Scheerapparaat. Wie ervaring met Lister, Liscop of Aesculap?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cIaudia

Re: Scheerapparaat. Wie ervaring met Lister, Liscop of Aesculap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:09

td_kommer schreef:
Voor jou Cee, geldt het zelfde.

Ooohh maak je geen zorgen, ik weet je nu wel te vinden aangezien je mij zo super goed hebt geholpen Haha!

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 10:05

wij hebben een Hauptner volgens mij. Wel een zware kwaliteits machine, word ook wel voor koeien gebruikt. Vind ik persoonlijk fijner, omdat deze machines vaak steviger gebouwd zijn. Had er al ervaring mee vanuit het koeien en schapen scheren en wist dus dat dit een goed apparaat was.

Enige belangrijke is gewoon goed schoonmaken en scherpe messen.

En een tip:

Haal dit soort dingen niet bij een ruitersportzaak, betaal je meestal teveel. Zo hadden we vorig jaar een set messen van Divoza en een set vh plaatselijke mechanisatie bedrijf. De laatste was maar liefst 12 euro goedkoper, dus de messen van Divoza zijn weer retour gegaan. Tevens slijpt dit bedrijf de messen ook als ze stomp zijn. Kost 5 euro per setje

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 11:39

Wil misschien toch zelf een scheermachine kopen. Waar die aan moet voldoen.

- Licht en stil in de hand liggen.
- Makkelijk in gebruik.
- Onder de 300 euro kosten.

Hij zal ongeveer 1x in het jaar gebruik worden voor een fjord en die word maar gedeeltelijk geschoren.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:47

Ik heb al 10 jaar een Liscop en die doet het nog uitstekend. Ik scheer alleen mijn eigen paard ermee. Dus hij wordt zo'n 2 keer per jaar gebruikt.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:23

Ik heb een Aesculap Econom Plus waar ik erg tevreden over ben.
Gebruik hem best veel en met goed schoonmaken en de messen laten slijpen gaat ie al aardig lang mee.
Moet nu helaas een nieuw messensetje gaan kopen, na het uitlenen (eens maar nooit weer ) is er een tandje af en dat werkt niet echt fijn...
Daarnaast heb ik nog 2 moser opscheermachines, handig voor mini's en de hond Clown

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:36

Zit nu te twijfelen tussen de Heiniger Handy en de Heiniger Progress. Vind de Handy net wat steviger eruit zien, maar de Progress is weer lichter. De Handy is direkt leverbaar en de Progress heeft 3 dagen levertijd (volgens Paardendrogist).

Wil namelijk als het even kan dit weekend al scheren.

cIaudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:24

Ik heb gisteren dus voor het eerst met mijn nieuwe Heiniger Progress geschoren en ben er erg tevreden over Ja
Hij liep in het begin wel even warm, maar dit bleek te komen doordat ik zelf de schroef iets te vast had gedraaid Bloos
Schroef dus weer iets losser gezet, apparaat bleef mooi scheren, en de machine koelde tijdens het scheren mooi af Haha!

En omdat het allemaal zo makkelijk ging, heb ik er meteen een 2de paard achteraan gedaan, wel fijn dat de Heiniger zo licht kwa gewicht is.

En het schoonmaken van de machine was trouwens met 10 min. klaar (even loshalen, met de compressor schoonspuiten en alles weer (in de olie gezet) vastzetten.

Ideaal!

MariekedB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:50

Ik ben ook op zoek naar een goede machine.
Mijn paard vindt het trillen (voornamelijk op zijn benen) erg vervelend.
Ik zoek dus een machine die weinig trilt (dus niet zwaar loopt?).
Wat adviseren jullie mij...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:55

Heb trouwens de Heiniger Progress gekocht. En nou hopen dat ik hem voor het weekend binnen heb, want dan gaat dat teddyvachtje er zaterdag eraf.

MariekedB kijk eens op de website van de paardendrogist en dan de Heiniger. Dat schijnen heel stille en rustige machines te zijn.

MariekedB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:43

Marcella schreef:
Heb trouwens de Heiniger Progress gekocht. En nou hopen dat ik hem voor het weekend binnen heb, want dan gaat dat teddyvachtje er zaterdag eraf.

MariekedB kijk eens op de website van de paardendrogist en dan de Heiniger. Dat schijnen heel stille en rustige machines te zijn.

Dank je, heb er net gekeken en het staat er inderdaad bij!
Zou jij mij jouw ervaring willen laten weten zodra je het scheerapparaat binnen hebt en gebruikt heb?

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:51

Marcella schreef:

hihi dat is toevallig, die heb ik vandaag ook gekocht. Ga hem van het weekend ook uitproberen. Haha!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:06

Ik heb deze Liscop: http://divoza.com/shop/a.visit/471ca08d ... orging.jpg

Erg fijn ding in onderhoud en gebruik, voor mij is ie iets te groot (ja, ik heb echt mini handjes) maar ondanks dat vind ik hem prettig scheren. Ik gebruik hem sowieso 1x per jaar om mijn hele paard te scheren, en daarnaast ong. 2x per jaar om de benen mee op te scheren.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:11

_Nicky schreef:
Ik heb deze Liscop: http://divoza.com/shop/a.visit/471ca08d ... orging.jpg

Erg fijn ding in onderhoud en gebruik, voor mij is ie iets te groot (ja, ik heb echt mini handjes) maar ondanks dat vind ik hem prettig scheren. Ik gebruik hem sowieso 1x per jaar om mijn hele paard te scheren, en daarnaast ong. 2x per jaar om de benen mee op te scheren.

