Wat voor dekens kan ik het beste kopen voor...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bentuh

Re: Wat voor dekens kan ik het beste kopen voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:03

een gewonen regendeken..

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:11

ik zou er zo ie zo 2 kopen
1 als reserve
mocht de ander nat of wat dan ook zijn

zou een 200 grams voor voor en najaar kopen
en een 300 / 400 grams voor winter periode

zo ie zo waterdicht en ademend

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:33

levi schreef:
VeerenAshley schreef:
Precies, zweetdeken, maar nog beter is om hem goed droog te stappen natuurlijk! Kijk ook eens op www.paardnatuurlijk.nl onder 'heeft mijn paard het koud' (of zoiets). Daar staat dat je eigenlijk meestal niet eens een zwetdeken nodig hebt!

Goed droogstappen, nou dan loop ik volgende week nog Gestoord

haha moest ik wel om lachen, dacht precies hetzelfde, zie mezelf al lopen Haha!. zijn van die antwoorden waar je niet zoveel aan hebt iig.

als je je pony niet scheert kan ej hem een regendekentje opdoen, zodat hij niet zo vies wordt. als je hem wel scheert, heb je wel wat meer dekens nodig, ik houd altijd aan:

een 100-150 gr deken
een 200-240 gr deken
een dikke 300 gr of meer deken,

bij matige kou kan je de 150 opdoen, wat kouder de 200, nog kouder 300 en je kan nog combineren met de ene deken onder de andere. ikzelf heb bijna alleen maar waterdichte dekens omdat mijn pony dag en nacht buiten staat. dus ook de dekens die onder een andere liggen zijn waterdicht, mocht er eens eentje midden in de nacht kapot gaan of doorlekken, blijft ze altijd droog. verder is een zweetdeken altijd handig. als je geschoren hebt, kan deze ook dienen als uitrijdeken

edit: zorg er altijd voor dat je een extra waterdichte deken hebt liggen, dan heb je geen groot probleem als er eens eentje doorlekt of kapot gaat