Hoeveel grams deken nu op je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xx_Mitt_xX

Re: Hoeveel grams deken nu op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:57

Ik heb mijn paard onder een 0-grams deken staan, de gehele winter.
ze heeft een stal met luik en in de stal geen deken op.
(ik begin nu toch wel erg de twijfelen of dit niet slecht voor de gezondheid is Scheve mond )

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 23:14

Onze paarden hebben nooit een deken op. In de zomer staan ze dag en nacht buiten en in de winter snachts binnen en vaak overdag ook buiten. Ze krijgen een wintervacht en we scheren ze nooit. Ze kunnen denk ik meer hebben dan je denkt. Overgens staan ze ook in een buitenstal. Nooit ziek gweest of iets. Paarden in het wild hebben ook niet ff iemand die een deken op ze gooit Tong uitsteken

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 23:19

klopt brittje, maar paarden in het wild worden ook niet gereden..
mijn paard is een ontzettende zweter, die zou ik in de winter niet kunnen rijden als ze vol in haar vacht zat, dan duurt het uuuuuren voordat ze weer droog is..dus mijn paard, wat nu nog dag en nacht buiten staat, staat al met een deken op van 400 gr. deze deken is ook voor de winter als ze weer op stal gaat.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 23:20

hahahahha
ik zat al te wachten op zo'n reactie
maar hoe doe je dat dan met rijden??
ik rij dagelijks en als mn pony niks opkrijgt is t net een shetlander
oftewel een enorme beer.
en nadeel daarvan is dat hij na een aantal min al zeiknat is en das toch niet zo bevoordelijk voor zn actifiteit en zn gezondheid want nat is als snel koud en dus meer kans op ziek worden

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:19

Onze ponies die niet in het werk staan hebben gewoon een dikke deken op en daar blijft het bij.

Mijn geschoren paard staat onder 2 dekens van totaal iets van 600 gram. Hij had al 1 deken op
en is voor het weekend geschoren. Na het scheren moest er toch iets in de plaats van zijn vacht
terugkomen. Haha!

Hij heeft een ongeisoleerde buitenstal met zijn luik altijd open. Longeren doen we ook buiten maar
met een deken onder de longeersingel.

Rijden doen we in de binnenbak maar in en uitstappen gebeurt onder deken.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:22

Die van mij heeft nu een 0-grams regendeken op. Vrijdag wordt hij geschoren en dan leg ik er een 200 grams deken op.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:40

ja tuurlijk moet je ze niet zeiknat op stal zetten maar dat hoor je nooit te doen vind ik. Wat is er mis met lang uit stappen tot ze droog zijn of het laatste met wat stro of iets drogen. Vind nou niet dat een deken noodzakelijk is voor de hele dag misschien even na het rijden een uurtje tot ze droog zijn.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:42

200 grams, maar zit er sterk aan te denken om mn 300 grams op te leggen.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:50

brittje88 schreef:
ja tuurlijk moet je ze niet zeiknat op stal zetten maar dat hoor je nooit te doen vind ik. Wat is er mis met lang uit stappen tot ze droog zijn of het laatste met wat stro of iets drogen. Vind nou niet dat een deken noodzakelijk is voor de hele dag misschien even na het rijden een uurtje tot ze droog zijn.

ik stap mn pony altijd minstens 5/10 min goed uit
vaak ook nog even aan t handje,
daarna gaat er een zweetdeken op en ik kan je vertellen dat ik soms tot half 11 savonds bij hem zit omdat hij nog niet droog is
als ik hem ga stappen tot hij droog is denk ik dat hij me echt niet meer lief gaat vinden Haha! hahahah
en hij staat dus met 300 gram op, dus wil niet weten hoe hij er nu uit zou zien zonder deken. dan is er gewoon echt niet meer aan te rijden

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:52

die van mij is geschoren en heeft tot voor het weekend met 0 grams gestaan. Sinds het ineens zo koud is heeft ze er een fleecedeken onder liggen. Dus hoeveel zou dat zijn? 100-150grams?

