Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rambo6 schreef:Hoi
Voor jou probleem is geen oplossing.
het is of binnen houden op stal of een bruine fries.
je kan het proberen met ee zomerdeken en kijken of de andere paarden dit met rust laten.
maar je paardje word dan alsnog van de winter pas weer zwart ivm wisseling van vacht.
waarschijnlijk ben je niet de enige met een bruine fries op de keuring iedereen heeft er last van en daar kijkt de keurmeester ook heus door heen hoor maak daar geen zorgen over.
BaiNar schreef:De enige oplossing om je paardje ent voor de keuring weer zwart te krijgen is 7 a 10 dagen van tevoren te scheren... Zo scheer je de bruine puntjes van de haren af die zijn opgelicht door de zon... maar ja.... wel drastisch.....
russel schreef:Even off topic maar hoe noemt men eigenlijk paarden die in de winter zwart/bruin zien en in de zomer echt pikzwart?Sommige zwarte paarden blijven zwart in de zon,die paarden zijn echt zwart. Andere zwarte paarden zijn zeer donkerbruin met zwarte haren er tussen, zoals mijn paard, hoofd, hals en benen blijven zwart, lijf wordt donkerbruin en in de felle zon straks zelfs bijna oranje. Conclusie ik heb een donkerbruin/zwart paard.
loveseben schreef:http://www.jordenshippo.nl
Henna Shampoo Zwart 16oz.
HENNA SHAMPOO VOOR PAARDEN, ZWART 475 ML. van Cheval international.
Als gewone kleurshampoo niet genoeg is !!
Deze zwarte hennashampoo voor paarden haalt dat saaie rood/oranje, droge uit de vacht
en brengt de donkere, rijke glans in de vacht terwijl u wacht op de Black-As-knight
die zijn werk van binnenuit doet !
Shampoo het paard in, laat 30 minuten inwerken, uitspoelen en op laten drogen.
De superieure kleur en glans blijft ± 3 maanden zitten !
Kan niet afgeveegd of uitgewassen worden.
Ook geschikt voor manen en staart.
Ideaal als uw paard naar een keuring of wedstrijd moet !
HENNA SHAMPOO VOOR PAARDEN IS OOK VERKRIJGBAAR VOOR VOSSEN, BRUINE ENSCHIMMELS.
Henna Shampoo Zwart 16oz.
mentjuh schreef:zonafwerende vliege deken
zit van dat spul in wat de zon reflecteerd werkt goed
maarja als je je paard geen deken om wil doen in de wei omdat ie bij meerdere staat weet ik t niet..
maar waarom zou dat niet kunne..
zou ze echt met zn 20e t deken van je paard af gaan bijten..
Auky schreef:Ik vraag me (stiekem) af wat het probleem is van het bruinworden?
Is je paard er minder om als 'ie voor even zijn zwarte kleur verliest?