Kan mijn Haflinger de hele winter buiten staan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ameena

Re: Kan mijn Haflinger de hele winter buiten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:27

Ik zou het langzaam opbouwen zodat je hem volgend jaar de hele winter buiten kan laten staan Knipoog
Maar dat is verder mijn menig.
xx

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:53

hoe bedoel je langzaam opbouwen?? die pony staat al 6 maanden 24/7 in de wei hoor. genoeg opgebouwd in mijn ogen

Ksebara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:50

Kan makenlijk hoor, ik heb een verzorg paard die staat ok altijd buiten Vork
Is Arabier!

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 08:51

Onze haflingers staan ook gewoon buiten en 1 ervan is zelfs geschoren. Zolang ze maar genoeg te eten hebben omzich warm te houden valt het wel mee. Wij hebben ook een schuilstal, maar ze staan altijd buiten met regen of sneeuw.

Meestal zit het tussen de oren vh baasje of het paard wel buiten kan blijven staan en of het dier een ( aantal ) dekens op moet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:22

VSW --> SV.

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:46

Lous schreef:
Ik heb vaak gezeur van mensen die langsrijden die zeuren omdat de paarden in de weilanden eromheen geen schuilstal hebben. Mijn shetlanders staan ook vaak buiten als het regent ook al hebben ze een schuilstal, maar het gaat om het idee dat ze hem hebben. Heb vaak ook van mensen in de buurt gehoort dat mensen die langskomen en geen verstand hebben van paarden als snel de db bellen als ze een paard kletsnat in een weiland zien staan als ze geen schuilstal hebben, of zelfs als ze wel gewoon een dekentje hebben.

Kijk als je stal en wei kan afwisselen is dat natuurlijk mooi meegnomen. Kun je hem er langzaam aan laten wennen, en beter voor de hoeven Knipoog

Ze kunnen de DB wel bellen, maar die zullen er niets tegen doen denk ik,
want het lijkt me dat je paardje er niet verwaarloosd uit ziet Clown