En ze komt nu weer heerlijk warm op en van stal elke dag. Dus voor mij voorlopig nog geen 300 grams.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:54

die van mij is niet geschoren, heeft een 200 grams deken op en 's nachts een fleecedeken eronder. Kan akelig koud zijn 's nachts, hier vriest het al 's nachts Nagelbijten / Gniffelen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:56

Hier vriest het idd ook al s nachts, maar bij mij is het op stal s nachts net zo koud als overdag in het land. We hebben lekker warme stallen, dat scheelt een hoop met dekens niet hoeven wisselend enzo.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:57

hier ook hoor, de nachten zijn echt fris.
mn pony staat ook in een buitenbox met raam en luik en in de polder en aan t water dus niet warm

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:59

stal scheelt inderdaad wel, mijn paard staat dag en nacht buiten in weer en wind met een grote notenboom om onder te schuilen Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:00

Ik heb er maar een dekentje bij gedaan. Hij voelde koud vanmorgen
Nu heeft hij een 300 grams en een zomerdekentje

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:01

Die van mij staat ongeschoren onder een 400 grams deken.. Bloos

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:02

het ene paard heeft het ook eerder koud dan een ander paard. Vind het niet zo gek dat de ene al 400 op heeft en de ander 200. Ligt ook erg aan het ras en type paard denk ik.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:06

Ik heb nu nog op mijn ongeschoren paard een ongevoerde regendeken op. Hij gaat elke dag om 16:00 uur naar stal en daar staat hij best wel warm. Wel denk ik dat als het nog iets kouder wordt overdag om 200 gram erop te gaan leggen. Vind het nu overdag met die zon nog net iets te warm voor 200 gram.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:07

Die van mij staat dag en nacht buiten en het heeft hier vanacht flink gevroren

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:08

_Skess_ schreef:
het ene paard heeft het ook eerder koud dan een ander paard. Vind het niet zo gek dat de ene al 400 op heeft en de ander 200. Ligt ook erg aan het ras en type paard denk ik.

das zeker waar ja
die van mij is vrij sober opzich, maar ik wil hem gewoon wel aan t werk houden dus tsja, je moet wat he Haha!

Jimster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:12

Mijn paard heeft overdag een regendeken met fleece voering op sinds vandaag Knipoog , en snachts heeft hij geen deken op. Hij bijt zijn dekens namelijk aan flarden en heeft overdag een bakje aan zijn halster zodat hij dat niet kan doen. Om nou snachts ook dat bakje aan te laten vind ik niks voor hem Ach gut , dus daarom snachts geen deken. Hij heeft een stal waar de buitendeur op een kier open staat en het is niet koud binnen. Hij heeft nu een klein vachtje!

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:14

Ik had ze al een paar weken onder een 0 grams deken staan maar sinds gisteren heb ik de 200 grams opgedaan.
Ze is niet geschoren, staat overdag buiten en 's avonds op stal. de deken blijft 24 uur per dag om.
Als het nog kouder word krijgt ze een 300 grams op.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:21

die van mij is gister geschoren en hij heeft nu een 200 gram op maar ik twijfel heel erg. het is een nieuwe deken maar ik vind hem zo dun voor een 200gram hebben jullie dat ook de ene dikker aanvoelt terwijl het alle bij 200 gram is.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:27

Jimster schreef:
Mijn paard heeft overdag een regendeken met fleece voering op sinds vandaag Knipoog , en snachts heeft hij geen deken op. Hij bijt zijn dekens namelijk aan flarden en heeft overdag een bakje aan zijn halster zodat hij dat niet kan doen. Om nou snachts ook dat bakje aan te laten vind ik niks voor hem Ach gut , dus daarom snachts geen deken. Hij heeft een stal waar de buitendeur op een kier open staat en het is niet koud binnen. Hij heeft nu een klein vachtje!

Staat hij overdag buiten dan?

Ik vind het namelijk een rare manier om een deken om te doen Bloos . S'nachts is het namelijk veel kouder dan overdag, helemaal als het zonnetje schijnt! Ik zou dan kiezen voor s'nachts een deken en overdag niks.

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:28

opaal schreef:
Hoi allemaal,

Ik wil graag weten hoeveel grams deken jullie op je paard hebben liggen met dit weer? Ik heb die van mij sinds paar weken onder 150 gram staan maar ben nu echt aan het twijfelen om mijn 300 grams deken al op te doen. Heb altijd nog onderdekens enz voor als het echt winterweer wordt. Ik vind het al behoorlijk koud overdag en vooral s'nachts...

Wat vinden jullie?

Die van mij heeft op moment een onderdeken (met buikflap) van 200 gram en een winterdeken van 300 á 400 gram op. Hij heeft zo'n dun vachtje en velletje, aangezien het s'nachts ook al vriest.