Jou paard ook drukker/vervelender deze tijd van het jaar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Surion

Re: Jou paard ook drukker/vervelender deze tijd van het jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:32

Mijn paard, vooral het jonkie moet hele dagen op de wei of ze word bijtgraag Nagelbijten / Gniffelen
De stalhouder die hooi komt geven moet het elke keer maar verduren Ach gut
Mens is al tig keer in zijn rug gebeten Clown En ze weet maar al te goed dat het niet mag, want ze duikt meteen der stal in Vork

Geef mij maar de zomer Ja

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:51

Mijne is ook wat meer happerig, vervelend als ik het hoofdstel om wil doen, en als ik de singel vast maak. Met galoperen gaat ie al snel een bok geven, wat ie normaal helemaal nooit doet.

Pff, tís wat Clown

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:22

Ja, mijn pony is op moment echt niet serieus op te rijden, ze heeft echt de lente in haar bollie. Ze schrikt veel, gaat voor de lol met je aan de haal. Meestal is dit in april wel weer voorbij Knipoog
Volgens mij zit ze ook niet echt lekker in haar vel, een dikke vacht en buiten is het 'warm' weer.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:38

de mijne is rond deze tijd van het jaar om achter het behang te plakken. Vork
hij is heel kijkerig, schrikt overal van en gaat er steeds vandoor. Boos!
ik heb net een nieuwe bijrijdster en lester is van de week met haar de bak uit gesprongen, dus ik dacht dat mijn bijrijdster niet meer terug zou komen, maar ze was gelukkig totaal niet geschrokken Tong uitsteken

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:42

Pff, praat me er niet van...
Ik kan hem op het moment wel achter het behang plakken, kop in de lucht, rug weggedrukt en klaar om de trein te halen. Ik kan er gewoon geen rust in krijgen, totdat ik in de bak ga rijden, dan loopt hij juist extra super. Maar ja ik rij 5 van de 6 keer buiten en dan is het drama (ik heb geen bak bij stal).

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:50

Ik heb hetzelfde probleem met mijn haffie, ze staat dag en nacht buiten, heeft een redelijke vacht en toch gewoon gestoord in haar koppie, die van mijn zus ook al allebei, dus het zal inderdaad wel aan de tijd van het jaar liggen. Ze is ook al de hele week ontzettend hengstig, dat werkt ook wel mee. Extra fijn aangezien ik door een blessure pas sinds 2 weken weer erop zit en madam denkt dat ze crossen moet, terwijl ik haar na 6 weken rust graag langzaam wil opbouwen, maar als je alleen maar buiten kunt rijden (geen bak) is dat in dit geval dus geen optie. Maar ja ze galloppeert wel lekker door dat is dan ook wel weer fijn.

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:28

Met mijn pony is niet zo veel aan de hand.. Maar mijn paard is idd ook heel anders.. Laatst ging hij er zelfs bokkend vandoor, wat hij anders normaal nooit zou doen (heb er toeno ok naast gelegen Vork ) Ook krijg ik hem nu helemaal niet meer doo de hoeken in de bak, want dat is ineens "eng".. Ik vertrouw hem nu dus ook niet echt meer..

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:34

bij mijn verzorgpony is het verschillend. Als het heel koud is geweest, dan is hij snel en irritant.. Hij let op vanalles, maar gelukkig trapt hij naar geen enkele pony. Maar is het heel warm geweest is hij ontzettend sloom.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:55

je bent niet de enige dus , Knipoog (ik ook niet gelukkig)
onze pony doet dat ook, telkes rennen, bokken, springen en steigeren..
heb er nu in 4 weken al 4x naast gelegen Tong uitsteken..
en elke keer als ik erop zit (en dan alleen als ik in de buitenbak rijd) bokken en rennen en gek doen.. en hij let dan ook echt niet op mij
mjah.. aan de ene kant, hij is opzich altijd al onvoorspelbaar, hij kan er altijd zomaar vandoor gaan in de zomer dus ook, maar in de winter doet hij het altijd wel heel vaak en heel erg..
denk dat het dus ook wel een beetje aan het jaargetijde ligt..
(dus ook dat hij nu niet de wei ingaat en in de zomer wel..maar ook wel aan t weer enzo..)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:58

jep Haha! De ene wel erger dan de andere. Lachen

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:07

Die van mij heeft er sinds deze week ook last van.
Er vandoor gaan, alles is in ene weer eng. Zo tussendoor een bokkensprong, terwijl hij dit nooit doet. Ben van de week zelf afgestapt, omdat ik het gewoon te gevaarlijk vond worden met rijden. Als er een auto langs kwam dan ging hij er namelijk achteraan Gestoord
Laat hem nu eerst maar even in de wei een beetje uitrazen, voordat we naar buiten gaan. Heb geen bak dus moet wel naar buiten Scheve mond

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:33

Mijn pony's zijn vrij heet op het moment.
De tijd van het jaar he, hoort erbij Haha!

MalPaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:37

haai
mijn paard ook hoor niet dat ze anders normaal is maar kan ik het nog redelijk tegen houden maar nu pfff. ben er vandaag hard vanaf gevlogen WAT NORMAAL weinig gebeurt want die bok was niet te houden en dan nog even weg galopperen haha.. tis eigenlijk helemaal niet leuk maar als je er nu naar kijk dan moet ik hard lachen

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:34

haha mijn paard doet ook vreemd dit jaar.. heb er voorgaande jaren niets van gemerkt maar nu is hij opeens af en toe zon mafkees.. haha nouja kan er wel om lachen nu, hopen dat het snel weer over is Knipoog

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:40

Ze worden rond deze tijd volgens mij wel frisser Knipoog

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:27

ik ben er vadaag ook hard vanaf gevallen, heb een spier verrekten een blauwe plek op mijn kont haha. Huilen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:10

Die van mij staat als een dooie vis op de wasplaats als ik haar opzadel, maar als ik er op ga zitten dan breekt de hel los Clown
Poef! Poef! poef! Alle kanten gaan we op en een lol dat die muts heeft! Ik vind het prachtig~ Haha!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:11

_Cassandra_ schreef:
Als er een auto langs kwam dan ging hij er namelijk achteraan Gestoord
\

Gestoord Clown

wat een rare zeg!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:14

Die van mij is ook wel wat drukker en kijkeriger dan anders. Maar ze is nu wel lekker actief en na wat geklier, is ze meestal ook wel goed te rijden. Het ergste komt bij haar meestal rond april....Ik weet niet waar dat door komt of dat het toevallig is maar ik val er ook elk jaar in april een paar keer af Nagelbijten / Gniffelen

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:54

Manegepony waar ik sinds kort op rijd is een nog vrij jonge haflinger en die is idd een stuk drukker/stouter in de winter dan in de zomer. In de zomer kunnen ook kleinere kinderen er mee wegrijden, maar nu is het echt een pony voor gevorderden. Hij wil wel eens een enorme bok geven en er dan vandoor gaan. En aangezien hij zo sterk is, kan dat best vervelend zijn. Verder zit er geen kwaad in en wil hij graag voor je werken. Stik leuk beest!

Katinka (verzorgpony) merk ik niet zoveel verschil winter/zomer. Ze loopt altijd lekker door, vind altijd dezelfde dingen eng en het maakt haar allemaal geen barst uit wat voor weer het is. Clown

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:47

De mijne ook hoor Haha!
Heel loperig en vooral heel nieuwsgierig en schrikachtiger! Eigenlijk vind ik het wel fijn met rijden..ik vind hete paarden heerlijk om te rijden Haha!. Kan bijna niet heet genoeg zijn! Zolang ze maar niet gemeen zijn en dat is ze niet, ze vind alles prachtig! Tong uitsteken

Toch probeer ik haar wel een aantal keer in de week eventjes te longeren aan het halstertje zodat ze haar sprongen/bokken/gekkigheden kwijt kan! Ik moet zeggen, het helpt heel goed. Want soms is ze onder het zadel een beetje nukkig en dwars en dan kan zo'n lolhalfuurtje echt een uitkomst zijn!

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:48

Ja, merk het ook aan mij verzorgpaard.
Hij is een stuk frisser!

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:12

barbar schreef:
ik ben er vadaag ook hard vanaf gevallen, heb een spier verrekten een blauwe plek op mijn kont haha. Huilen

Oh Scheve mond barbara ben je er afgevallen? in de wei? of bleef hij wel in de bak deze keer? Tong uitsteken

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:45

hij bleef deze keer wel in de bak Haha!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:49

Mijn pony's zijn beide wat drukker in deze periode, omdat ze van mei tot oktober 24/7 op de wei lopen en in de winter alleen overdag buiten lopen. Maar het is niet storend drukker ofzo