Wat werkt nu ECHT tegen dazen ?????????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knightloekie

Re: Wat werkt nu ECHT tegen dazen ?????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:33

dat bremsen heb ik opgezocht. Ik zie dat ze het bij reitsport voss ook verkopen.
Mocht dat DEET spul niet werken dan ga ik dit eens proberen. Ze hebben er wel veel soorten van

voor geinteresseerde:
www.reitsport-voss.de

off-topic Haha! Bloos
moniburrie--ik rij idd bij RCV Jij ook ?
waar heb jij je paarden staan dan ?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:08

[quote="knightloekie"]dat bremsen heb ik opgezocht. Ik zie dat ze het bij reitsport voss ook verkopen.
Mocht dat DEET spul niet werken dan ga ik dit eens proberen. Ze hebben er wel veel soorten van

voor geinteresseerde:
http://www.reitsport-voss.de

hier heb ik het dus besteld:
http://www.joyride-reitsport.de/ scheelt weer €2,00 want hier kost het €15,50 per fles en wat jij zei €17,50 per fles Knipoog

en hoe heb je het opgezocht waar ze het in duitsland nog meer verkopen wie weet ook hier in de buurt? gr emaartje

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:36

knightloekie schreef:
.
off-topic Haha! Bloos
moniburrie--ik rij idd bij RCV Jij ook ?
waar heb jij je paarden staan dan ?

Je hebt een PB

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:54

bremse bremse ,stinkt als de mieter,maar hier helpt het echt niet(is ook aardig duur,geeft niks als het dan maar helpt,grr)

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:53

Dit Endure werkt echt geweldig. Het kost wat, maar dan heb je ook wat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:13

Daar zou ik dan wel graag een proef verpakking van hebben Ja
Een hele fles proberen is gewoon veel t duur
Heb alle merken zo ongeveer wel gehad, met steeds hetzelfde resultaat...dan huiver je wel om ff 54 euro uit te gaan geven

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:31

Monnik schreef:

Is dit je eigen ervaring? En ook in een gebied met enorm veel dazen?

Wij wonen in bosachtige omgeving en het enige wat momenteel bij ons enigszins helpt, is Phaser van Leovet. Wel het paard van top tot teen helemaal inspuiten want één plekje vrij en er gaat toch weer een daas zitten, maar vooralsnog ben ik daar nog het meest tevreden over, zelfs als het paard zweet.
Het gaat er met vijfliterbussen doorheen dus als die Endure goed werkt en langer werkt, is dat misschien op lange termijn goedkoper.
Verder ga ik ook maar knutselen aan een dazenval denk ik..... Ziek

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:35

Biergist...dat is het enigste in combinatie met vliegenspray wat ik tot nu toe heb zien helpen.

Elke dag een pil geven (is in pilformaat verkrijgbaar) en dan op de topmomenten op de dag vliegenspray erbij.

Als vliegenspray trouwens de veerust voor koeien, is een hele goede voor zowel je paard als jezelf.

Of biergist en knoflook samen voeren door het voer.
Dan stinken ze de hut uit,(niet voor jou maar voor dazen ed dan Clown ) samen met vleigenspray..
maar je blijft met het probleem dat als jij de enigste in de buurt bent en ze hebben honger komen ze toch wel.

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:37

Geloof het of niet: bij mij werkt de kleur groen Ja
Ik ging eerst zonder jas (die donkergroen is) naar buiten. Word meteen aangevallen door die poedersuiker. Ga ik even snel mijn jas die dus groen is aandoen, komt er geen beest meer!
Dit heb ik al een paar keer gedaan, het is geen toeval. Probeer het eens!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:03

horseyfries schreef:
Monnik schreef:

Is dit je eigen ervaring? En ook in een gebied met enorm veel dazen?

Yep dit is mijn eigen ervaring. Ik vind de prijs ook om van te schrikken, maar wij staan ook in een gebied met erg veel dazen. Kom zelf ook regelmatig behoorlijk geprikt de wei uit. Wilde eerst een vliegendeken op doen, maar heb een Shetlander waar dat niet bij gaat, omdat die maat er niet is. Dus nu Endure gebruikt en allebei daas vrij. De andere paarden in de wei slaan behoorlijk met hun staart en die van mij staan met een stille staart te eten.
Spuit het ook op mezelf als ik de wei in ga om m'n paard te halen (alleen m'n armen) en wordt niet meer aangevallen.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:12

Ik had vorig jaar illegaal spul (in Nederland) uit Amerika. Het werkte prima, alleen omdat het nu in Amerika ook niet meer vervoerd mag worden per schip of vliegtuig, kan ik het niet bestellen. Gelukkig gaan mijn ouders binnenkort weer heen...

Het is een soort Frontline, maar dan voor paarden. Werkt ook tegen teken en gewone stalvliegen. Het zorgt ervoor dat je paard gewoon rustig in de wei kan staan, maar echt alle dazen uit de buurt houden doet het niet. Steken doen ze echter niet meer.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:30

Tomaatje schreef:
Ik had vorig jaar illegaal spul (in Nederland) uit Amerika. Het werkte prima, alleen omdat het nu in Amerika ook niet meer vervoerd mag worden per schip of vliegtuig, kan ik het niet bestellen. Gelukkig gaan mijn ouders binnenkort weer heen...

