vliegendeken met zadeluitsparing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia

Re: vliegendeken met zadeluitsparing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:05

Ik heb hem vorig jaar gekocht. Bij de plaatselijke ruitersportzaak, die moest hem wel speciaal bestellen. Hij had er nog nooit van gehoord en dus heb ik hem onder lichte dwang met HH laten bellen en twee dekens laten bestellen. Haha!
Er was toen keus tussen blauw of groen, dus blauw genomen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:15

Bedoel je deze?
Afbeelding
(divoza)

Ik wil deze misschien gaan aanschaffen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd ook hoe dat is met rijden, voornamelijk hoe warm ze eronder worden!

Ik vind het echt alleen een belachelijke kleur.... Dan lopen we wel behoorlijk voor banketstaaf *LOL*

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:31

En nog wat foto's:

Afbeelding
Viev vond er maar niets aan, na het rijden eerst nog poseren, maar goed. Let vooral op die verveelde blik en die zwiepstaart Haha!

Afbeelding
Zo zit ie dus als je de bovenste zweetbladen over de deken doet, wat ik persoonlijk fijner vind rijden dan met zo'n deken tussen je benen Bloos

Afbeelding
En zo zien de voorsluitingen eruit. Die zijn niet helemaal ideaal, maar de hals blijft wel zitten. Dit is overigens na een wild rondje boscrossen, dus ook met een martingaal erom verschuift het niet heel veel.

Afbeelding
Onder het zweetblad

Afbeelding

Afbeelding
Namens Viev: bedankt voor het kijken, maar nu ben ik er wel klaar mee. Mag die zooi nu af en kan ik gaan eten? Clown

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:19

Ziet er goed uit die deken maar zoek er eigenlijk ook 1 met een buikflap want ze word helemaal lek gestoken onder haar buik ook al spuit ik er een hele fles daasspray op. Weet iemand of die er eigelijk wel zijn anders ga ik toch maar op zoek na zo'n blauwe.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:48

Ik weet niet zeker maar volgens mij verkoopt de paardendrogist de bucas vliegendeken met zadeluitsparing en is dit ook met een buikflap. Maar zijn prijzige dekens.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 08:54

Ik weet het niet.
Maar ik heb hier eigenlijk geen last van steekbeesten onder het paard als ik die deken om heb. Op de één of andere manier gaan ze daar dus niet zitten.
Wel spuit ik haar daar flink in met een mengsel van citronella, azijn en kruidnagel.
Dus óf dat goedje werkt óf die beesten doen hier niet aan buiksteken Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 09:54

http://home.planet.nl/~voort127/

Deze lijkt mij tot nu te het beste ivm het niet schuren aan de voorkant. Maar daar zit geen buikflap onder en ik hoor hier weer dat ze dan juist daar gaan zitten Boos!

Vragen voor mensen die met de bucas buzz off en de harrys horse rijden: Past hij goed bij de hals en borst van je paard? Gaat hij niet schuren aan de voorkant? En ventileert de stof goed? Rijd jij er ook bv je dressuurtrainingen mee of een actieve bosrit?

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 09:58

ja die kleur bedoel ik die echt zo lelijk! Boos! maar ik denk dat ik hem toch maar ga kopen want zo met al die dazen blijven doorrijden is ook niet leuk! Boos!

mensen bij ons op stal hebben ook die deken en dan in die mooie kleur blauw en die hadden hem ook vorig jaar gekocht! maar ik dacht dat je hem misschien toch nog wel ergens kon kopen/bestellen

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:23

De HH deken past hier prima om de borst. Hij is ook in de breedte verstelbaar, maar ik heb ze hier bij beide paarden op het kortst, om maar zoveel mogelijk dazen tegen te houden.
De stof van de HH is vrij zacht en beide paarden hebben geen schuurplekken (terwijl Manouk toch wel een stukje breder is in de borst). Ook gaan ze niet veel meer zweten dan anders, Viev komt er soms gewoon droog onder vandaan, dus het is geen zweetstof.
Ik rijd met de deken eigenlijk alleen in het bos en als ik ergens anders rijd dan thuis. Hier thuis hebben we gewoon geluk met de dazen. De weides en bak liggen boven op een bult, op zandgrond, daar heb je weinig last van blinzen. Kom je onder aan de bult, dus bij de buren 2 huizen verderop, barst het van de blinzen.
De shetlanders van die mensen hebben het gewoon sneu. Die staan dus onder aan de bult, vlakbij de zandvang (water), vlakbij naald/eikenbos en op meer lemige grond.
Tot nog toe houdt de deken het dus prima, zowel bij een rondje crossen in het Rommelgebergte, bij gewoon een rustig rondje buiten en ook tijdens dressuur ergens anders dan thuis.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:12

