Dees schreef:En waarvan je gewoon zeker weet dat het na 1x rollen onder de buik van het paard hangt.
Of tenminste, what's left of it
Nog gevaarlijk ook als ze in een stuk left-over stappen en zich klemlopen.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dees schreef:En waarvan je gewoon zeker weet dat het na 1x rollen onder de buik van het paard hangt.
Of tenminste, what's left of it
DinkeyGirl schreef:Even een stipje, die van weather beeta en bucas klinken goed, maar kan je die ook tijdens het rijden onder je zadel doen? Of gebruiken jullie daar dan een rijversie voor? En welk merk dan, want daar heb ik ook alleen nog maar van bucas en HH iets van kunnen vinden.

russel schreef:Vraag mij altijd af of deze wel blijft zitten en dat het niet flappert. Voor dazen is deze deken niet geschikt.
rakkertje13 schreef:russel schreef:Vraag mij altijd af of deze wel blijft zitten en dat het niet flappert. Voor dazen is deze deken niet geschikt.
Hoezo niet voor dazen, russel?
Dees schreef:In mijn beleving zitten dazen toch vooral op de hals en borst. De lendenen bedekken heeft niet zoveel zin, vind ik.
Ach het is beter dan niets, maar juist voor het rijden heb je niet zo'n hele dure vliegendeken nodig... dan kan een goedkoper gaasje ook volstaan.

russel schreef:Alleen de zij en de kont is bedekt. Voor dazen moet het hele paard bedekt zijn, dus inclusief hoofd en hals. Als ze deze stof daarvoor gebruiken verstikt het paard. Ik rij met de bucas vliegendeken, maar niet op de dag, dier zweet zich kapot onder het ding, is zo fijnmazig dat het te weinig ventileerd. Als je een zwerm dazen bij je paard hebt, is die kont waar ze niet kunnen komen en waar de staart nog wat kan doen te weinig.
shcmarathon schreef:Ik heb nu de Anky vliegendeken op me paardje liggen! Ligt goed en een erg leuk kleurtje> Khaki orange!!
Gelukkig ligt hij bij jouw paard beter!
(ik heb nog een maat 175 te koop als iemand geïnteresseerd is) DinkeyGirl schreef:russel schreef:Alleen de zij en de kont is bedekt. Voor dazen moet het hele paard bedekt zijn, dus inclusief hoofd en hals. Als ze deze stof daarvoor gebruiken verstikt het paard. Ik rij met de bucas vliegendeken, maar niet op de dag, dier zweet zich kapot onder het ding, is zo fijnmazig dat het te weinig ventileerd. Als je een zwerm dazen bij je paard hebt, is die kont waar ze niet kunnen komen en waar de staart nog wat kan doen te weinig.
Hmm kijk dit vroeg ik me dus af, als het niet ventileert kan je dan niet beter een goede dazenspray kopen?
Ik rijd eigenlijk liever niet met een vliegendeken maar ik sta in een bosrijke omgeving dus ik zal toch iets moeten verzinnen. Die hele lichte en soepele stof van die van WB (lijkt wel een soort T-shirt stof) zou dat niet beter ventileren dan? Ik kan me voorstellen dat hij er minder onder zweet als de stof lichter en soepeler is?
russel schreef:Je hebt tegenwoordig wel fijnmazige vliegendekens met hals en kap waar je mee kunt rijden. Een goede dazenspray bestaat niet, de bijna dazensprays zijn duur en helpen maar een halfuurtje of zo. De dazen komen even goed, gaan niet zitten, maar blijven wel vervelen. Neem het risico maar niet om de bossen in te gaan bij hoogtij dazentijd of dazen weer zonder bescherming, kan je nog een vervelende rit bezorgen met een paard dat op hol slaat.
maar dit klinkt wel heel heftig!
Fijne deken.