Rijden in de regen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: Rijden in de regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:15

evasychold schreef:
jullie zijn dom
WAAROM IN HEEMELS NAAM DOEN JULLIE JE PAARD EEN DEKEN AAN?
mijn paard heeft bij de vorige eigenaar ook met een deken gestaan en staat nu voor altijd zonder (ze staat altijd op de wij NIET IN EEN STAL ) draagt je paard in de gewone natuur oowk een deken neeh ik denk het niet dus waarom ga jij dat even veranderen ? doe je dat omdat jeh niet wil dat hij een dikke vacht krijgt als hij geen deken draagt jij maakt je paard gewoon ziek !!!

voor meer informatie te weten te omen moet jeh op deze site een vraagjeh stellen (de site is even heelemaal vernieuwd

Oh evasychold, als je mensen nog eens "dom" wilt noemen, kan het verstandig zijn om te zorgen dat je tekst niet zo ontstellend vol spelfouten staat, dit komt zo niet helemaal geloofwaardig over...... Misschien moet jij je eerst eens druk gaan maken over je schoolopleiding en daarna pas over andermans paarden.

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:46

Volgens mij is dit wel goed zo Ja
Ik rijd met regendeken als het stort

evasychold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:36

mijn paard heeft een rugblesure gehad van zon deken en dat was een goed deken (bij de vorige eigenaar ) nu staat ze zonder en is ze supper en neen ik vind niet dat ik jullie aanval kijk maar op deze site www.paardnatuurlijk.nl
daar doe ze alles supper paard vriendelijk dah moet je mischien eens lezen dan sta jeh er mischien wel bij stil

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:37

Goh daar heb je er weer een met die link Clown.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:59

evasychold schreef:
jullie zijn dom
WAAROM IN HEEMELS NAAM DOEN JULLIE JE PAARD EEN DEKEN AAN?
mijn paard heeft bij de vorige eigenaar ook met een deken gestaan en staat nu voor altijd zonder (ze staat altijd op de wij NIET IN EEN STAL ) draagt je paard in de gewone natuur oowk een deken neeh ik denk het niet dus waarom ga jij dat even veranderen ? doe je dat omdat jeh niet wil dat hij een dikke vacht krijgt als hij geen deken draagt jij maakt je paard gewoon ziek !!!

voor meer informatie te weten te omen moet jeh op deze site een vraagjeh stellen (de site is even heelemaal vernieuwd

Wat heerlijk dat je paard op de wij staat! ROFL

evasychold schreef:

Zo hee, kan die site al die bezoekers en posts wel aan?
Huilen van het lachen

en nu ontopic: Als ik intensief heb gereden en ze is bezweet, of zeiknat geregend dan gooi ik een fleece halsdeken om, en ga net zo lang aan de hand stappen tot ze is opgedroogd. Soms is dat na 10 minuten, soms na een half uur. Stappen is natuurlijk sowieso goed. Volgens mij is het niet goed om nog een deken bovenop je fleecedeken te gooien omdat de warmte dan nergens heen kan, en je paard dus warm blijft.

Kaat_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:10

evasychold schreef:
en neen ik vind niet dat ik jullie aanval

Hmmm...
Dus als ik jou een domme Koe zou noemen (wat ik niet doe, ik vind je wel onbeleefd), voel jij je niet aangevallen?
Dan ben jij, denk ik, een uitzondering...

Voor de rest ben ik het wel eens met wat al gezegd is.

Een paard is niet van suiker, maar een deken kan zijn nut hebben en ik denk dat TS zich inderdaad niet ongerust moet maken.

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 19:05

dankjewel voor alle reacties Ja (ik reageer maar even niet op evasychold). Ik rijd 'natural' met mijn paard enzo, hij heeft alleen maar de deken omdat hij het ook echt nodig heeft, anders had ik hem afgedaan. Ik rijd met touwhalster en we maken vaak bosritten enz. zonder zadel of hoofdstel, gewoon zonder iets, of we maken wandelingen zonder halster, gewoon helemaal los Knipoog
Ik was een beetje bezorgd omdat hij die avond zijn hooi minder at, en hij was niet zo enthousiast als normaal, maar alles is weer helemaal goed Haha!

