Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mijn pony heeft ongeveer het zelfde. MysticTinker schreef:Klopt, toen het paard op het pension 2 kilo brok per dag kreeg schuurde hij ook erg veel, nu krijgt hij alleen nog hooi en een handje brok voor het idee, en is het een stuk minder.
midgie schreef:Laat eens een bloedonderzoek doe, als alles is uitgesloten zoals luis , exceem enz enz, zou ik toch even de DA laten kijken. want jeuk is niet fijn , het arme dier zal er ook gek van worden anders jeukt hij niet zo, kun ej hem niet dag en nacht buiten houden om te kijken of het misschien aan op stal staan ligt, allergisch voor stof ofzo.
hrokur schreef:midgie schreef:Laat eens een bloedonderzoek doe, als alles is uitgesloten zoals luis , exceem enz enz, zou ik toch even de DA laten kijken. want jeuk is niet fijn , het arme dier zal er ook gek van worden anders jeukt hij niet zo, kun ej hem niet dag en nacht buiten houden om te kijken of het misschien aan op stal staan ligt, allergisch voor stof ofzo.
1 van mijn IJslanders is van de winter ineens begonnen met schuren ( hals, klein stukje nek ). Ze stonden toen ivm de hevige regenval en de blubberwei vaak op stal Ik heb na advies van een da gewassen met imaverol en ben gaan smeren met een anti-jeukmiddel en heb extra ontwormd. Geen verbetering. Sinds april staan ze op de wei en hij rolt daar erg veel. Na het rijden staan ze even op stal en daar begint het schuren weer. Zijn humeur begint slechter te worden. Vorige week heb ik de da nog een keer laten komen. Het is absoluut geen eczeem. Er is bloedonderzoek gedaan en daar zijn een paar afwijkende waarden gevonden, maar niet zo afwijkend dat de uitslag echt 1 ding aanwijst. Zijn advies was om een injectie tegen mijt ( is ook gelijk een stevig ontwormingsmiddel ) en een reinigingskuur te geven. En dan afwachten of er resultaat is.