Eczeemdeken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Roelensteijn

Re: Eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:03

De pagony bevalt mij prima, ik heb er drie paarden mee lopen (dag en nacht) en ze gaan nu het derde jaar in. Dat valt mij erg mee voor die prijs!!! Pasvorm is goed, je moet wel de juiste maat nemen, niet te groot.
Gr. Marielle

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:20

OK, dankjewel Haha!

Kan het geen kwaad als de paarden met de eczeemdeken in de regen staan? Of moet ik dan de deken af doen/ haar binnen zetten?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:31

de pagonyt en boett zijn waterdicht in ieder geval dacht ik, dus die kunnen gewoon buiten in de regen. ik heb mij hh ook buiten in de regen, maar daar ben ik wat minder blij mee omdat het paard toch zijn vacht minder makkelijk droog kan laten worden onder de deken. de deken zelf wordt er niet zwaarder door. door die regen, omdat het meer een soort vliegendeken idee is(gaas met heeeele fijne maas)

Roelensteijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:58

Ze zijn niet waterdicht maar drogen wel erg snel, ik laat ze in de regen ook op( als het een bui is) ALs het lang blijft regenen zet ik de paarden binnen en de deken na een korte droogtijd af.

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:01

Ik had voor mijn pony een Boett deken, echt super kwaliteit. Onverwoestbaar (bij mij toch).

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:53

Dus met mijn pagony kan ik haar gewoon in de regen laten staan?

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:55

Ja hoor.
Ik heb nu een pagony, ook inderdaad voor de prijs. Ik heb eerst een Bucas gehad, die is twee seizoenen mee gegaan. Maar je koopt twee pagony dekens voor 1 bucas, dus als deze langer dan 1 jaar mee gaat is het ook nog een stuk voordeliger.
Wat ik minder vind aan de deken van pagony is dat de halsdeken niet voor bij het hoofd vast kan, maar daar heeft mijn schoonmoeder wat op gemaakt. Bij bucas zat er elastiek om voor over het hoofd te doen, dan zakt de deken niet af.

maupiepleun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:48

Pleuni staat sinds aantal dagen onder een pagony nadat haar andere deken na 4 jaar toch wel helemaal gesloopt was.
Pasvorm is echt super, en dat terwijl ze een fjord is en super rond gebouwd.
Wel heeft ze de echte boett hoofdkap, die is veel fijner voor het paard. Aangezien die van pagony is haar ogen kan trekken en die slieren is ook niet echt fijn en ze kan daar ook niet opzij kijken.
In verhouding is haar hoofdkap dan wel heel duur, maar wel belangrijk ook voor welzijn van het paard.
En idd voor de pagony deken kan je er 3 kopen , voor dat geld koop je 1 echte boett. Dus ja.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:49

Nicky heeft sinds gisteravond de pagony opliggen voor het eerst in haar leven. Was nog even een klus om te kijken hoe het nu precies in elkaar zat (had hem binneste buiten Nagelbijten / Gniffelen ) maar hij zat al snel goed. En paardlief werkte nog goed mee ook nog wat ik niet verwacht had! En de deken past perfect op mijn haf.
Hoop dat het ook werkt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:51

tinka__ schreef:
Op de manege staat ook een paardje met zomerexceem. Zij heeft een Harry Horse deken op. Deze zijn niet duur is nu ook afgeprijst bij agradi.nl (70.-) en is de hele zomer mee gegaan en nu heeft ze hem weer op. Zitten een paar gaatjes in maar dat is natuurlijk niet te voorkomen.
Afbeelding

die heb ik sinds 1 dag!!! fijne deken ( tot nu toe) beetje onlogische sluiting bij de hals, maar blijft toch wel zitten. ik heb alleen de hoofdkap niet om,

boghy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:52

ik heb voor mijn pony de rambo sweetitch hoody van horseweare ideale deken en super tegen eczeem en nog licht van kleur en uv bestendig.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:58

@ lynn_nikita: deze deken heb ik ook. Nadeel van de deken vind ik dat de hals niet mooi aansluit en dus soms zegmaar halverwege zit. Maar goed, ik heb dan ook een fries met bestwel wat hals Knipoog (zonder eczeem overigens)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:01

vanmorgen kwam ik bij de wei, en lag de hals nog perfect terwijl ze er zichtbaar mee gerold had, en er een lusje los gegaan was ( gewoon gesp los, niks gescheurd of zo) en lag nog steeds goed op haar