Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maartje123 schreef:Ik heb voor mijn shet een masker gekocht bij de paardendrogist omdat die ook dik was en hoefbevangen is geweest. Ik ben er erg tevreden over ze kunnen wel iets eten maar eigenlijk bijna niks.
crownjumper schreef:Wij hebben ook zo'n korf gehad voor onze shetlander.
Het is echt hartstikke goed,bij ons werd de shet te dik.
En elke keer als hij dan wat wil eten krijgt hij wel wat binnen maar niet zo veel.![]()
Mensen zeggen wel dat het zielig is,maar ik vind het nog zieliger als een paard/pony zich helemaal kapot eet terwijl de baasjes niks doen.
Het is dus echt aan te raden!
Nanda schreef:Als je geen masker wilt en het moeilijk is een afgezet stukje wei te krijgen kun jeje pony ook aan "de ketting zetten" Ik doe dat ook en het werkt perfect. Jij bepaalt hoeveel je pony eet.

Poco schreef:Ik denk er ook over om er een aan te schaffen voor onze pony maar krijgen ze wel genoeg gras binnen?
kuikje schreef:Die van ons loopt sinds een aantal weken ook met een muilkorf.
Ze is twee keer hoefbevangen geweest en mag daardoor niet grote hoeveelheden gras naar binnen werken. Met een muilkorf om lukt het eten wel maar het kost meer moeite. Ik vind het echt een uitkomst!
Wij hebben wel een aantal bontjes om het halster gedaan omdat het wat begon te schuren dus houd daar wel rekening mee
Ik twijfel niet meer over muilkorven, zo kan ze heerlijk in het land staan!
kuikje schreef:Die van ons loopt sinds een aantal weken ook met een muilkorf.
Ze is twee keer hoefbevangen geweest en mag daardoor niet grote hoeveelheden gras naar binnen werken. Met een muilkorf om lukt het eten wel maar het kost meer moeite. Ik vind het echt een uitkomst!
Wij hebben wel een aantal bontjes om het halster gedaan omdat het wat begon te schuren dus houd daar wel rekening mee
Ik twijfel niet meer over muilkorven, zo kan ze heerlijk in het land staan!

, beter vrij en dan een beetje kunnen eten etc. dan vast in de stal (op een dieet), of dik en dan dalijk heel ziek.