Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Perla schreef:een goede dikke wollendeken zonder hals kost zo'n 70/80 euro
Mariannedeb schreef:En als je t deken alleen gebruikt om niet ziek te worden door te snel afkoelen? Dus echt tot het paard droog is, daarna niks? Want wol werkt wel snel.. maar is wel grote overgang..
als je paard erg bezweet is en je gooit er een wollenzweetdeken op zie je dat als je de wolledeken er afhaalt dat het zweet op de deken is gaan liggen en dat je paard droog is bij een fleecedeken duurt het veel langer voordat je pony droog is en het gaat niet echt op de deken liggen mijn voorkeur dus een wollendeken
ik denk dat een wollen deken lekker der is

Niezzz schreef:Ik las hier dat fleece lichter is dan wol, maar je loopt toch geen marathon met je zweetdeken in je hand?
secricible schreef:Ik weet niet wat jullie voor fleecedekens hebben, maar die van mij wordt echt niet klam.. Als ik de fleecedeken op mijn paard leg na het rijden, dan is de deken na een paar minuten bezaaid met hele kleine druppeltjes, als ik over de bovenkant veeg is mijn hele hand vochtig.
De onderkant van de deken is nog helemaal droog en mijn paard dus ook!
Ik heb overigens de HH fleecedeken van teddyfleece, met een kleine hals.