Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
LiNdA1986 schreef:rashida schreef:Dan heb ik het geluk dat we zelf tarwe verbouwen, en dus zelf stro verkopen aan leveranciers die het weer naar jullie toe brengen! Ja en die maken de prijs. Weet niet of het overal het zelfde kost. Maar hier in zeeland is er genoeg te halen hoor!
Dat scheelt dan wel voor jou

lytse2003 schreef:Ik hoorde het ook. Onze stalhouden is ook aan het kijken hoeveel de prijs omhoog moet gaan. Waarschijnlijk 15 tot 20 euro. Ze wilde ook kijken of vlas of zaagsel mogelijk was maar bijna niemand op stal vind dat een goed idee.
ElCamino schreef:De polder ligt werkelijk VOL met grote strobalen.... moest een paard naarLeeuwarden brengen en heb de hele A6 lang enorme bergen met grote balen stro zien liggen.... helaas regende het ook de hele avond enorm hard !@!! Lekker hoor, al je dat koopt...niks afgedekt...
Je zou toch denken dat er genoeg is dan...
ElCamino schreef:De polder ligt werkelijk VOL met grote strobalen.... moest een paard naarLeeuwarden brengen en heb de hele A6 lang enorme bergen met grote balen stro zien liggen.... helaas regende het ook de hele avond enorm hard !@!! Lekker hoor, al je dat koopt...niks afgedekt...
Je zou toch denken dat er genoeg is dan...
Ik betaal echter al €4.00 voor een baal....en strooi nog net zo dik op als anders.... heb nog niets over een verhoging gehoord dus we wachten even af....
Onze boer haalde het vorige keer zelfs uit het buitenland toen er niets was.
kaatje77 schreef:Oho, Ik schik me echt te pleuris.![]()
![]()
![]()
Wij las handelaar van hooi en stro nemen nu voor een klein baaltje stro 2,= en voor hooi 2,80
Het meeste van eigen land en de rest wordt vanuit Duitsland van het land af gehaald.
Ik woon in Twente aan de duitste grens.
Als ik die prijzen zo zie vind ik dat de boeren en handelaren er erg van profiteren.
Er is genoeg te verkrijgen, er wordt ook veel vanuit oost-duitsland per combi naar NL vervoerd.
Tegen vrachtkosten, het stro kun je daar zo ophalen.
Zaagsel en vlas koop ik per pallet in en dan betaal ik zo rond de 5,= voor.
ik sta bij een boer en die heeft zijn eigen stro van het land
sigrid1182 schreef:de boeren er van profiteren!!!!!
kom op zeg......wie verbouwd het eigenlijk.....
dit jaar geeft het gewoon weinig stro....daarom een tekort....
er komt gewoon minder stro van een hectare af....
ThaGirl schreef:Een maand geleden nam onze stro leveraar al contact met ons op, dat stro nogal schaars zou worden. En al helemaal de kleine (handeerbare) strobalen, want alles zal tegenwoordig steeds meer in die grote balen verpakt worden. Omdat het een vreselijk karwei is om al die kleine balkjes handmatig te laden en lossen en die grote worden met machines gelaad en lost.
Gelukkig dat onze zolder nog vol ligt en hij is helemaal leeg moet (volgend jaar zomer), voor we nieuwe nodig hebben.

ThaGirl schreef:En al helemaal de kleine (handeerbare) strobalen, want alles zal tegenwoordig steeds meer in die grote balen verpakt worden. Omdat het een vreselijk karwei is om al die kleine balkjes handmatig te laden en lossen en die grote worden met machines gelaad en lost.