Vliegjes,bloed, bultjes. Wat is het? Hoe kom ik er van af?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Re: Vliegjes,bloed, bultjes. Wat is het? Hoe kom ik er van af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:24

Azijn werkt ook goed

goeie tip missfcdb.. ik ga het eens uitproberen

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 00:50

Ik had ook al verschillende vliegensprayen geprobeerd omdat mijn paard ook last had van dazen en ja, ook van die kleine irritante vliegjes die bultjes en bloedbolletjes achterlaten. De vliegensprayen verminderde de hoeveelheid vliegen die op mijn paard gingen zitten maar hielden ze niet weg hoor ! Nu heb ik sinds 2 weken een vliegenspray van Effol. Het werk tegen dazen, vliegen en muggen. Ik doe er altijd 2 laagjes van op mijn paard en dan blijven die irritante beesjes weg !
Het werkt echt ! Er gaat geen één beest op m'n paardje zitten !
Wel jammer is dat het maar 5 uur werkt en dan zit je paard trg vol van die beesten ...

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 00:57

het klinkt alsof je paard last heeft van midges, dat zijn zeg maar mini mugjes en die steken niet allen je paard maar jou ook! het zijn echt kleine krengetjes en vrij moeilijk weg te houden, ze voeden zich voornamelijk op de zachtste stukken van dieren en mensen en laten idd bloedvlekjes achter. knoflook mits heel sterk en citroen ook heel sterk willen nog wel eens werken net zoals betadine, maar helaas heb ik nog niets gevonden wat echt de hele tijd werkt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 07:57

jah dat is het probleem het spul raakt op een begeven moment uitgewerkt en daarom is het belang rijk dat je het vaker op spuit ik doe het met citroen omdat de vorige dingen niet werkte en mijn arabier een open wond heeft vinden die krengen het alleen maar leuker om der in te zite en dan die eitjes.
toen ben ik maar wat gaan prutsten wat bij ons werkt werkt ook bij een paard alleen dan wel op natuurbasis je wilt je paard niet met deo vergiftigen.
maar goed ik zou zeggen probeer het allemaal uit je komt vast tegen wat werkt het is even crea bea zijn maar komt wel goed ik ga zo lekker op vakantie naar drenthe.
fijne vakantie allemaal