Paarden die buiten staan.....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mousy

Re: Paarden die buiten staan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 08:55

Met die storm zou ik ze persoonlijk ook niet buiten laten. Beetje gevaarlijk met rondvliegende takken en bomen die omvallen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:11

met de storm niet nee, te gevaarlijk vond ik ook.
maar nu is het ineens heerlijk helder weer zeg!
de blubber is bevroren, en paard voelt zich echt toppie nu buiten! Lachen

Jiss_ca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:16

Mijn vz-fjordje heeft ook de hele tijd buiten gestaan hoor, hij heeft een schuilstal en een blok kuil, die overleeft het wel hoor Tong uitsteken

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:26

mousy schreef:
Met die storm zou ik ze persoonlijk ook niet buiten laten. Beetje gevaarlijk met rondvliegende takken en bomen die omvallen

maar dan nu,
als je paard binnen staat en er valt een boom op het dak van de stal, dan kan die niet weg.als ze buiten staan kunnen ze even een paar stappen opzij doen.
een boom vliegt niet zomaar uit de grond die gaat eerst staan zwiepen en kraken, voordat hij breek e.d. dus die paarden weten heus wel dat ze op moeten passen.
zo denk ik, maar snap ook best dat je liever je paarden binnen hebt staan
gr

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:37

ik had haar ook om de omheining binnen gezet, die zou kapot kunnen waaien.
en ik vond het gewoon een erg fijn idee dat ze éven een nachtje binnenstond terwijl heel NL het over 'buiten' ging Knipoog

het ligt er ook aan wat voor stal het is, die waar Marigold instond was een box in de kalverstal, waait allemaal zomaar niet om maar natuurlijk weet je het maar nooit.

Cathelijne15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:13

ik ken ook een pony die 24/7 buiten staat.. zolang ze een plek om te schuilen hebben lijkt het me niet zo erg om met slecht weer buiten te staan. Lachen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:00

Mijn paarden hebben een inloopstal, die erge storm was nog niks. Weet je die supersneeuwstorm van vorig jaar nog?
Ik was toen helemaal bezorgd en ben toen met mijn brommer naar de paarden gegaan. Ik kwam stijfgevroren het erf opgegleden. De paarden stonden gewoon buiten en keken me aan met zo'n blik van: waar heb jij nou weer last van?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:56

kvika schreef:
mousy schreef:

maar dan nu,
als je paard binnen staat en er valt een boom op het dak van de stal, dan kan die niet weg.als ze buiten staan kunnen ze even een paar stappen opzij doen.
een boom vliegt niet zomaar uit de grond die gaat eerst staan zwiepen en kraken, voordat hij breek e.d. dus die paarden weten heus wel dat ze op moeten passen.
zo denk ik, maar snap ook best dat je liever je paarden binnen hebt staan
gr

Dat is mij dus overkomen. De paardjes waren binnen gaan staan met de storm en toen is er een boom op het dak gevallen. Gelukkig niet veel schade, maar ik was blij dat de deur open stond zodat ze eruit konden.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:02

Die van ons staan ook 24/7 buiten, wel met schuilstal. Met de storm hebben ze ook buiten gestaan. Hoewel er grote bomen zijn omgewaaid is alles goed gegaan. Twee nachten daarna mochten ze de schuilstal niet in omdat het weer ging waaien en er stond een boom vrij los achter de schuilstal. Ze waren een beetje chagerijnig omdat ze niet lekker konden schuilen en het veel regende, maar ze kunnen wel tegen een stootje hoor!
Echter niet tegen een stoot van een vallende boom op hun schuilstal!