Ik rijd dus expres met de Fly Over omdat de Bucas en de HH bij mijn paard wel schuurplekken gaf op de borst. Maar ja hij heeft gewoon een erg gevoelig huidje. Heb het met meerdere dingen dat het bij hem snel kapot schuurt. Zo moet ie altijd een bonthalster omdat met gewoon halster het achter zijn oren stuk gaat en aan de zijkant.
Ik heb niet zoveel last van dazen onder zijn buik. Deken is best lang dus komen ze er vaak niet onder.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 15:21

wie weet dan waar je de deken van HH in het blauw kan kopen?
of heeft iemand er nog 1 liggen?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:50

Ik heb de fly over besteld, mijn paard heeft geen gevoelig huidje maar wel een ontzettende brede nek en ben erg bang voor schuurplekken. Ik heb hem als het goed is maandag, hele aardige vrouw en goede service!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:51

Valerie_V schreef:
wie weet dan waar je de deken van HH in het blauw kan kopen?
of heeft iemand er nog 1 liggen?

Iemand stuurde mij er een PB over maar die wilde er 25 exclusief voor hebben, wat ik een beetje duur vond als ze nieuw 29,95 zijn. Dat was een 195.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 14:26

Dinkey Girl: dat heb ik wel voor over hoor! Lachen maar alleen heeft mijn pony maat 185! of valt de deken klein?

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:33

ik heb ook de fly over besteld.
als ik weet hoe het werkt dan zet ik hier wel een foto en mijn ervaring neer

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:21

ik heb ook een vliegen-uitrijdeken met hals. niet die van HH, een andere, maar heel fijn. er zit ook gene buikflap aan.
nu heb ik bij www.paardendrogist.nl voor een tientje ofzo een losse Bucas-buikflap besteld, en die ga ik met band (vd markt ofzo) aan m'n deken freubelen. Ja
dan zijn we daas-proof (hoop ik...). Haha!

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 13:33

dierfysio: is dat eentje dan met een zadeluitsparing? want ik heb ook al op de paardendrogist gekeken maar ik kon geen enkele deken met zadeluitsparing vinden?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:39

ja mijn deken is met zadeluitsparing, maar de deken zelf had ik al; alleen de buikflap komt van de paardendrogist.

ik heb mijn deken van een webshop, het model heet geloof ik moscio ofzo. zal even zoeken voor je! Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:39

Ik zag er van de week een van kavalkade. Die vond ik er eerlijk gezegt veel mooier uitzien als de HH.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:42

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 13:51

lenneke: heb een foto van die van kalvakade en waar je hem kan kopen?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:53

Ik heb er geen foto van (kan hem ook niet vinden op internet)
Ik zag hem bij Country Mill in Nijkerk.

Ik vond hem er wat degelijker uitzien en hij had een losse hals

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:54

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 14:02

heel erg bedankt! ik den k dat ik die ga bestellen! maar over die maten mijn pony heeft dekenmaat 185 moet ik dan ruglengte 135 bestellen?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:52

jep; onderlengte 185 is bovenlenge 135. pas even op met de zadeluitsparing: er zijn twee soorten, western en engels!

ze vallen normaal tot ruim; mijn forse ruin van 1.73m heeft de 205/155 op en daar zit ie ruim in. van Bucas zit de 215/165 'm nog krap...

succes met bestellen!
het was vandaag bij ons (Leusden) een drama qua dazen, zelf in de buitenbak is niet te rijden, het bos hoef je niet te proberen zonder goede uitrusting. Boos! stomme beesten...