Bucas op nat paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Re: Bucas op nat paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:26

Ik heb smartex rain dekens voor mijn paardjes en het klopt idd dat je ze er als ze nog klammig zijn, gewoon onder weg kan zetten.

Horsewaredekens zijn idd ook heel fijn, maar bij mijn paard als hij eronder gaat zweten, vind ik de deken het echt niet goed opnemen. Ik krijg dan allemaal wit schuim en het vocht blijft eronder hangen. Zowel paard als deken zijn dan nat. Dit is heel erg jammer want van de horsewaredekens is voor mijn grote paard de pasvorm weer net iets beter dan van de bucas. Bij de bucas krijgt mijn anda een snee in zijn manen. Mijn shetje heeft hier weer geen last van, en voor hem passen de bucasdekens weer beter.

Je moet wel een bucas nemen met die ademende fleecevoering, dus een van de smartex serie, of de power turnout serie. Van staldekens heb je de celtic met die binnenvoering. Let alleen wel even op de voering en vulling, bucas zegt dat een smartex rain, dus een 0 grams vulling met alleen een fleecevoering, alleen al 220 gram is. Dus krijg je een deken met 150 grams vulling en die fleecevoering, dan zeggen zij dat die 370 grams is. Nou zijn deze dekens over het algemeen ook wel warmer dan een gewone deken met 150 grams vulling maar dat je daar even rekening mee houdt ivm de hoeveelheid haar die je witte sprookje nog heeft Lachen