nat hooi in de winter iemand tips?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Re: nat hooi in de winter iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:03

Ik heb ook 2 paardjes staan die nat hooi moeten in de winter, ik heb een paar weken getobt , idd met koude natte handen en merkte ook dat ze mega veel meer gingen plassen, ik ben over gegaan op kuilgras en ook kun je verpakt voordrooghooi kopen, daar ziet verder geen stof in en werkt ook goed bij paarden die in de winter last hebben van het drogen hooi.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:55

Caroowtje schreef:
Ik stop altijd een cementkuip vol met Hooi en doe er met een gieter overheen. En dan zet ik kuip en al in de stal Haha!
Werkt perfect aangezien bij ons de tuinslang ook een stukje lopen is!

maar dan week je het hooi toch niet ?

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:57

mijn pony moet/moest het ook. ook vorige winter. gewoon een grote bak vol met water en daar dompel je het hooi in onder (weken) en dan met de hooivork eruit halen. heb je ook geen natte handen Haha!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:58

_Dunja_ schreef:
Caroowtje schreef:
Ik stop altijd een cementkuip vol met Hooi en doe er met een gieter overheen. En dan zet ik kuip en al in de stal Haha!
Werkt perfect aangezien bij ons de tuinslang ook een stukje lopen is!

maar dan week je het hooi toch niet ?

idd, dan week je het niet. Haha!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:26

Wij hebben een grote emmer waar we water in hebben. Dan gooien we daar het hooi in dat we eerst in een hooinet stoppen. Je hoeft dan alleen het netje beet te pakken, hem open te doen en alles in de stal gooien...werkt goed!

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:05

midgie schreef:
Ik heb ook 2 paardjes staan die nat hooi moeten in de winter, ik heb een paar weken getobt , idd met koude natte handen en merkte ook dat ze mega veel meer gingen plassen, ik ben over gegaan op kuilgras en ook kun je verpakt voordrooghooi kopen, daar ziet verder geen stof in en werkt ook goed bij paarden die in de winter last hebben van het drogen hooi.

Mijn pony hoest ook en is mij ook aangeraden over te gaan op nat hooi. Omdat ik het in de winter een ontzettend gesmeer vind ga ik voordroogkuil voeren. Daar zit zowiezo al minder stof in.

en heeft iemand hier wel eens gehoord van silverlinde breeze of hooi spray? is iets homeopathisch wat de schimmels en bacteriën zou laten afnemen als het het over het hooit sprayt. als het werkt lijkt me het ideaal (je zou dan niet te hoeven weken). Heeft iemand er ervaring mee? het staat op www.silverlinde.nl (of com?)

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 18:07

mijn paard plast idd ook meer door het natte hooi, en dat hooi lekt uiteraard ook nog wat water dus is het regelmatig een natte zooi in haar stalletje