mijn paard schuurt en ik weet niet waarom!??!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chikiboy

Re: mijn paard schuurt en ik weet niet waarom!??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:35

één van onze paarden heeft er ook last van...het begint in mei en duurt tot oktober...ook alles laten testen en niets gevonden.

wel wordt hij vaak gebeten door muggen (eigenlijk zandvliegjes die hier veel voorkomen). Zijn staart moet er dan aan geloven.

Als bescherming hebben we succes geboekt met TRI TEC 14 (heel duur spul, maar werkt goed, laten we overkomen vanuit Nederland).
De wondjes (waar hij zich heeft opengewreven) behandelen we met "Néo-Cutigénol" zalf die we vanuit België meebrengen.

Al bij al valt het dit jaar veel beter mee. We zijn immers vroeger begonnen met de tri tec behandeling en hebben zo veel vliegenbeten voorkomen.

Voor mijn paard gebruiken we "emouchine fresh". Dit houdt de vliegen 8 uur weg.

Veel succes en beterschap met je paard.

Eva

vOssieJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:47

Misschien heeft hij/zij zomerexceem?

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:23

ik zat ook al aan zomerexeem te denken.

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:37

nee het is geen zomer exeem.
beau staat bij mij op stal..
was ook al eens gemeld..
hebben jeukstillende shampoo van divoza geprobeerd werkt goed..

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:51

Ik volg dit even.. Knipoog Mijn pony heeft ongeveer het zelfde.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:58

En hoelang heeft beau dit al, wanneer is het begonnen? 2 kilo brok vind ik behoorlijk wat, voor dit soort type paarden..

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:43

ze krijgt basisbrok... en staat nu helemaal buiten dus gras.
brok voert kaylee...(eigenaar beau) zelf dus daar kan ze miss wel iets mee..
nu op dit moment schuurt ze niet. dus echt geen zomer exeem
heb soms het idee dat het aangeleerd /gewend gedrag is en niets met huid of gezondheid te maken heeft.
paardje ziet er verder puik uit.
maar TS is bang dat ze hierin doorslaat en dus 60 cm manen verliest..
dus misschien hebben ander mensen andere iedeeen waar we verder mee komen

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:18

MysticTinker schreef:
Ja Klopt, toen het paard op het pension 2 kilo brok per dag kreeg schuurde hij ook erg veel, nu krijgt hij alleen nog hooi en een handje brok voor het idee, en is het een stuk minder.

Ja ken ook een ruin die krijgt nu minder te eten & hij heeft nu veel minder last van jeuk , echt veeeel minder!

* knoflook kan ook helpen heb ik gehoord *

Aprillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:55

Mijn haflinger merrie schuurt ook voornamenlijk aan der kast,
Ik zat ook al te denken aan zomerexeem maar vind het dan zo zielig als ze helemaal overdekt moet want het zit ook bij der manen..

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:32

midgie schreef:
Laat eens een bloedonderzoek doe, als alles is uitgesloten zoals luis , exceem enz enz, zou ik toch even de DA laten kijken. want jeuk is niet fijn , het arme dier zal er ook gek van worden anders jeukt hij niet zo, kun ej hem niet dag en nacht buiten houden om te kijken of het misschien aan op stal staan ligt, allergisch voor stof ofzo.

1 van mijn IJslanders is van de winter ineens begonnen met schuren ( hals, klein stukje nek ). Ze stonden toen ivm de hevige regenval en de blubberwei vaak op stal Ik heb na advies van een da gewassen met imaverol en ben gaan smeren met een anti-jeukmiddel en heb extra ontwormd. Geen verbetering. Sinds april staan ze op de wei en hij rolt daar erg veel. Na het rijden staan ze even op stal en daar begint het schuren weer. Zijn humeur begint slechter te worden. Vorige week heb ik de da nog een keer laten komen. Het is absoluut geen eczeem. Er is bloedonderzoek gedaan en daar zijn een paar afwijkende waarden gevonden, maar niet zo afwijkend dat de uitslag echt 1 ding aanwijst. Zijn advies was om een injectie tegen mijt ( is ook gelijk een stevig ontwormingsmiddel ) en een reinigingskuur te geven. En dan afwachten of er resultaat is.

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:50

hrokur schreef:
midgie schreef:
Laat eens een bloedonderzoek doe, als alles is uitgesloten zoals luis , exceem enz enz, zou ik toch even de DA laten kijken. want jeuk is niet fijn , het arme dier zal er ook gek van worden anders jeukt hij niet zo, kun ej hem niet dag en nacht buiten houden om te kijken of het misschien aan op stal staan ligt, allergisch voor stof ofzo.

1 van mijn IJslanders is van de winter ineens begonnen met schuren ( hals, klein stukje nek ). Ze stonden toen ivm de hevige regenval en de blubberwei vaak op stal Ik heb na advies van een da gewassen met imaverol en ben gaan smeren met een anti-jeukmiddel en heb extra ontwormd. Geen verbetering. Sinds april staan ze op de wei en hij rolt daar erg veel. Na het rijden staan ze even op stal en daar begint het schuren weer. Zijn humeur begint slechter te worden. Vorige week heb ik de da nog een keer laten komen. Het is absoluut geen eczeem. Er is bloedonderzoek gedaan en daar zijn een paar afwijkende waarden gevonden, maar niet zo afwijkend dat de uitslag echt 1 ding aanwijst. Zijn advies was om een injectie tegen mijt ( is ook gelijk een stevig ontwormingsmiddel ) en een reinigingskuur te geven. En dan afwachten of er resultaat is.

imaverol hebben we ook geprobeert ook ivm mijt schurft e.d

minder voer kan wel maar wat ze nu krijgt is net genoeg..wanneer we gaan minderen valt ze achter in..

maargoed eigenaar (TS) is nog op vakantie en komt volgende week terug.

ik zelf had al bloedproef laten doen maar ja niet mijn pony. Knipoog

Nieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:00

Toen mijn pony de eerste zomer bij mij kwam als 2jarige, schuurde hij ook. ik dacht, zomerexceem! Verdrietig
veel geprobeerd maar geen oplossing..

2de zomer, hij staat sinds januari op 2 schep meusli(2 soorten van Pavo) en hij krijgt er een poedertje bij: Equi Derma(kiezelderma) en hij loopt zonder deken en schuurt niet meer!
het poeder helpt tegen haaruitval, exceem, schuren, verharen, enz.. tegen vanalles dat met de huid te maken heeft Lachen

idd zo min mogelijk brok voeren is in dit geval het beste.. voor de rest is het blijven uitproberen, maar bij mijn pony helpt dit geweldig!

als je paard al geschuurd heeft, dan helpt Sweet Itch van Je Paard Is Het Waard, dat verkoeld en neemt de jeuk weg

veel suc6! Haha!

Da_Laico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:52

Probeer een omega 3-6-9
Schijnt goed te helpen om het bloed te zuiveren

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:55

weet je wat je ook kan proberen (kweet eigenlijk niet of het al keer geadviseerd is... in dat geval sorry!) probeer babyolie! gewon in de manen en staart doen en dan lekker goed inmasseren!