evasychold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:23

mensen ik ga meh niet meer bemoeien op dit forum (ik gah julie antwoorden dus ook nietmeer lezen) want jullie zijn hopeloos ik ga wel naar een ander forum waar ze wel dingen weten over paarden (mischien ben ik wat grof geweest maar waarscheinlijk doen jullie net het zelfde niet bij mensen maar bij een dier (zonder dat jullie dat beseffen) toch nog veel plezier me julie paardjes en zow (breek nih uwe nek) :p

sluut

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:42

evasychold schreef:
mensen ik ga meh niet meer bemoeien op dit forum (ik gah julie antwoorden dus ook nietmeer lezen) want jullie zijn hopeloos ik ga wel naar een ander forum waar ze wel dingen weten over paarden (mischien ben ik wat grof geweest maar waarscheinlijk doen jullie net het zelfde niet bij mensen maar bij een dier (zonder dat jullie dat beseffen) toch nog veel plezier me julie paardjes en zow (breek nih uwe nek) :p

sluut

Doei, doei

TS goed gedaan hoor. En inderdaad wat iemand eerder al zegt. Het is heel belangrijk dat je geen natte deken te lang oplaat. Daaar worden ze wel heel koud van.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:27

evasychold schreef:

sluut

Ah joh, blijf nog even! Verdrietig Haha!

Ps: Heb je een toetsenbord zonder komma's, punten en hoofdletters? Cool

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:50

Mijn fjord is geschoren. Als ik ga rijden en het regent doe ik een nierdeken op zodat hij niet kou vat. Immers meteen in zijn blote billen is ook niet goed!
Daarnaast rijd ik bijna nooit als het regend, ga dan liever wandelen of longeren

Sloetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:12

ja natte deken is niet zo goed maar als je deken op hebt gedaan kan er als het goed is niks gebeuren

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:23

evasychold schreef:

sluut

hihihi dit is lachen...
Mijn paardje wordt niet geschoren dus staat lekker de hele dag in de wei... maar daar is verder niks "natuurlijks" aan. Een stuk gras met omheining... super natuurlijk Clown

Frosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:43

Hallo,

Mijn IJslandse paarden dragen nooit een deken, ook niet na het rijden of na een dikke onweersbui.
Ik ben er van overtuigd dat geen enkel paard een deken nodig heeft.
Paarden zijn in het algemeen geen holbewoners zoals mensen dus en je kan ze ook niet vergelijken met ons.
Ik heb laatst een interessant stukje gevonden op paardnatuurlijk.nl Hieronder zal ik de link plaatsen http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm en dan op de link "heeft mijn paard het koud''

Ik ben het zelf helemaal met de beschrijving eens!!

Groetjes,
Liza Doei!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:09

Frosti schreef:
Hallo,

Mijn IJslandse paarden dragen nooit een deken, ook niet na het rijden of na een dikke onweersbui.
Paarden zijn in het algemeen geen holbewoners zoals mensen dus en je kan ze ook niet vergelijken met ons.
Ik heb laatst een interessant stukje gevonden op paardnatuurlijk.nl Hieronder zal ik de link plaatsen http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm en dan op de link "heeft mijn paard het koud''

Groetjes,
Liza Doei!

Die link is al lang bekend en het is een heel aardig verhaal, waarbij vergeten wordt dat er ALTIJD uitzonderingen bestaan op regels. Het feit dat jouw paard ergens tegen kan, betekend niet dat ALLE paarden daar ook tegen kunnen. En als ik jou was zou ik het stuk nog eens goed bestuderen, want dan zou je ook beseffen dat "dekens" niets te maken hebben met "holbewoning". Met direct daarbij nog een opmerking over dat "holbewonen" zoals PN de schuilstal wenst te noemen: heel veel paarden maken erg graag wel gebruik van een schuilstal, het zijn gewoon opportunisten die ook voor hun eigen comfort gaan! Als een paard geen gebruik maakt van een schuilstal, zou ik toch eens achter mijn oren krabben waarom niet. En ja, er zijn paarden die er gewoon geen gebruik van maken omdat ze de behoefte niet hebben, maar ik vraag me af hoe weinig dat er nou precies zijn.
Je hoeft een paard niet met een mens te vergelijken om tot bepaalde keuzes te komen in de verzorging van je paard. Kijk naar je paard, niet naar andermans leuke theorieën.

Frosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:08

Waratje schreef:
Frosti schreef:
Hallo,

Groetjes,
Liza Doei!

