zetten jullie je paard met regen buiten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ludora

Re: zetten jullie je paard met regen buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:04

Wij hebben wel hetzelfde op onze stal. Onze stalhouder vindt het ook zielugh ( Clown ) als de paarden in de regen buiten staan.

Het nadeel is gewoon dat je afhankelijk bent. Helaas is het niet mijn stal, anders kwamen ze wel buiten.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:47

Ik denk dat stalhouders het gewoon lastig vinden om paarden in stromende regen naar de paddock te lopen.
En dat gemakshalve afdoen met 'paarden willen dat niet, sielugh, slecht voor ze...'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:51

Mijn paarden gaan in principe alle dagen van half negen tot het donker wordt buiten, maar zoals gister met harde regen en wind heb ik ze pas om 1 uur buiten gezet. Vinden ze ook prima, ze kunnen naar buiten kijken en weten dan wel dat het geen lekker weer is. Buitje geven ze niet om, maar harde wind en onophoudelijk regenen heeft volgens mij ieder paard een hekel aan.
Andersom gebeurd ook wel eens dat ze al buiten staan en dat het s'middags rotweer wordt. Als ze dan voor het hek staan geven ze daarmee zelf aan dat ze wel naar binnen willen, of met mooi weer als ze om 5 uur nog achter in de wei staan laat ik ze wel eens lopen tot 8 uur.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:54

Mijn paarden gaan in principe in weer en wind, regen en storm naar buiten. Mijn Tinker heeft dan een ongevoerde regendeken op en mijn Shet zit zo dik in zijn vacht dat daar geen druppie water door heen komt.
Ik heb het voordeel dat ik mijn eigen stalhouder ben en dus zelf kan bepalen wanneer ze naar buiten en binnen gaan. Maar bij mij is dat dus van maandag t/m vrijdag van half 8 's ochtends tot een uur of 7 's avonds (bazinnetje moet ook gewoon werken Clown) en in het weekend van half 9 's ochtends tot een uur of 7-8 's avonds.
Alleen bij een dikke laag sneeuw in de wei doe ik ze minder lang naar buiten. Mijn Tinker vindt dat namelijk werkelijk waar geen f*ck aan Haha! Die staat dan na een uur alweer bij het hek dat ze naar binnen wil. Mijn Shet daarentegen vind het weer prachtig als het gesneeuwd heeft van zijn stalletje naar het weiland is zo'n 50 meter en op die 50 meter heeft die dan al minimaal 2 keer in de sneeuw liggen rollen Clown

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:01

De mijne staan buiten met regen in de paddock, ze hebben dan wel een afdak om te schuilen maar dat stuk is bestraat. Als er alleen maar blubber is in de paddock dan zet ik ze 's avonds laat binnen om 's nachts op te kunnen drogen en ze hebben dan meteen een droge plek om te kunnen liggen. De volgende dag gewoon weer naar buiten, regen of geen regen! Ze hebben allebei wel een dikke wintervacht!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:11

Die van mij kunnen overdag kiezen, de draad van boxen naar paddock is altijd open. Meestal staan ze in de regen gewoon buiten, terwijl ze wel weten dat ze naar binnen kunnen.

Yaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:12

helaas kunnen ze bij ons niet naar buiten..
want de wei is veel te nat.. al zouden we een paddock ofzoiets hebben zouden ze lekker naar buiten gaan:D, maar dan wel met waterdicht deken!

kinky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 14:32

@dealer Ik denk dat dit bij ons ook het geval is. Alleen betalen wij hem EXTRA om de paarden buiten te zetten, dus ik vind niet dat ie moet zeuren om een beetje nattigheid

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:34

ik heb de paarden in het achterhuis staan, dus als de hele dag regen is voorspelt gaan zt niet naar buiten aangezien ik van 8.00-17.00 moet werken.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:44

Die van mij komen iedere dag buiten, ook als het regent, hagelt of sneeuwt Knipoog .
Als ik ze niet buiten zet, worden ze stront chagerijnig Clown .
Ik heb nu wel mooie schuilhutten op de paddocks staan, zodat ze zelf kunnen beslissen of ze binnen of buiten staan.
Grappig genoeg zijn ze meetal wel nat als ik ze ´s avonds naar binnen haal Knipoog .

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:51

Bij regen gaan ze gewoon naar buiten. 2 staan onder een regendeken en 1 gaat er zo. Ze zijn tenslotte niet van suiker.
Als het echt heel erg regent of stormt blijven ze staan.
Zodra het opklaard gaan ze alsnog eruit.

IJskonijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:14

Ik heb ook zo'n (nieuwe) stalhouder: de paarden zouden het niet leuk vinden, maar het onderliggende bericht is dat de stalhouder niet door de blub wil lopen. Ben er ook helemaaaal niet blij mee, en dat geldt voor meer stalgenoten. Praten erover helpt niet. Ik sta er nu 9 jaar en ze zijn nog nooit een dag binnengebleven, totdat de zoon van de oude stalhouder het overnam Boos! . Ze hebben nu al 2x binnengestaan de hele dag vanwege de regen. Mijn Haf en IJs hebben geen deken op en kunnen prima een paar uurtjes in de regen staan. 's Nachts staan ze op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:24

Tsjah, onze stalhouder vind het ook zielig. Ze hebben zulke mooie hokken en ze staan toch maar een beetje te staan. Maar we zetten ze toch zelf buiten, we hoeven niet eens zelf door de regen heen. Ze staan in een grote stal waar aan de andere kant de bak aan grenst. Deur open en ze staan buiten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:14

Mijn paard staat 24.7 buiten en als het écht heel erg lang gaat regenen dan doe ik een regendeken op, maar in principe staat hij zonder deken buiten.

Met continu ruwvoeraanbod in de vorm van hooi en of gras krijgt een paard het buiten niet zo snel koud.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:15

Dealer schreef:
Ik denk dat stalhouders het gewoon lastig vinden om paarden in stromende regen naar de paddock te lopen.
En dat gemakshalve afdoen met 'paarden willen dat niet, sielugh, slecht voor ze...'

Ja honden moet je tenslotte ook niet uitlaten met dit pokke weer Gestoord

Ik kan zo slecht tegen dit soort argumenten Boos!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:17

gewoon naar buiten doen.
niet bang zijn, ik snap wel dat mensen door paarden binnen te zetten een vertekend beeld krijgen van het wezen 'paard' maar het zijn dus gewoon buitendieren hoor Lachen
mag je zelf niet bepalen wat er met je paard gebeurd dan?

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:18

Ludora schreef:
Wij hebben wel hetzelfde op onze stal. Onze stalhouder vindt het ook zielugh ( Clown ) als de paarden in de regen buiten staan.

Het nadeel is gewoon dat je afhankelijk bent. Helaas is het niet mijn stal, anders kwamen ze wel buiten.

ik heb dus precies maar dan ook echt precies hetzelfde.. als het gewoon regend (wel als het de hele dag door gaat enz..) dan komt mijn pony ook niet buiten. en ja ik vind het toh best belangrijk dat hij dagelijks buiten komt en vind het dus niet eerlijk dat hij niet naar buiten gaat.. maar de eigenaar vind dat gewoon niet erg als een paard een paar daagjes op stal staat.. echt word ik soms zo kwaad over.!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:21

Met regen krijgen die van ons een regendeken om en naar buiten maar! Maar als het echt de hele dag ook keihard waait dan gaan ze bijvoorbeeld alleen 's middags naar buiten en 's morgens op stal.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:21

TS, ik kan deze discussie maar al te goed. Mijn vader is, net als de stalhouder, van mening dat een paard bij regenweer binnen moet staan. Want anders kunnen ze een longontsteking opdoen... Verward
Ik, daarentegen, ben van mening dat een paard buiten moet kunnen lopen ipv 23u op stal te staan. Ik durf mijn arab ook gerust in de gietende regen te zetten. Hij heeft een megadikke wintervacht en kan gaan schuilen indien hij dit wenst. Hij doet dit alleen nooit.
En vooral omdat mijn paard stalbenen krijgt, zie ik hem liever op wei. Maarja, breng dit maar eens aan mijn vader zijn verstand...

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:22

Mijn paard gaat gewoon zonder deken lekker naar buiten, weer of geen weer. Hij vind het helemaal niet erg, als ik hem op stal laat staan zit hij zich alleen maar dood te vervelen.

ikenindi

mee eens. weer of geen weer: buiten is beter dan een klein hokje...

Kytha

Mijn paard heeft geen keus, die staat 24/7 buiten.
gelukkig smelt ie niet Clown

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:29

Die van mij staat de hele dag buiten.. regen of niet..
En 's nachts op stal..
Maar ze kan ALTIJD in dr stal.. maar hoe hard het ook regent hagelt of wat dan ook.. ze staan liever buiten!

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:30

mijn shetje staat dag en nacht buiten

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:30

als ze er al op staan Ja, anders moeten ze in de padoock, ze lopen dan heel de wei kapot