Vliegenspray maken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

linn__

Re: Vliegenspray maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:36

Zo als ik lees zijn er veel verschillende haha!

Maar wat wij gebruiken sis eigenlijk heel simpel..
1/3 dettol (te koop bij drogist)
1/3 azijn
1/3 water

Werkt bij mijn paard ideaal! Heb ook Atex gehad maar daar was ik ook niet gek van.. hielp bij die van mij bepaald niet!

Ook als ze in de wei lopen worden ze om de 4 uur ingespoten onder de buik met ons eigen mixje en werkt prima!

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:49

hmm k ga die met dettol maar s proberen.. mijn paardje heeft er zo veel last van!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:04

sumic schreef:
Ik maak het ook zelf: koude thee met azijn en citronella. werkt ook tegen dazen, ik spuit het wel regelmatig op, want het houdt niet de hele dag, maar het is goedkoop dus dan gaat dat ook! Tong uitsteken tja en als ze gaan zweten is het helaas uitgewerkt net als de rest... (als ik toch een middeltje kon uitvinden wat dan ook zou blijven werken, werd ik misschien wel miljonair! Clown )
Koude thee? Welke? Of maakt dat niet uit? (ga het echt eens properen aangezien mijn paard vréselijk last heeft van de dazen -dit jaar lijken het er wel miljoenen....- en ook dikke bulten ervan krijgt Nagelbijten / Gniffelen Heb al stuk of 4 anti-insectenmiddels geprobeerd, niets helpt...)

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:40

k deed t altijd met gewone thee maar citroen thee kan ook, gewone thee is iig niet schadelijk voor je paard!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:02

Korleon schreef:
k deed t altijd met gewone thee maar citroen thee kan ook, gewone thee is iig niet schadelijk voor je paard!
oké Lachen. Nu nog hopen dat het helpt!

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:52

ik doe meestal alleen citronella en water dat helpt ook maar ik ga de jouwe ook eens doen !!

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:36

hmm met citronella.. waar kun je dat halen? bij de kruidvat is t uit de handel genomen... Boos!

Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:18

Ik ben ok benieuwd waar je dat kunt hale¿....

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:39

sumic schreef:
Ik maak het ook zelf: koude thee met azijn en citronella. werkt ook tegen dazen, ik spuit het wel regelmatig op, want het houdt niet de hele dag, maar het is goedkoop dus dan gaat dat ook! Tong uitsteken tja en als ze gaan zweten is het helaas uitgewerkt net als de rest... (als ik toch een middeltje kon uitvinden wat dan ook zou blijven werken, werd ik misschien wel miljonair! Clown )

Hmm ik heb dit ook een keer gemaakt. werkte goed tegen vliegen, maar voor geen meter tegen dazen! en daar is het mij nou juist om te doen.

Spetter007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:42

ik koop hem ook altijd gewoon hoor.. tis nog geen 15 euro ! dat is toch niks? en mijn pony staat weer een dagje vliegvry in de wei.. of we kunnen lekker zonder vliegen het bos intrekken Lachen
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:46

ik ben nu een aan het maken, handje kruidnagels in 3/4 liter half uur laten koken, 1/4 liter natuurazijn met 3teentjes geperste knoflook ,scheutje dettol en scheutje citroensap en dat mengen, zou niet weten of het werkt maar daar komen we snel achter Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:55

ik ben benieuwd! wat ik nu zelf doe is:
Anti-vlieg/mug spray (paardenspray wel Knipoog )
Anti vliegen/dazen spul (ook paardenspul in zo'n rood-witte verpakking)
Azijn
Citroensap

En dat alles mengen, het stinkt verschrikkelijk en dat vinden de vliegen en dazen ook! Door de citroensap en de antimugcitroengeur worden ook de muggen op afstand gehouden (1 van die an mij heeft zomerexceem en om die nou apart spul te geven vond ik ook weer beetje ver gaan Knipoog )
Ook krijgen ze knoflook door hun voer (voor als ze gaan zweten zit de knoflook toch in hun bloed en zweet Tong uitsteken Pling )

En toch heb ik nog niet HET middel gevonden tegen de vliegen en dazen die langer dan een paar uur werkt tegen ALLES...

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:57

ik ga het ook eens proberen
wand dat anti-vliegenspry is erg duur (als je het zelf moet betalen als arme puber Knipoog Tong uitsteken )