Die link is al lang bekend en het is een heel aardig verhaal, waarbij vergeten wordt dat er ALTIJD uitzonderingen bestaan op regels. Het feit dat jouw paard ergens tegen kan, betekend niet dat ALLE paarden daar ook tegen kunnen. En als ik jou was zou ik het stuk nog eens goed bestuderen, want dan zou je ook beseffen dat "dekens" niets te maken hebben met "holbewoning". Met direct daarbij nog een opmerking over dat "holbewonen" zoals PN de schuilstal wenst te noemen: heel veel paarden maken erg graag wel gebruik van een schuilstal, het zijn gewoon opportunisten die ook voor hun eigen comfort gaan! Als een paard geen gebruik maakt van een schuilstal, zou ik toch eens achter mijn oren krabben waarom niet. En ja, er zijn paarden die er gewoon geen gebruik van maken omdat ze de behoefte niet hebben, maar ik vraag me af hoe weinig dat er nou precies zijn.
Je hoeft een paard niet met een mens te vergelijken om tot bepaalde keuzes te komen in de verzorging van je paard. Kijk naar je paard, niet naar andermans leuke theorieën.

uummm....pardon, je hoeft mij de les niet te leren, teminste zo komt het over.
Jij begrijpt mijn beschrijving niet, misschien dat jezelf wat beter de boel moet doorlezen??
Fijn dat je zo vriendelijk meld dat de link al bekend was.
Beetje hoge eigendunk of niet? vooral zo doorgaan! Gestoord

Kaat_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:53

Ik moet bij dergelijke discussies altijd denken aan "the problem with common sense is it ain't so common".
Hiermee val ik niemand aan, trouwens, voor alle duidelijkheid.
Ik probeer zelf altijd zoveel mogelijk info te verzamelen (uit verschillende hoeken), maar op den duur zie je soms door de bomen het bos niet meer.
En ja, dan is het toch nog altijd belangrijk om naar je paard te kijken, want wat voor één paard ideaal is, is dat misschien niet voor het andere.
En soms neem ik gewoon genoegen met "goed genoeg". Het hoeft en kan niet altijd perfect te zijn.
TS heeft het volgens mij dus idd wel goed aangepakt en ik denk ook wel dat veel paarden een deken om hebben terwijl dat eigenlijk niet hoeft, maar ook geen kwaad kan of gewoon makkelijk is voor de eigenaar.
En daar kan ik dan best mee leven.

(Even bedenking tussendoor... Misschien moet evasychold de y in haar nickname tussen haakjes zetten? Duivel

Ster_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:25

Als het regent rijd ik meestal in de binnebak

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:58

Frosti schreef:
Hallo,

Groetjes,
Liza Doei!

Frosti schreef:
uummm....pardon, je hoeft mij de les niet te leren, teminste zo komt het over.
Jij begrijpt mijn beschrijving niet, misschien dat jezelf wat beter de boel moet doorlezen??
Fijn dat je zo vriendelijk meld dat de link al bekend was.
Beetje hoge eigendunk of niet? vooral zo doorgaan! Gestoord

Volgens mij begrijp ik jouw beschrijving glashelder: je hebt IJslanders die geen deken nodig hebben, je bent het helemaal eens met de tekst op PN en je bent er van overtuigd dat ALLE paarden zonder deken kunnen. Is niet echt moeilijk toch?
En inderdaad, daar ben ik het absoluut niet mee eens, er zijn namelijk altijd uitzonderingen. De meeste paarden in NL kunnen uitstekend zonder deken, sommigen niet. Daarom blijf ik steeds maar weer zeggen: kijk naar je paard, denk zelf na en loop niet deze of gene blindelings achterna die een mooi verhaal kan vertellen. En als jij dat "de les leren" vind, dan is die les misschien wel nodig ook Tong uitsteken
Ik weet vrij goed wat ik wel en niet weet, ik weet ook van aardig wat anderen wat ze wel en niet weten en waar de kennis vandaan komt, mag je gerust eigendunk noemen, hoor, kan ik niet mee zitten Nagelbijten / Gniffelen

EmMyYy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:16

ik rij wel gewoon in de regen alleen als het echt heeeel hard regent dan ga ik eventjes schuilen Lachen
maar ik ga niet met een regendeken rijden of iets. dat vind ik persoonlijk een beetje onzin Lachen
maar iedereen zijn eigen menig !!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:39

Volgens mij wordt er hier ook nergens gezegd dat er met een regendeken gereden wordt. Het gaat erom wat je doet met je paard nadat je gereden hebt in de regen. Knipoog

Ik ben het eens met wat waratje zegt. Niet elk paard kan ertegen om zonder deken te staan!! Zoals ik al eerder heb gezegd mag mijn paard niet zonder deken staan met regen ivm rugblessure! En zo zijn er wel meerdere paarden die er niet zo goed tegen kunnen als ze geen deken op hebben met slecht weer. Het is fijn als je paard zonder deken kan, maar ik heb er verder geen problemen mee dat ik dekens MOET gebruiken