bedankt voor de reacties, ik krijg wel het gevoel dat somige nog denken dat ik nog dat deken heb, dat deken heb ik afgedaan zodra ik het zag, Ik heb hem omdat het nog maar het begin van het winterseizoen was gewoon zonder deken laten gaan, hij kreeg dus een teddyvachtje. Ik heb een heel goed deken nu voor hem dat hem normaal geen schuurplekken zou moeten geven, het past hem dus als gegoten en heeft hele grote loopsplitten, en is erg zacht van binnen.
Ik heb liever een goede deken dat zo'n ding ook nog eens onder zijn deken. Cloud loopt veel, en speelt ook wel in de winter een bh om zijn borst lijkt me niet echt heel lekker bewegen.
ik heb passende dekens, en toch krijgt mn merrie et voor elkaar om schuurplekken te krijgen, misshien dat het door de voering komt.
ik gebruik dus een borstbeschermer zodra ze geschoren is, ophet moment dat ze geschoren is krijgt ze overgens overal schuurplekken, op de rug, op de kont, onder de kaak, op dr benen. achter de oren, echt overal.
helaas is het voor mij een optie om niet te scheren, dus ik vet alles goed in en probeer dingn zo zacht mogelijk te maken..
Met dekens van Dominick heb je de garantie dat het probleem van schuurplekken verholpen is. Heb je de deken besteld bij http://www.limpia.nl en toch schuurplekken, dan mag de deken terug. Wij hebben meerdere paarden van dit probleem afgeholpen.
Zo'n borstbeschermer oogt toch alijd klein? Die hoort juist zo strak te zitten omdat het anders nog schuurt,.. Maar je kan toch altijd even een weekje proberen met de nieuwe deken zonder borstbeschermer en als t dan niett goed gaat dan doe je de borstbeschermer toch gewoon weer aan?
Maar als je paard buiten loopt en je hebt een behoorlijke dikke deken op dan voorkom je soms bijna niet dat ie schuurplekken krijgt ondanks eventuele loopsplitten...
Schuurplekken komen doordat haren in de voering gaan zitten en door de beweging afbreken. Beste oplossing ertegen is een deken met een gladde binnenvoering.