Het is een soort Frontline, maar dan voor paarden. Werkt ook tegen teken en gewone stalvliegen. Het zorgt ervoor dat je paard gewoon rustig in de wei kan staan, maar echt alle dazen uit de buurt houden doet het niet. Steken doen ze echter niet meer.

Dat is toch Endure wat hierboven genoemd is?

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:13

Nee, endure is legaal... Dus de stoffen die Spot-On bevat, kan het niet bevatten, dan mocht 't namelijk niet verkocht worden...

Edit: Heb 't ff nagekeken, Endure bevat Cypermethrin als actief ingrediënt, terwijl Freedom Spot-on Permethrin bevat. Denk dat ik dan toch maar eens Endure ga bestellen. Dit is overigens het spul waar ik het over heb: http://www.starhorseproducts.com/STRK11 ... 4horse.pdf

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 02:23

OK dan! veerust!!! o.a bij de welkoop te koop.
Super spul en een grote fles waar je lang mee doet en zo'n 8euro

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 04:46

Kunnen we niet een lijstje maken met wat waar en een top 10 maken van wel en niet werkende

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 04:57

Endure? Is dat niet dat spul dat je hoogstens 1 x per week (heel dun) mag aanbrengen omdat t anders de hele vacht afsluit?
Heb t in de handen gehad maar durfde het toch niet aan.. Iemand inmiddels ervaring met dit middel?

Heb nu Bremsen gekocht maar dat werkt minimaal. Veerust werkt super alleen jammer dat je bijna gasmasker nodig hebt bij het opspuiten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:31

OOk door veerust komen ze gewoon doorheen om te steken Verdrietig

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:38

knightloekie schreef:
Ik wordt er echt helemaal gek van. Dazen, wie heeft ze uitgevonden? Deze beestjes hebben totaal geen nuttige functie in deze maatschappij !

Maar welk middel werk nu echt om deze beesten af te stoten ?

Ik heb nu Atex spray. Maar ook met deze spray komen er gerust 10 dazen per minuut...

Heeft iemand de ultime anti dazen tip ??????????

die heb ik ook gekocht nou het werkt voor geen meter, ik heb nu maar 2 vliegendekens gekocht,

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 18:08

Ik hab vandaag dat DEET spul geprobeerd. Ben ik blij dat ik maar een monster heb aangeschaft, want het werkt voor geen meter !!!!!!
Met dat groen zou best wel eens kunnen, dazen komen eerst op zwarte paarden af. Dus misschien moet ik mijn paard maar insmeren met groene zeep Nagelbijten / Gniffelen

Ik ga me eens verdiepen in die beesten. Ik wil wel eens weten waarom en hoe ze op beesten (en ook mensen) af komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:11

Dat is heel simpel
ze komen voornamelijk op warmte af en alleen de vrouwtjes steken
Vandaar dat de vele spuitmiddelen niet tot nauwlijks werken

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 18:14

en dus schijnbaar op kleur.
Ik had ergens ooit eens gelezen op lichaamsgeur.. vandaar ook dat vliegenspray bij het ene paard wel werkt en bij het andere niet. (maar die vliegen/dazen zullen waarschijnlijk toch al niet zo snel op dat paard komen omdat het dus al een "onaagename" geur had)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:17

Zal een donker paard het net wat sneller warm hebben misschien?

As ik hier vergelijk kawa wit en heeft er idd het minste last van, al moet ik zeggen, toen hij donkeder was had hij er ook weinig las van.
Maar die vind warm weer ook echt heerlijk!
Die houd niet van de winter, maar die zie je ook niet zweten met 30 graden.

Vergelijk ik dat met zanda, die staat met 25 graden en hoger met een natte borst, dus die zal ook net wat warmer aanvoelen voor een daas denk ik dan, want die is ook altijd diegene die ze het eerste moeten hebben

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 18:22

maar dat gaat voor Loekie -->pik zwart al niet op.
Zweet niet echt snel en staat als het 25 graden is ook gewoon op stal zonder bezweet te zijn. En toch super veel dazen (niet op stal natuurlijk maar wel in de wei) Dus ook als hij onbezweet in de wei staat. Ik denk wel dat donkerdere paarden veel warmer aanvoelen dan witte als ze in de zon staan, dus misschien is het dat dan wel wat kleur betreft.

Lastig he.. Maar wie weet komen we samen wel tot HET middel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:28

Ik ben nu de dazenval maar aan het uitproberen Lachen
Elke gevangen daas maakt geen nakomelingen meer Lachen

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:43

bij mij werkt veerust echt.. wel idd een enorme bus!
op het hoofd doe ik altijd spul van de kruidvat haha muggenspul dat werkt ook goed!je ziet ze zweven die daazen en dan hups linksomkeerd en weg zijn ze!