Deze heb ik ook !

Echt super apparaat.
Wordt idd niet snel warm en kan er met gemak twee paarden mee scheren. Haha!
Hij is ook vrij stil vergeleken met andere apparaten.

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:37

Nou ik heb vandaag het eerste paard geschoren met de Econom II... echt een superfijne machine... wordt niet zwaar tijdens het scheren en ook helemaal niet warm. Ook ben ik zeer tevreden over het scheerresultaat!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 23:09

finn2003 schreef:
En een tip:

Haal dit soort dingen niet bij een ruitersportzaak, betaal je meestal teveel. Zo hadden we vorig jaar een set messen van Divoza en een set vh plaatselijke mechanisatie bedrijf. De laatste was maar liefst 12 euro goedkoper, dus de messen van Divoza zijn weer retour gegaan. Tevens slijpt dit bedrijf de messen ook als ze stomp zijn. Kost 5 euro per setje

bij wat voor winkels kun je ze het beste kopen dan?
ik zou zo niet weten waar ze nog meer scheer apparaten te koop hebben dan bij ruitersportzaken....

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 23:23

Ik heb besloten om toch maar wel een nieuwe te kopen, nadat ik ook eerst op Marktplaats had rondgekeken. Dit vooral in verband met garantie e.d.

Heb wat ruitersportzaken in de buurt gebeld en wat een mazzel: vanaf a.s. donderdag is de Heiniger progress in de aanbieding voor 255 euro op donderdag, vrijdag en zaterdag.

Ik sta er donderdag dus meteen op de stoep, zeker na het lezen van alle positieve berichten erover hier!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 23:28

oooooooo welke ruitersport zaak is dat??
dan sta ik donderdag miss ook op de stoep!

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:54

ik wilde eigenlijk zelf een topic hierover starten, maar dank zij jullie weet ik nu al genoeg!! dank jullie wel allemaal!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 23:29

Nou vandaag mijn fjord geschoren (gedeeltelijk), maar moet echt zeggen super apparaat. Ben zelf rechtshandig, maar kan hem zowel links als rechts met gemak gebruiken. Licht in gewicht, weinig herrie, makkelijk schoon te maken, word niet warm. OK dan!

Heb trouwens een vrijdag al zijn kootholte geschoren (vanwege mok) en dit ging ook super, maar moet ook zeggen dat die fjord van me met scheren super makkelijk is. En hij vind oren scheren helemaal heerlijk. Tong uitsteken

Zal even kijken voor het maken van een foto morgen ben het vandaag vergeten en het was al donker.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 01:15

Marcella schreef:
Nou vandaag mijn fjord geschoren (gedeeltelijk), maar moet echt zeggen super apparaat. Ben zelf rechtshandig, maar kan hem zowel links als rechts met gemak gebruiken. Licht in gewicht, weinig herrie, makkelijk schoon te maken, word niet warm. OK dan!

Heb trouwens een vrijdag al zijn kootholte geschoren (vanwege mok) en dit ging ook super, maar moet ook zeggen dat die fjord van me met scheren super makkelijk is. En hij vind oren scheren helemaal heerlijk. Tong uitsteken

Zal even kijken voor het maken van een foto morgen ben het vandaag vergeten en het was al donker.

Ohhhh wat heerlijk om te lezen...ik ga morgen (ahum...vandaag - zondag dus) mijn paard scheren met mijn splinternieuwe Heiniger Progress...nu heb ik er dúbbel zoveel zin in!

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:29

en?? is het mooi gelukt?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:49

Nou over de machine zelf heb ik echt helemaal niets te klagen hoor, echt een superding! Hij wordt niet heel warm en glijdt soepeltjes door de vacht heen.

Minder was dat ik bij de achterbenen bezig was, gehurkt, paard schrok ergens van en sprong bovenop mijn voet. Heb mijn scheeractie moeten staken (moest nog benen scheren (binnenkanten) en finishing touch) maar kan donderdag weer verder (schade aan mijn voelt valt uiteindelijk erg mee)…

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:01

mentjuh schreef:
finn2003 schreef:
En een tip:

bij wat voor winkels kun je ze het beste kopen dan?
ik zou zo niet weten waar ze nog meer scheer apparaten te koop hebben dan bij ruitersportzaken....

Er worden denk ik meer koeien en schapen geschoren dan paarden hoor.
ga eens naar een zaak/ winkel waar ze oa ook in landbouwdieren doen, zoals koeien en schapen. Die verkopen dit vaak ook wel zoals een mechanisatiebedrijf, agrarische unie, welkoop. Zodra er het woord "paard'' id naam van het bedrijf staat ben je al duurder uit.

Net zoals lijnzaad moet je ook niet bij een divoza halen, maar gewoon als vogelvoer halen bij de dierenwinkel. Is veel goedkoper en het is gewoon vogelvoer nl. Bij de Divoza kost een emmer lijnzaad meer als 10euro/ 2kg, hier bij de dierenwinkel kost het 3 euro/ 5kg.

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:09

randy wat balen van je voet!! gelukkig heb je er niks ernstigs aan over gehouden..

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:03

Randy, ik repareer alleen scheermachines hoor, beterschap.