paarden op wei als het vriest ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Re: paarden op wei als het vriest ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:54

Wat ik heb gelezen (weet echt niet meer waar) is dat paarden die normaal op stal staan en op een dag dat het gevroren heeft weer op het land gaan, last kunnen krijgen van het gras, vanwege de enorme hoeveelheid suiker die het gras bevat. Voor de benen / blessures zou ik het niet laten, denk dat het nu meer glibber de glij is! Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:57

Bevroren gras is inderdaad neit gezond, ik heb er zelf een keer een pony met lichte koliek door gehad ik heb ze nooit op bevroren gras staan, ze hebben nu allebei een zandpaddock en daar staan ze dan altijd op ook als alles bevroren is, dus ook spelen en dollen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:00

Als de wei nat van regen is zal het net zo glad zijn hoor of misschien zelfs gladder. Paarden moeten gewoon lekker naar buiten, imo is dat iets wat ze gewoon echt nodig hebben.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:45

Die van mij gaat gewoon de wei op. hoe glad de wei ook is, en hoe hobbelig en bobbelig alles ook is bevroren. Daar past hij zich wel een beetje op aan. Als hij wel als een malle rond gaat rennen zie ik hem vaak genoeg onderuit gaan, maar hij is tot nu toe altijd weer gezond overeind gekomen Lachen
Een dagje binnenlaten is echt geen optie voor mij. Dan krijg je de dag daarna het probleem dat je paard zijn energie kwijt moet en dan heb je denk ik meer kans op blessures.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:47

Haha ik heb die van mij ook wel eens koprollen zien maken, hihi. Die van mij hebben er ook ngo nooit wta aan over gehouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:53

De suikers die bijv hoefbevangheid veroorzaken zijn idd hoger bij helder vriesweer.

Bevroren gras is ook niet gezond, maar kun je wel wat beperken door ze eerst goed hooi te laten eten, zodat het koude gras niet alleen in de maag komt Lachen