden er altijd wel weer tegen
Ik kreeg laatst een hele hap zand binnen, doordat mevrouw midden in een plas stampte!
Heel misschien is het hier en daar wat gladder, maar dat valt altijd wel mee bij ons.

closetoandre schreef:wel voor de hoeven

closetoandre schreef:vraag maar na bij de hoefsmit

Annetje schreef:Mieke_Cunna schreef:In een natte bak kan je gerust rijden als het niet glad is, wel kan je door de modder ijzers verliezen omdat modder zo lekker zuigen kan.
Pas wel op als het gevroren heeft dan is er meer kans op gladheid zeker in een natte bak!
Dat van dat zuigen wilde ik ook zeggen. Om deze reden zou ikzelf ook niet snel met een beijzerd paard door een goed beblubberde bak gaan rijden.
Als het gevroren heeft ga je natuurlijk niet in een natte bak rijden ivbm ijsvorming
Let met de zuigende en zware werking van nat zand ook op dat je de pezen van je paard niet teveel belast. Train hem wat minder lang of actief dan je normaal zou doen. De pezen van zijn benen moeten nu namelijk opeens heel hard werken om die hoeven maar uit het zand te krijgen en daar kan je paard weleens last van krijgen als hij dit niet gewend is.
closetoandre schreef:vraag maar na bij de hoefsmit
vindt zelfs al dat ik me niet zo aan moet stellen en gewoon door moet rijden in die bak, dus helaas deelt hij die mening niet